تمیز کردن کفش

تمیز کردن کفش

1397/12/6 سارا سلیمان پور
تمیز کردن کفش و توجه به پاکیزکی لباس، از مظاهر رعایت نظافت و بهداشت فردی بوده و تأثیر بسزایی در سلامتی ما می گذارد. توجه به تمیز کردن کفش علاوه بر اینکه در زیبایی و جلوه

تمیز کردن کفش

تمیز کردن کفش و توجه به پاکیزکی لباس، از مظاهر رعایت نظافت و بهداشت فردی بوده و تأثیر بسزایی در سلامتی ما می گذارد. توجه به تمیز کردن کفش علاوه بر اینکه در زیبایی و جلوه ظاهری ما تآثیر می گذارد، در ذهنیت اطرافیان و محبوبیتمان در جمع دوستان و آشنایان نیز اثرگذار می باشد. زمانی که به میهمانی رفته و کفش های خود را در می آورید، کفش های شما در معرض دید میزبان بوده و کثیفی و آلودگی آن، صحنه نازیبایی به وجود می آورد. همچنین، زمانی که در اجتماعات مختلفی چون محل تحصیل و محل کار ظاهر می شوید و یا هنگام مسافرت با قطار، هواپیما و ... کفش های شما در معرض دید افراد زیادی بوده و بنابراین، پیشاپیش می بایست به نظافت و تمیز کردن کفش خود بپردازید. از آنجا که امروزه انواع مختلف کفش با کارکردهای مختلفی تولید شده و به بازار عرضه می گردند، بنابراین، روش های متفاوتی نیز به منظور تمیز نمودن این کفش ها وجود دارد که در ادامه به بیان روش نظافت تعدادی از پر مصرف ترین این کفش ها می پردازیم.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


روش تمیز کردن کفش های مختلف

کفش ورزشی

کفش های ورزشی به دلیل راحتی استفاده، دارای طرفداران بسیاری بوده و علاوه بر ورزشکاران، بسیاری دیگر از مردم نیز به منظور پیاده روی و یا به منظور رفتن به گردش و تفریح از این کفش ها استفاده می نمایند. موردی که در خصوص کفش ورزشی مطرح می باشد، این است که پا در داخل این کفش ها به سرعت عرق کرده و بوی نامطبوعی تولید خواهد شد. بدین ترتیب، محیط داخلی کفش ورزشی سریع آلوده شده و مستعد تولید قارچ بر روی پای مصرف کننده می باشد. بنابراین، توصیه می کنیم که مرتبا داخل کفش های ورزشی خود را با مایع ضدعفونی کننده تمیز کنید تا بوی بد آن از بین برود. همچنین، به منظور تمیز کردن کفش ورزشی،می توانید آن را در ماشین لباسشویی انداخته و بشویید. لازم به توضیح است که می بایست کفی کفش را در ابتدا از آن خارج کنید تا در حین شستشو، خراب نشود. پس از شستشو، کفش را در دمای محیط قرار داده و اجازه دهید تا به طور کامل خشک شود. همچنین، به منظور تسریع فرایند خشک شدن، می توانید کفش خود را در زیر نور آفتاب قرار دهید. هرگز از روش های مصنوعی خشک کردن کفش استفاده نکنید زیرا منجر به آسیب دیدن و افت کیفیت کفش هایتان خواهد شد.

تمیز کردن کفش ورزشی

کفش حصیری

تمیز کردن کفش حصیری دارای روش متفاوتی بوده و به جهت ظرافت و حساسیت این نوع کفش، در شستشوی آن می بایست دقت زیادی به خرج دهید. این کفش ها در فصل تابستان بسیار مورد استفاده بوده و از عرق کردن پا در فصول گرم سال جلوگیری می نمایند. به منظور تمیز کردن کفش حصیری می توانید محلولی خانگی درست کرده و با استفاده از برسی نرم، محلول فوق را بر روی کفش خود بمالید. وقتی همه لکه ها و آلودگی ها از بین رفتند، می توانید دستمالی را خیس کرده و بر روی قسمت های مختلف کفش خود بمالید. در این صورت، کفشتان کاملا تمیز خواهد شد. روش تهیه محلول خانگی به منظور تمیز کردن کفش حصیری عبارت است از : یک پیمانه آب گرم تهیه کرده و سپس یک شانزدهم پیمانه سرکه سفید و مقداری مایع ظرفشویی به آن بیفزایید. تهیه این محلول خانگی، از جمله نکات ریز خانه داری است که شرکت خدماتی موج نو در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

