کارگر خانم

کارگر خانم

1398/1/7 سارا سلیمان پور
استخدام کارگر خانم امروزه امری پرطرفدار در میان مردم جامعه می باشد. همان طور که مطلع می باشید، خانم ها و آقایان دارای توانمندی های مختلفی بوده و هر یک می توانند با توجه به مشخصات فیزیکی و روحیات خود

کارگر خانم

استخدام کارگر خانم امروزه امری پرطرفدار در میان مردم جامعه می باشد. همان طور که مطلع می باشید، خانم ها و آقایان دارای توانمندی های مختلفی بوده و هر یک می توانند با توجه به مشخصات فیزیکی و روحیات خود، در حوزه های مختلفی مشغول به فعالیت شده و به مردم جامعه خدمت رسانی نمایند. بسیاری از مردم به منظور انجام امور منزل خود اقدام به استخدام کارگر خانم می نمایند. علت این امر، این است که خانم ها به دلیل ذوق و سلیقه ذاتی خود، قادر به اعمال سلیقه و هنر زنانه خود در انجام کارهای منزل می باشند. همچنین، بسیاری از صاحبان مشاغل نیز امروزه به دنبال استخدام نیروی خانم می باشند. علت این امر این است که بسیاری از موقعیت های شغلی با حضور خانم ها بهتر اداره شده و حضور نیروی خانم، می تواند موثرتر از حضور نیروی آقا واقع شود. به عنوان مثال، کار در مهد کودک، به دلیل ارتباط موثر خانم ها با کودکان، شغلی است که صرفا برای خانم ها قابل تعریف می باشد. از دیگر دلایلی که کارفرمایان به دنبال استخدام کارگر خانم می باشند، می توان به دستمزد کمتر خانم ها در قیاس با آقایان اشاره نمود. عمدتا به دلیل اینکه آقایان به طور رسمی به عنوان نان آور خانواده شناخته می شوند، در نتیجه هنگام درخواست شغل، دستمزد بالاتری برای نیروهای آقا در قیاس با نیروهای خانم در همان موقعیت شغلی در نظر گرفته می شود. اگر چه امروزه تعداد زیادی از خانم ها در عرصه های مختلف اجتماع حضور فعالی داشته و در بسیاری مواقع نیز از آقایان هم رده خود عملکرد موفق تری ارائه می نمایند، اما همچنان این دیدگاه وجود دارد که مردها عنصر اصلی تأمین مایحتاج خانواده می باشند. در این مقاله قصد داریم تعدادی از مشاغلی را که عمدتا کارگر خانم در جامعه به عهده می گیرد، بررسی نماییم. با ما همراه باشید.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


کارگر خانم و مشاغل پیش رو

کارگر خدماتی نظافتی

کارگر خانم ممکن است به منظور انجام امور نظافتی استخدام شود. امروزه بسیاری از شرکت های خدماتی نظافتی به منظور ارائه سرویس نظافت منزل، نظافت محل کار و نظافت مشاعات به مشتریان خود، اقدام به استخدام کارگر خدماتی خانم و کارگر خدماتی آقا نموده اند. کارگر خانم زمانی که به منظور انجام امور نظافتی استخدام می شود، در قیاس با کارگر آقا دارای تعرفه بیشتری می باشد. علت این امر این است که انجام بسیاری از کارها در حوزه نظافت، برای خانم ها دشوار بوده و نیاز به صرف انرژی زیادی خواهد داشت. بنابراین، خانم ها عمدتا در این حوزه، دستمزد بیشتری طلب می نمایند. همچنین، برخی خدمات به دلیل دشوار بودن، از عهده خانم ها خارج می باشد. خدماتی چون نظافت شیشه، نظافت دیوار، نظافت سقف و مواردی از این دست، در زمره مشاغل سنگین بوده و در صورتی که کارگر خانم حاضر به ارائه چنین سرویس هایی شد، دستمزدی اضافه بر دستمزد خدمات کلی نظافت منزل طلب خواهد نمود. سرویس نظافت منزل شرق تهران سرویس پرمخاطبی است که شرکت خدماتی موج نو قادر به ارائه آن به مشتریان توسط نیروهای مجرب و کاربلد خود می باشد.

