مزایای باورنکردنی خانه تکانی

مزایای باورنکردنی خانه تکانی

1397/12/15 سارا سلیمان پور
مزایای باورنکردنی خانه تکانی منجر به ایجاد انگیزه بیشتر در شما عزیزان به منظور نظافت منزل پایان سال خواهد شد. همان طور که می دانید، خانه تکانی از جمله رسوم ما ایرانیان است که در هم تنیده با مراسم نوروز و فرا رسیدن سال نو می باشد.

مزایای باورنکردنی خانه تکانی

مزایای باورنکردنی خانه تکانی منجر به ایجاد انگیزه بیشتر در شما عزیزان به منظور نظافت منزل پایان سال خواهد شد. همان طور که می دانید، خانه تکانی از جمله رسوم ما ایرانیان است که در هم تنیده با مراسم نوروز و فرا رسیدن سال نو می باشد. می توانید برای انجام خانه تکانی عید خود برنامه ریزی بلند مدتی انجام داده و کارهایتان را به تدریج انجام دهید و یا کارهایتان را در مدتی کوتاه و به صورت فشرده انجام دهید. در هر دو صورت، از مزایای باورنکردنی خانه تکانی بهره مند خواهید شد. در این مقاله به تعدادی از مزایای باورنکردنی خانه تکانی که ممکن است از آنها غافل باشید، اشاره می نماییم.  


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مزایای باورنکردنی خانه تکانی

به جنگ آلرژی ها بروید

از جمله مزایای باورنکردنی خانه تکانی این است که گرد و غبار موجود بر روی وسایل منزل از بین رفته و در نتیجه در فضایی سالم تر و تمیز تر تنفس خواهید کرد. بسیاری از افراد مبتلا به انواع آلرژی و ناراحتی های تنفسی می باشند. تنفس گرد و غبار برای چنین افرادی بسیار مضر بوده و زندگی در محیطی آلوده، بیماری آنها را تشدید خواهد نمود. همچنین، در فصل بهار و با آغاز گرده افشانی گلها و گیاهان نیز حساسیت و تحریک پذیری این افراد بیشتر می گردد. بنابراین، خانه تکانی عید می تواند محاسن بسیاری برای افراد مبتلا به آلرژی و بیماری های تنفسی داشته باشد. 

روحیه تان را تقویت کنید

تمیز کردن محیط اطراف منجر به لذت بردن هر چه بیشتر از زندگی در آن محیط می گردد. زندگی در فضایی غبار گرفته و خاک آلود، موجب افسردگی و کاهش انگیزه اعضای خانواده برای پویایی و انجام فعالیت های بیشتر می گردد. استفاده از رنگ های روشن، از مشخصات افراد قوی و با انگیزه می باشد. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتی المقدور برای وسایل منزل خود از رنگ روشن استفاده نمایید. بنابراین، از دیگر مزایای باورنکردنی خانه تکانی، می توان به تقویت روحیه و زدودن حس افسردگی و کسالت از ساکنین منزل اشاره نمود.  

فعالیت فیزیکی و سلامت قلب

اگر خودتان اقدام به طی مراحل انجام خانه تکانی نمایید، درگیر فعالیت های فیزیکی شده و ماهیچه های بدنتان ناخواسته وادار به کشیدگی و جمع شدگی خواهند شد. با انجام فعالیت های فیزیکی، همچنین، ضربان قلبتان نیز بالا رفته و منجر به پمپاژ هر چه بیشتر و بهتر خون به بدنتان خواهد گردید. فعالیت های فیزیکی که در طول فرایند خانه تکانی انجام می دهید، به منزله نرمش بوده و بر ورزیده شدن بدنتان اثرگذار خواهد بود. بنابراین، از دیگر مزایای باورنکردنی خانه تکانی، انجام فعالیت های فیزیکی و کمک به سلامتی جسمی می باشد. 

