روش از بین بردن لکه چسب

روش از بین بردن لکه چسب

1397/12/20 سارا سلیمان پور
آگاهی از روش از بین بردن لکه چسب در زندگی روزمره همه ما و به ویژه در فرایند نظافت منزل کاربرد داشته و می تواند بسیاری از وسایل و لباس های غیر قابل استفاده مان را احیاء نماید.

روش از بین بردن لکه چسب

آگاهی از روش از بین بردن لکه چسب در زندگی روزمره همه ما و به ویژه در فرایند نظافت منزل کاربرد داشته و می تواند بسیاری از وسایل و لباس های غیر قابل استفاده مان را احیاء نماید. به منظور چسباندن اشیاء و وسایل مختلف، می بایست از چسب های مختلفی که امروزه توسط کارخانه های سازنده تولید و به بازار عرضه می گردند، استفاده نماییم. از پرکاربرد ترین انواع چسب می توان به چسب قطره ای، چسب سیلیکونی، چسب سلولزی و چسب نواری اشاره نمود. لکه به جا مانده از هر یک از این چسب ها نیز با به کار بستن روش به خصوصی از بین می رود. در ادامه با معرفی هر یک از انواع چسب و روش از بین بردن لکه چسب در هر حالت، با ما  همراه باشید.  


ثبت سفارش از طریق وبسایت


چندین روش از بین بردن لکه چسب

چسب قطره ای

از انواع بسیار پرکاربرد چسب، چسب قطره ای می باشد. این چسب را می توان برای چسباندن تکه های سفالی، لاستیکی، چرمی، پلاستیکی، سرامیکی و نیز در چسباندن جواهرات مورد استفاده قرار داد. اما اگر به هنگام استفاده از این نوع چسب، قطره ای از آن به طور ناخواسته بر روی لباس، پوست و یا هر سطح دیگری بریزد، از آنجا که این چسب بسیار قوی بوده و دارای اثربخشی سریعی می باشد، می بایست به فکر پیدا کردن روش از بین بردن لکه چسب قطره ای باشید. به منظور از بین بردن لکه چسب قطره ای از روی پوست بدن خود، می بایست کمی آب گرم بر روی پوست خود ریخته و سپس قسمت مزبور را مدتی مالش دهید. در مرحله بعد، می بایست پوست خود را آغشته به سرکه نموده و همچنان مالش دهید. در انتها می توانید پوست قسمت مورد نظرتان را با آب و صابون بشویید تا آثار چسب قطره ای به کلی از بین برود. یک روش از بین بردن لکه چسب قطره ای از روی ناخن بدین شکل است که ناخن خود را در ظرف حاوی آب گرم و استون فرو کنید. پس از گذشت چند دقیقه، لکه از بین خواهد رفت. دیگر روش از بین بردن لکه چسب قطره ای از روی ناخن بدین شکل است که می توانید از تکه ای یخ استفاده کرده و بر روی قسمت مورد نظر آنقدر بمالید تا لکه از بین رود. به منظور از بین بردن چسب قطره ای از لباستان، می توانید از دو روش بخار و یا سرکه استفاده کنید. در روش بخار، تکه ای پارچه بر روی قسمت مورد نظر خود قرار داده و سپس، اتوی داغ را بر روی آن قرار دهید. بدین ترتیب، لکه مزبور به پارچه دیگر چسبیده و از لباستان جدا می گردد. در دیگر روش از بین بردن لکه چسب قطره ای از روی لباس، می توانید قسمت مورد نظر را با پارچه ای آغشته به سرکه بمالید تا چسب از پارچه جدا شود. از دیگر روش های کارامد به منظور از بین بردن لکه چسب قطره ای از سطوح مختلف، این است که حشره کش را بر روی قسمت مورد نظر خود اسپری نمایید. 

