جابجایی اثاثیه

جابجایی اثاثیه

1398/1/5 سارا سلیمان پور
جابجایی اثاثیه امری است که در زندگی روزمره بسیاری از مردم جامعه کاربرد داشته و تمامی ما در طول زندگی خود به دلایل مختلفی نیاز به نقل مکان به منزلی دیگر و جابجایی اثاثیه پیدا می نماییم. همان طور که در مقالات

جابجایی اثاثیه

جابجایی اثاثیه امری است که در زندگی روزمره بسیاری از مردم جامعه کاربرد داشته و تمامی ما در طول زندگی خود به دلایل مختلفی نیاز به نقل مکان به منزلی دیگر و جابجایی اثاثیه پیدا می نماییم. همان طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، سرویس نظافت منزل تخلیه از جمله سرویس های پرمخاطب در حوزه نظافت منزل بوده و بنا به دلایل مختلفی صورت می گیرد که از جمله این موارد، جابجایی و نقل مکان به منزل جدید می باشد. در مقاله " اثاث کشی به منزل جدید" به بیان نکاتی پرداختیم که رعایت آن در فرایند اثاث کشی ضروری می باشد. در این مقاله نکاتی دیگر در این خصوص بیان می داریم که بسیار کاربردی بوده و رعایت این نکات می تواند راهگشای شما عزیزان در فرایند اسباب کشی باشد. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


جابجایی اثاثیه و نکاتی در این خصوص

وسایل بلااستفاده خود را کنار بگذارید

جابجایی اثاثیه فرایند طاقت فرسایی است و عدم توجه به استفاده از روش صحیح بسته بندی وسایل، می تواند این امر را دشوارتر و طاقت فرساتر نیز نماید. به منظور حصول نتیجه بهتر در امر جابجایی اثاثیه، توصیه متخصصین شرکت خدماتی موج نو به شما عزیزان این است که هیچ گاه لوازم اضافی و غیر قابل استفاده در منزل نگهداری نکنید. زمانی که به نظافت منزل خود می پردازید، بهترین موقع برای تشخیص لوازم اضافی و بلااستفاده می باشد. در بسیاری از مواقع، ما علاقه به نگهداری اشائی داریم که در زندگی ما کاربرد نداشته و صرفا به جهت یادبود و زنده نگه داشتن خاطرات گذشتگان، این وسایل را در منزل خود نگهداری کرده و بر حجم وسایل اضافی و غیر قابل استفاده خود می افزاییم. در چنین شرایطی، اگر قصد اثاث کشی و جابجایی به منزل دیگری داشته باشید، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.  

تا جایی که می توانید، به مراکز خیریه اهدا کنید!

مناسب ترین گزینه به منظور رهایی از وسایل اضافی منزل، این است که با مراکز خیریه هماهنگ نموده و تا جایی که مورد نیازشان می باشد، وسایل غیرقابل استفاده خود را به آنها اهداء نمایید. به عنوان مثال اگر لباس های کودک خریداری کرده اید که دیگر به سایز فرزندتان نمی باشد و یا اگر اسباب بازی های فرزندتان بیش از اندازه بوده و فضای منزلتان را اشغال می نماید، می توانید با پرورشگاه، بهزیستی و سایر مراکز ارائه دهنده خدمات نگهداری از کودک هماهنگ کرده و وسایل مزبور را به این مراکز اهداء نمایید. در این صورت، هم دل کودکان بی سرپرست این مراکز را شاد می نمایید و هم از شر وسایل اضافی خود خلاص خواهید شد. 

لوازم ارزشمند قدیمی خود را بفروشید

در بسیاری از مواقع، زمانی که به منزل جدید نقل مکان می نمایید، تعدادی از وسایل منزل خود را نیز کنار گذاشته و ترجیح می دهید که نسخه جدید این وسایل را تهیه نمایید. به عنوان مثال، ممکن است با نقل مکان به منزل جدید، بخواهید از شر یخچال قدیمی خود که برفک می زند، خلاص شده و یک یخچال جدید بدون برفک خریداری نمایید. به همین خاطر، می توانید زمانی که تصمیم به جابجایی اثاثیه گرفتید، یخچال قدیمی خود را به خریداران لوازم دست دوم بفروشید. همچنین ممکن است پیانوی شما فرسوده شده باشد و قصد خرید پیانویی جدید داشته باشید. در این صورت، با فروش ساز قدیمی خود، هنگام جابجایی اثاثیه آسوده خاطر خواهید بود. 

