اثاث کشی به منزل جدید

اثاث کشی به منزل جدید

1397/12/25 سارا سلیمان پور
اثاث کشی از ملزومات زندگی بسیاری از افراد جامعه بوده و همه ما در طول زندگی خود دست کم یک بار نیاز به استفاده از خدمات جابجایی اثاثیه پیدا می کنیم. به هنگام نقل مکان به منزل جدید، چگونگی بسته بندی وسایل منزل،

اثاث کشی به منزل جدید

اثاث کشی از ملزومات زندگی بسیاری از افراد جامعه بوده و همه ما در طول زندگی خود دست کم یک بار نیاز به استفاده از خدمات جابجایی اثاثیه پیدا می کنیم. به هنگام نقل مکان به منزل جدید، چگونگی بسته بندی وسایل منزل، وسیله نقلیه حمل بار، میزان مهارت باربرها و بسیاری موارد دیگر را می بایست مورد توجه قرار دهید. در این مقاله قصد داریم نکات ظریفی که رعایت آنها به هنگام اثاث کشی خالی از لطف نیست را مطرح نماییم. با ما همراه باشید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


هنگام اثاث کشی رعایت چه نکاتی ضروری می باشد؟

از خدمات جابجایی اثاثیه شرکت خدماتی موج نو بهره ببرید

همان طور که اشاره شد، اثاث کشی امری تخصصی بوده و تنها افراد حرفه ای و مجرب قادر به انجام آن می باشند. اگر در این خصوص احتیاج به کمک دارید، شرکت خدماتی موج نو می تواند با اعزام نیروی اثاث کشی ماهر و کارآزموده به کمکتان بشتابد. این نیروها همگی دارای قدرت بدنی و آمادگی جسمانی بالایی بوده و می توانند لوازم منزلتان را به خوبی جابجا نموده و به مقصد برسانند. نیروهای اعزامی از سوی شرکت خدماتی موج نو با دانش و تبحری که در امر بسته بندی و جابجایی اثاثیه دارند، می توانند اسباب و اثاثیه شما را در کارتن بسته بندی کرده و بدون اینکه کوچکترین آسیب و خسارتی به آنها وارد شود، نخست این کارتن ها را در کامیون حمل بار قرار داده و سپس، در مقصد، این جعبه ها را باز کرده و وسایل را پهن نمایند. 

منزلی را که تخلیه می کنید، نظافت نمایید

هنگام اثاث کشی زمانی که اثاثیه منزل خود را تخلیه نمودید، می بایست به منظور تحویل منزل به خریدار و یا مستأجر بعدی، ابتدا از خدمات نظافت منزل تخلیه شرکت خدماتی موج نو بهره جسته و خانه خود را بدون کوچکترین آلوگی به فرد بعدی تحویل دهید. این امر علاوه بر اینکه نشان دهنده سلیقه شما می باشد، کمک شایانی نیز به ساکنین بعدی منزل مزبور نموده و دیگر نیاز به صرف وقت و هزینه برای نظافت منزل نخواهند داشت. همچنین، اگر دیوارهای منزل جدید کثیف و لکه دار بود، می بایست پیش از نقل مکان، در ابتدا آن را نقاشی نمایید و بگذارید رنگ دیوارها به خوبی خشک شود. در صورتی هم که خرابی و یا تخریبی در منزل مشاهده نمودید، می توانید پس از انجام تعمیرات و بازسازی، به نقل مکان بپردازید.

قبوض منزل قبلی را کاملا پرداخت کنید

زمانی که قصد اثاث کشی به منزل دیگری نمودید، تمامی قبوض آب، برق و سایر خدمات منزل قبلی را پرداخت نمایید. همچنین، اگر در مجتمع های مسکونی و یا شهرک ها ساکن می باشید، مبلغی را که ماهیانه به عنوان هزینه شارژ دریافت می کنند، پرداخت نمایید. تسویه بدهی های منزل قبلی همواره مورد درخواست خریدار و یا مستأ جر بعدی می باشد. 