چسب نواری

در بسیاری از مواقع نیاز به استفاده از چسب نواری پیدا می کنید. به عنوان مثال برای چسباندن تکه های کاغذ، برای جمع آوری تعدادی سنجاق ته گرد و یا سوزن، برای بسته بندی برخی اشیاء کوچک و بسیاری موارد دیگر، می توانید از چسب نواری استفاده نمایید. لکه به جا مانده از این نوع چسب چندان مخرب نبوده و برای از بین بردن آن نیاز به تجهیزات پیچیده ای نخواهید داشت. ساده ترین روش از بین بردن لکه چسب نواری، استفاده از چند قطره روغن می باشد. بدین ترتیب که می توانید تکه ای پنبه را آغشته به روغن نموده و بر محل مورد نظر خود بمالید. بدین ترتیب، خواهید دید که آثار به جا مانده از چسب نواری به طور کامل از بین خواهد رفت.  

چسب سلولزی

چسب سلولزی از دیگر چسب های پرمصرف بوده که به شکل مایع و همچنین به شکل نواری عریض در عرض های 20، 60،30 و 100 سانتیمتر وجود دارد. روش از بین بردن لکه چسب سلولزی مایع بدین شکل است که اگر سطح مورد نظرتان به تازگی دچار لکه شده باشد، می توانید با استفاده از آب ولرم و پودر شوینده، سطح را شسته و لکه را به کلی از بین ببرید. اما اگر لکه کهنه شده باشد، روش از بین بردن لکه چسب سلولزی به این سادگی نبوده و می بایست از روش موثرتری برای از بین بردن آن استفاده نمایید. به این صورت که می بایست ظرفی را از آب و سرکه سفید به نسبت های مساوی پر کرده و سپس سطح لکه دار را در داخل محلول حاصل قرار دهید. سپس ظرف را بر روی اجاق گاز قرار داده و حرارت دهید. محلول مزبور را به مدت 10 الی 15 دقیقه بجوشانید، سپس، خواهید دید که لکه کاملا جدا شده و به منظور از بین بردن تیرگی به جا مانده از لکه نیز می توانید محل آن را با پودر و آب ولرم به خوبی بشویید تا تیرگی موجود به کلی از بین رود. 

چسب سیلیکونی یا چسب آکواریوم

از موثرترین و مقاوم ترین انواع چسب، چسب سیلیکونی است که در میان مردم جامعه مشهور به چسب آکواریوم می باشد. این نوع چسب در مقابل رطوبت عایق بسیار خوبی بوده و دارای کاربردهای بسیار گسترده ای در حوزه های مختلف می باشد. این چسب همچنین در سه نوع سفید، مشکی و بی رنگ تولید شده و هر یک از این رنگ ها دارای کاربردهای مختلفی می باشند. چسب آکواریوم سفید رنگ برای درزگیری کاشی ها در حمام و دستشویی مورد استفاده قرار می گیرد. نوع مشکی این چسب برای چسباندن شیشه اتومبیل استفاده می گردد. نوع بی رنگ چسب آکواریوم برای چسباندن شیشه ها به یکدیگر استفاده می شود. لازم به ذکر است که این نوع چسب برای موجودات زنده بی خطر بوده و به همین دلیل، در داخل آکواریوم و چسباندن شیشه های آن استفاده می گردد. دلیل پرکاربرد بودن چسب آکواریوم، انعطاف پذیری آن و مقاومت بالای آن در برابر رطوبت، فشار و همچنین حرارت بالا می باشد. به جهت گستردگی کاربردهای این نوع چسب در درزگیری های ساختمانی و ...، دانستن روش از بین بردن لکه چسب آکواریوم نیز اهمیت ویژه ای پیدا می نماید. بهترین حلال برای انواع چسب، سرکه می باشد. روش از بین بردن لکه چسب سیلیکونی بدین صورت است که پنبه ای را آغشته به سرکه نموده و بر روی لکه چسب بگذارید. از آنجا که این نوع چسب بسیار قوی می باشد، می بایست این عمل را چندین مرتبه تکرار کرده و اجازه دهید که لکه چسب کاملا بالا آمده و اصطلاحا ور بیاید. سپس می توانید چسب را از سطح مورد نظر جدا نموده و لکه را به کلی از بین ببرید.