نکات ریز خانه داری

نکات ریز خانه داری

1397/12/20 سارا سلیمان پور
نکات ریز خانه داری اگر چه در بدو امر ممکن است بسیار بدیهی و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما با کمی تأمل متوجه اهمیت آنها و کاردشان در امر نظافت منزل خواهید شد.

نکات ریز خانه داری

نکات ریز خانه داری اگر چه در بدو امر ممکن است بسیار بدیهی و پیش پا افتاده به نظر برسد، اما با کمی تأمل متوجه اهمیت آنها و کاردشان در امر نظافت منزل خواهید شد. این نکات می تواند در خصوص امور نظافتی، آشپزی، دکوراسیون داخلی و بسیاری حوزه های دیگر خدمات منزل مطرح شود. در اداه با بیان تعدادی از نکات ریز خانه داری در حوزه نظافت منزل با ما همراه باشید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


تعدادی از نکات ریز خانه داری

ظروف

استفاده از آمونیاک، از جمله نکات ریز خانه داری است که در تمیز کردن ظروف منزل معجزه می نماید. این امر شامل تمامی ظروف از چینی و بلوری گرفته تا ظروف فلزی و ... می گردد. در بسیاری مواقع اتفاق می افتد که ظروف پلاستیکی شما در اثر نگهداری مواد مختلف، بوی بدی به خود بگیرند. از جمله نکات ریز خانه داری برای از لبین بردن بوی بد این ظروف، این است که داخل آنها را با روزنامه پر کرده و به مدت چند ساعت، درب ظرف مربوطه را ببندید. خواهید دید که پس از گذشت چند ساعت، بو به کلی از بین خواهد رفت. اگر می خواهید ظروف آلومینیومی شما مانند روز اول خود دارای درخشندگی شوند، می توانید کمی سرکه را داغ کرده و بر روی آن بمالید. همچنین، با نمک خشک نیز می توانید این ظروف را جلا داده و براق نمایید. همچنین، برای تمیز کردن قبلمه هایی که غذا به آن چسبیده، می توانید آنها را از آب پر کرده و کی جوش شیرین به آن اضافه نمایید. سپس قبلمه را بر روی اجاق گاز قرار دهید تا آب آن به جوش بیاید. در خصوص اثربخشی هر چه بهتر ماشین ظرفشویی، توصیه می کنیم که علاوه بر پودر ظرفشویی، کمی جوش شیرین نیز در مخزن بریزید تا ظروف کاملا سفید و درخشان شوند.

کاشی حمام و دستشویی

به منظور تمیز کردن کاشی های حمام و دستشویی منزل، به جای جرمگیرها و شوینده های شیمیایی موجود در بازار، می توانید از نکات ریز خانه داری بهره جسته و محلولی خانگی بدون منظور تهیه نمایید. تهیه این محلول بدین شرح می باشد : یک واحد آب گرم، یک هشتم واحد آمونیاک، یک هشتم واحد سرکه سفید و یک شانزدهم واحد جوش شیرین را با هم مخلوط نموده و بر روی کاشی ها بمالید.

شستشوی کاشی

تخته گوشت

از جمله وسایل بسیار کاربردی در منازل، تخته گوشت می باشد. توجه به پاکیزگی و نظافت تخته گوشت، امر بسیار مهمی می باشد. زیرا بهداشت این وسیله، بر بهداشت گوشت، مرغ و ماهی مصرفی اعضای خانواده ما تأثیر بسزایی خواهد داشت. از جمله نکات ریز خانه داری در خصوص نخته گوشت این است که کمی جوش شیرین را با مقداری آب مخلوط کرده و بر روی تخته بمالید. اجازه دهید خمیر مزبور مدتی بر روی تخته باقی بماند. پس از شستشو، خواهید دید که بوی بد تخته به کلی از بین خواهد رفت. روش کاربردی دیگری که در این خصوص می توانید مورد استفاده قرار دهید، استفاده از برش های لیمو ترش و مالش آن بر روی تخته می باشد.