لوازم ضروری را هنگام اثاث کشی دم دست قرار دهید

از آنجا که هنگام اثاث کشی تمامی وسایل در کارتن قرار گرفته و بسته بندی می شوند، توصیه می کنیم که جعبه کمک های اولیه را در دسترس قرار دهید تا در صورت بروز مشکل، نیاز به جستجوی آن نداشته باشید. همچنین، لوازمی چون میخ، چسب، چکش و سایر لوازمی که عمدتا در فرایند اسباب کشی مورد نیاز می باشد را نیز در دسترس قرار دهید.

به تعداد اعضای خانواده کلید تهیه کنید

زمانی که قصد عزیمت به منزل جدید نمودید، پیش از اثاث کشی، به تعداد کل اعضای خانواده دسته کلید تهیه کنید. همچنین، به منظور حفظ امنیت خود و خانواده تان، توصیه می شود مغزی درب ورودی منزلتان را تعویض نمایید تا اگر احیانا شخصی کلید قبلی را در اختیار داشت، نتواند وارد منزل شما شده و خطری تهدیدتان نکند. 

سالم بودن لوله ها را بررسی نمایید 

سالم بودن لوله های منزل و بررسی عدم ترکیدگی و نشتی لوله ها، از دیگر مواردی است که به هنگام اثاث کشی می بایست مد نظر خود قرار دهید تا پس از جابجایی، ترکیدگی لوله ها، منجر به آزارتان نشود. در صورتی که با مشکل گرفتگی لوله ها و یا چاه مواجه شدید، می توانید از خدمات لوله بازکنی و تخلیه چاه شرکت خدماتی موج نو بهره ببرید. 

منزل جدید را تمیز کنید

همان طور که منزل قبلی خود را تمیز می نمایید، هنگام ورود به منزل جدید نیز می بایست پیش از پهن کردن اثاثیه خود، آن را کاملا تمیز نمایید. در صورتی که ساکنین قبلی، منزل را تمیز کرده و سپس به شما تحویل دهند، کار شما آسوده شده و می توانید بدون صرف هزینه و زمان اضافی، وسایل خود را در منزل جدید پهن نموده و مستقر شوید. 

برای شب اول اثاث کشی، وسیله کنار بگذارید

پس از اثاث کشی به منزل جدید، معمولا به جهت خستگی زیاد و همچنین، به دلیل کمبود وقت، نمی توانید تمامی کارتن ها را باز کنید. اما به منظور استراحت و بهره بردن از حداقل امکانات در شب اول جابجایی، توصیه می کنیم که لوازم ضروری مانند ملحفه، بالش و لباس راحتی به تعداد اعضای خانواده کنار بگذارید تا در منزل جدید با مشکل مواجه نگردید. 

از وصل بودن آب، برق ، گاز و تلفن منزل جدید اطمینان حاصل نمایید

پیش از اسکان کامل در منزل جدید، ابتدا آخرین قبوض پرداختی آب، برق، گاز و تلفن را از ساکنین قبلی منزل خود تحویل بگیرید. در صورتی که تعدادی از قبوض پرداخت نشده باشند، می بایست موضوع را پیگیری نمایید تا با قطعی این امکانات مواجه نشوید. لازم به ذکر است که در برخی آپارتمان ها، هزینه تعدادی از قبوض، بر روی شارژ ساختمان محاسبه می گردد. بنابراین، در ابتدا می بایست در خصوص نحوه پرداخت قبوض در ساختمان مورد نظر خود، به خوبی تحقیق نمایید. 

سیستم گرمایش و سرمایش منزل خود را چک کنید

هنگام اثاث کشی، می بایست سیستم گرمایش و همچنین، سرمایش منزل جدید خود را به دقت کنترل نمایید. در فصل گرما به جهت رفاه حال اعضای خانواده تان، می بایست کولر را سرویس نموده و در فصل سرما نیز می بایست رادیاتور، پکیج، بخاری و هر وسیله گرمایشی که مورد استفاده قرار می دهید را ابتاد سروی نموده و سپس راه اندازی نمایید.