خط تولید کارخانه ها

تجربه نشان داده که کارگر خانم همچنین در خط تولید کارخانه های تولید مواد غذایی، شرکت های تولید کننده دارو، کارخانه های تولید بیسکوییت، شکلات، پاستیل و ... و بسیاری کارخانه های دیگر، موفق عمل می نماید. در چنین کارخانه هایی، کارگر خانم عمدتا بر عملکرد صحیح خط تولید نظارت نموده و همچنین، در قسمت بسته بندی محصولات نیز فعالیت می نمایند. در صورت بروز مشکل، کارگر خانم می بایست مافوق خود را در جریان قرار دهد تا نسبت به رفع مشکل ایجاد شده، اقدام نماید. 

رستوران ها و کافی شاپ ها

بسیاری از رستوران ها و کافی شاپ ها علاوه بر کارگر آقا، به دنبال استخدام کارگر خانم به منظور سرو غذا، نظافت رستوران و انجام بسیاری امور دیگر می باشند. وجود گارسون خانم به منظور سفارش گیری از خانم ها و سرو غذا به آنها، در رستوران ها بسیار ضروری بوده و در جلب نظر مشتریان خانم به این مراکز موثر می باشد.  

کار در منازل مشتریان

بسیاری از مردم جامعه به دلائل مختلفی اقدام به ثبت سفارش کارگر خانم از طریق وبسایت و یا اپلیکیشن شرکت های خدماتی می نمایند. از جمله اپلیکیشن های کاربردی و فعال در زمینه درخواست خدمات، اپلیکیشن سرویک ( لینک دانلود اپلیکیشن سرویک از کافه بازار) می باشد. با دانلود و نصب سرویک، می توانید وارد صفحه خدمات این مجموعه شده و خدمات گسترده ای در حوزه نظافت، مراقبت و نگهداری، پذیرایی و اعزام مهماندار، باغبانی و بسیاری خدمات دیگر را ملاحظه نمایید. همچنین، در قسمتی از مراحل ثبت سفارش خود، می بایست جنسیت نیروی مورد نظر خود را مشخص نمایید. در این مرحله با انتخاب نیروی خانم می توانید درخواست اعزام کارگر خانم نموده و انجام امور مختلف منزل خود را به وی محول نمایید. لازم به ذکر است که نیروهای این مجموعه همگی در دوره های تخصصی مربوط به حوزه فعالیت خود شرکت نموده و  اترای سوابق درخشانی در سرویس دهی به مشتریان می باشند. 

مراکز مراقبت و نگهداری

کارگر خانم همچنین می تواند در مراکز مراقبت و نگهداری فعالیت نموده و به انجام اموری چون نگهداری از سالمند و مراقبت و نگهداری از کودک بپردازد. بسیاری از خانواده ها نیز اقدام به درخواست نیروی خانم جوان به منظور مراقبت از فرزند خود می نمایند. علت این امر این است که خانم های جوان پرانرژی و پرتحرک بوده و می توانند در جهت سرگرم نمودن کودکان و بازی کردن و انجام فعالیت های فیزیکی با آنها گام های موثری بردارند. همچنین، خانم های جوان قابلیت ارتقاء دانش خود از طریق جستجو در فضای مجازی و عضویت در گروه های مختلف را داشته و می توانند این موارد را در سرویس دهی خود اعمال نمایند. کارگر خانم همچنین، می تواند در برقراری رابطه عاطفی با سالمندان موفق ظاهر شده و نیازهای روحی آنها را به خوبی درک نماید.  

سالن های زیبایی

کارگر خانم در سالن های زیبایی نیز با انجام خدمات مختلفی به سرویس دهی می پردازد. خدماتی چون تمیز کردن کف سالن از موهای به جا مانده از کوتاه کردن مو و اصلاح صورت، آماده نمودن رنگ مو برای آرایشگران به منظور رنگ کردن موی مشتری، آماده کردن موم برای اپیلاسیون مشتریان و مواردی از این دست، همه و همه از جمله خدمات کارگر خانم در آرایشگاه های زنانه می باشد. 

آبدارچی

کاگر خانم همچنین می تواند به عنوان آبدارچی در شرکت ها، سازمان ها و ارگان های دولتی و خصوصی به فعالیت بپردازد. آماده نمودن چای به تعداد چندین مرتبه در روز و سرو چای برای رئیس و کارمندان مجموعه مزبور،رسیدگی به نظافت استکان ها، فنجان ها، نعلبکی ها، قنددان ها، سینی چای و مواردی از این دست، جزء مسئولیت های آبدارچی می باشد که کارگر خانم می بایست مورد توجه قرار دهد.