سینک ظرفشویی

اگر از نظافت سینک ظرفشویی آشپزخانه منزل خود غافل شوید، لکه های سیاه و قارچ حاصل، منجر به بروز آلودگی در منزلتان خواهد شد. از آنجا که سینک محل شستشوی میوه و سبزیجات بوده و همچنین، نظافت ظروف نیز در سینک صورت می گیرد، توجه به نظافت آن از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بدین منظور، می توانید سیم ظرفشویی را آغشته به کمی مایع ظرفشویی نموده و بر قسمت های داخلی سینک بمالید. در این صورت، دیگر نیاز نیست نگران آلودگی سینک ظرفشویی منزلتان باشید. از دیگر نکات ریز خانه داری، تمیز نمودن سنگ کنار سینک در آشپزخانه ها می باشد. عدم توجه به پاکیزگی این سنگ، منجر به تولید بوی نامطبوعی در آشپزخانه می گردد. می توانید از پوست لیمو ترش و یا پوست پرتقال استفاده کرده و سنگ مزبور را بمالید. در این صورت، بوی بد به کلی از بین خواهد رفت. 

گرفتگی لوله ها

گرفتگی لوله های آشپزخانه و لوله های توالت، منجر به بر هم زدن آسایش ساکنین منزل خواهد شد. با بهره بردن از نکات ریز خانه داری، دیگر نیاز به استفاده از خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه نخواهید داشت. بدین منظور، می توانید کمی آب جوش تهیه کرده و مقداری جوش شیرین و نمک در آن بریزید. سپس، محلول حاصل را در داخل لوله مورد نظر ریخته و به مدت 20 دقیق الی نیم ساعت از لوله مزبور استفاده نکنید. در این صورت، پس از گذشت زمان مطرح شده، مشکل به کلی حل خواهد شد.

پرز لباس

پرز لباس، موضوع آزاردهنده ایست که حتی با به کارگیری ماهوت پاک کن نیز در بسیاری مواقع قادر به از بین بردن آن نمی باشیم. از دیگر نکات ریز خانه داری، می توان به چگونگی از بین بردن پرز لباس با استفاده از روشی غیر متعارف می باشد. بدین منظور، می تواند از تکه ای چسب نواری استفاده کنید. بدین صورت که چسب را بر روی قسمت های مختلف لباس قرار داده و سپس، چسب را از روی لباس بکشید. در این صورت، پرزها به نوار چسب چسبیده و لباس به کلی تمیز خواهد شد.

وسایل چوبی

در روند بیان نکات ریز خانه داری، بد نیست بدانید که خمیر دندان تنها برای تمیز کردن دهان و دندان کاربرد نداشته و می تواند در خصوص تمیز نمودن لوازم چوبی منزل نیز مورد استفاده قرار گیرد. آب نمک غلیظ نیز از دیگر ترکیبات موثر در خصوص پاک کردن لکه ها از سطوح چوبی می باشد.

استفاده از سشوار برای گردگیری

به منظور گردگیری از وسایل ظریف و پیچیده منزل، نمی توانید از روش های متداول گردگیری استفاده نمایید. بدین منظور، می توان از یکی از نکات ریز خانه داری بهره برد. بدین ترتیب که می توانید سشوار را در دور کند تنظیم کرده و به گردگیری از وسایل ظریف منزلتان بپردازید.

استفاده از جاروبرقی برای نظافت سرویس خواب

تشک و خوشخواب از جمله مواردی هستند که از طرفی شستشوی آنها به راحتی میسر نبوده و از طرف دیگر، نظافت آنها امری حیاتی بوده و تأثیر مستقیمی بر سلامت جسم ما خواهد داشت. شوره سر و سلول های مرده پوست بدنمان بر روی تشک و خوشخواب ریخته و منجر به تولید آلودگی می شود. اگر از نظافت سرویس خوابتان مستأصل شده اید، متخصصین شرکت خدماتی موج نو به کمک شما می شتابند. می توانید از جاروبرقی استفاده نموده و تمامی آلودگی های مزبور را از بین ببرید. استفاده از جاروبرقی برای نظافت خوشخواب نیز از دیگر نکات ریز خانه داری است که می توانید در زندگی روزمره خود به کار ببندید.