کفش پارچه ای

کفش های پارچه ای در انواع پاشنه بلند، تخت، مجلسی و اسپورت تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرند. تمیز کردن این کفش ها از حساسیت زیادی برخوردار می باشد. هیچ گاه برای تمیز کردن کفش پارچه ای، آن را در ماشین لباسشویی نیندازید. زیرا در تولید این کفش ها، قسمت های مختلفی از آن با چسب به هم چسبانده شده اند. بنابراین، با قرار گرفتن در ماشین لباسشویی و غوطه خوردن در آن حجم وسیع آّب، چسب این قسمت ها باز شده و کفشتان آسیب خواهد دید. متخصصین شرکت خدماتی موج نو با بیان روشی ساده، شما را در خصوص تمیز کردن این نوع کفش راهنمایی می نمایند : در ابتدا با استفاده از دستمالی نرم و پرزدار، آلودگی های کفش خود را برطرف نمایید. محلولی از مایع ظرفشویی و آب گرم تهیه نموده و با استفاده از فرچه و یا مسواکی نرم، بر روی قسمت های مختلف کفش خود بمالید. لازم به ذکر است که پرز فرچه و مسواک نمی بایست زبر و خشن بوده و منجر به آسیب رسیدن به کفش و از بین بردن رنگ آن شود. سپس با استفاده از یک دستمال حوله ای خشک، سطح کفش خود را کاملا خشک کنید. در مرحله بعدی تمیز کردن کفش پارچه ای، کفش های پارچه ای خود را در زیر نور آفتاب و یا در دمای محیط قرار دهید تا به خوبی خشک شود.

کفش چرمی

به منظور تمیز کردن کفش های چرم طبیعی، می بایست از واکس مخصوص کفش مزبور استفاده کنید. واکس مخصوص این کفش را می بایست از فروشگاه های عرضه کننده چرم طبیعی تهیه نمایید. اگر به هر دلیلی به واکس مخصوص چرم طبیعی دسترسی نداشتید، می توانید مقداری جوش شیرین بر روی دستمال نرمی که کمی خیس نموده اید، ریخته و بر روی کفش خود بمالید. این عمل را بسیار آرام انجام دهید تا کفشتان آسیب نبیند. وقتی کفش هایتان خشک شدند، با دستمالی خشک لکه های به مانده را کاملا پاک کنید. به منظور تمیز کردن کفش چرم مصنوعی، می توانید از محلول آب سرد و سرکه استفاده کنید. پس از خشک شدن، می توانید با دستمالی خشک لکه های کفش خود را پاک کنید. همچنین، اگر خط و خشی بر روی کفش چرم مصنوعی خود مشاهده نمودید، می توانید کمی وازلین را با استفاده از یک دستمال نرم بر روی آن بمالید.

کفش جیر

تمیز کردن کفش جیر با استفاده از روش های فوق امکان پذیر نبوده و می بایست پیش از اینکه کفش های جیر شما کاملا کثیف شوند، با استفاده از برس نرم، آلودگی آن را برطرف نمایید. اگر کفش جیرتان دچار خراش و آسیب شده باشد، می توانید با استفاده از یک پاک کن نرم، بر روی خراش ها بمالید تا سطح کفشتان صاف و یک دست شده و پرزها به حالت قبلی خود بازگردند. در صورتی که گل یا ماده ای خیس بر روی کفش جیر شما پاشیده شود، نمی بایست آن را بشویید. بلکه در این شرایط می توانید از یک دستمال نمدار استفاده کرده و لکه را کاملا پاک کنید. سپس، کفش خود را زیر آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود. در انتها می توانید یک دستمال خشک را بر روی کفش های خود بکشید تا پرز احتمالی به جا مانده از دستمال مرطوب، از روی آن برداشته شود.