خوابی راحت و آسوده

زمانی که به نظافت خانه خود می پردازید، تمیز کردن سرویس خواب نیز از بخش های مهم این فرایند می باشد. از دیگر مزایای باورنکردنی خانه تکانی این است که با تمیز کردن تشک، خوشخواب، بالش و سایر اقلام سرویس خوابتان، خوابی آسوده تر و دل انگیزتر برای خود رقم خواهید زد. لازم به ذکر است که روبالشی ها و ملحفه ها را می بایست دائما تمیز نگه داشته و در فواصل زمانی کوتاه بشویید. پاکیزگی سرویس خواب مستقیما با سلامت جسم در ارتباط بوده و منجر به بالا رفتن سطح کیفی زندگیتان خواهد گردید. 

رژیم غذایی سالم و بهداشتی

همان طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، زمانی که شما به خانه تکانی می پردازید، تمامی قسمت های منزل خود را تمیز می نمایید. همچنین، بررسی تاریخ انقضای مواد غذایی موجود در کشوها و کابینت های آشپزخانه و توجه به پاکیزگی یخچال و فریزر نیز از مراحل خانه تکانی می باشد. بنابراین، با توجه به پاکسازی مواد خوراکی موجود در منزل و تمیز شدن یخچال و فریزر، از دیگر مزایای باورنکردنی خانه تکانی، به ارمغان آوردن رژیم غذایی سالم و بهداشتی برای اعضای خانواده می شود. 

با خانه تکانی بر اضطراب خود غلبه کنید

همه ما در طول زندگی خود با افکاری مواجه می شویم که ذهنمان را مشوش کرده و مانع پیشرفتمان در زندگی می گردد. طبق مطالعات صورت گرفته توسط محققان، خانه تکانی به شما کمک می کند که بر افکار مزاحم خود غلبه کرده و با پویایی و هدفمندی، بر انجام امور نظافتی خود تمرکز نمایید. همچنین، همان طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، گوش کردن به موسیقی و تماشای فیلم مورد علاقه، می تواند فرایند نظافت را برای شما دلپذیر نماید. انجام این فعالیت ها همچنین منجر به تمدد اعصاب شما نیز می گردد. بنابراین، مزایای باورنکردنی خانه تکانی شامل از بین رفتن اضطراب ها و دغدغه های ذهنی نیز می گردد. 

همدلی اعضای خانواده

به هنگام انجام خانه تکانی عید، هر یک از اعضای خانواده گوشه ای از کار را به دست گرفته و با همکاری هم، تلاش می کنند که محیطی سالم و پاکیزه برای زندگی خود و اعضای خانواده شان به ارمغان آورند. در راستای این همسویی، اعضای خانواده به یکدیگر نزدیک تر می گردند. در حقیقت، اگر شما در طول شبانه روز فرصت زیادی برای وقت گذراندن در کنار خانواده خود را ندارید، تمیز کردن خانه در روزهای پایانی سال، این امکان را برایتان فراهم می سازد که ساعت ها در کنار یکدیگر فعالیت کرده و به گفتگو و خنده و شوخی بپردازید. به عبارت دیگر، از مزایای باورنکردنی خانه تکانی، همدلی و همسویی اعضای خانواده می باشد.  

بازبینی وسایل منزل

مزایای باورنکردنی خانه تکانی محدود به موارد فوق نشده و شامل فراهم نمودن شرایطی برای بازبینی وسایل منزل نیز می گردد. خانه تکانی بهترین فرصت برای بررسی وسایلی است که مدتها در قفسه های کمد منزلتان قرار داشته و خاک می خورد. کتابی که سالهاست نخوانده اید، لباس نوزادی فرزندتان که اکنون به مدرسه می رود، سشواری که سالها پیش خراب شده و هنوز تعمیرش نکرده اید، گلدان شکسته ای که مدتهاست قصد چسباندن آن را دارید، اسباب بازی های دوران کودکی خودتان یا فرزندتان که به عنوان یادگاری نگه داشته اید و مواردی از این دست، همه و همه لوازمی اضافی محسوب شده و می بایست در اسرع وقت، نسبت به خارج نمودن آنها از منزلتان اقدام نمایید. این وسایل صرفا فضای منزل شما را اشغال نموده اند اما برای بسیاری از افراد می تواند مفید واقع شده و مورد استفاده واقع شود.