کارتن خالی تهیه کنید

زمانی که تصمیم به نقل مکان گرفتید، از مدتها قبل می بایست به فکر تهیه کارتن خالی به منظور بسته بندی وسایل خود باشید. در این صورت می بایست کارتن محکم در اندازه های مختلف تهیه نمایید تا در بسته بندی اسباب و اثاثیه خود با مشکل مواجه نشوید. به منظور تهیه کارتن، می توانید با سوپرمارکت ها و سایر مراکز فروش هماهنگی های لازم را به عمل آورید.  

در بسته بندی وسایل ظریف دقت کنید

جابجایی اثاثیه منزل تنها محدود به لوازم بزرگ و درشت منزل نبوده و شامل وسایل و ظروف شکستنی نیز می گردد. هنگام بسته بندی لوازم، می بایست به اجناس آنتیک و ظروف شکستنی خود دقت ویژه ای کرده و آنها را به نحوی بسته بندی کنید که حین جابجایی، آسیب نبینند. بدین ترتیب، از خسارت های مالی پیشگیری کرده و با خیالی آسوده به منزل جدید جابجا خواهید شد.  

در جستجوی شرکت ارائه دهنده خدمات جابجایی اثاثیه مجرب باشید

از مهم ترین مراحل در فرایند جابجایی اثاثیه، پرسنل خدماتی می باشد. می بایست اسباب کشی خود را به شرکتی واگذار نمایید که در ارائه خدمات جابجایی اثاثیه خوش نام بوده و دارای پرسنلی مجرب و حرفه ای در حمل انواع بار باشد. شرکت خدماتی موج نو با سالها سابقه سرویس دهی در حوزه های مختلف خدمات منزل به شما عزیزان، قادر به اعزام نیروی اثاث کشی به منازل مشتریان خود می باشد. پرسنل این شرکت می توانند در زمینه جمع آوری و بسته بندی اثاثیه منزل، تأمین ماشین حمل بار و جایگذاری وسایل در آن، حمل بار بدون وارد آمدن کوچکترین خسارت به شما و در نهایت، پهن نمودن اثاثیه در منزل جدید شما را کمک نمایند. هیچ گاه به آگهی های موقت موجود در روزنامه و کوچه و خیابان اعتماد نکنید. زیرا عمدتا این افراد، دانش و تخصص کافی در زمینه حمل بار نداشته و علاوه بر وارد آوردن زیان مالی به شما عزیزان، مسئولیت این امر را نیز بر عهده نگرفته و جبران خسارت نخواهند نمود.  

وسایل سنگین را در بسته های کوچک قرار دهید

تعدادی از وسایل منزل اندازه کوچکی داشته اما دارای وزن زیادی می باشند. هنگام جابجایی اثاثیه، می بایست از قرار دادن تعداد زیادی از این وسایل در یک کارتن اجتناب نمایید. زیرا در این صورت، کارگران به هنگام حمل جعبه مزبور با مشکل مواجه خواهند شد. به همین دلیل، وزن وسایل نیز به هنگام بسته بندی می بایست مد نظر قرار گیرد. به عنوان مثال، مجسمه های کوچک فلزی، از جمله مواردی وسایلی است که ممکن است دارای وزن زیادی باشند. 

وسایل را دسته بندی نمایید

از اصول اولیه بسته بندی وسایل، دسته بندی آنها می باشد. می بایست وسایلی را کنار یکدیگر بگذارید که با یکدیگر سنخیت داشته باشند. توجه به این نکته، حین جابجایی اثاثیه بسیار موثر بوده و می تواند کمک شایانی به شما در پیدا کردن وسایل مورد نیازتان در منزل جدید بنماید. به عنوان مثال، لباس ها، اسباب بازی ها، سرویس خواب، کتاب ها، قاشق و چنگال و قاشق و بسیاری دسته بندی های دیگر را می توانید در خصوص وسایل منزل خود به کار ببرید. همچنین، به منظور موفقیت هر چه بیشتر در این فرایند، توصیه می شود که بر روی هر یک از کارتن ها، برچسبی چسبانده و بر روی آن، شرح مختصری از لوازم موجود در کارتن ارائه نمایید. بدین ترتیب، زمانی که به مقصد رسیدید، برای پیدا کردن لوازم مورد نیاز خود با مشکل مواجه نخواهید شد.