مراحل انجام خانه تکانی

مراحل انجام خانه تکانی

1397/12/4 سارا سلیمان پور
مراحل انجام خانه تکانی به هنگام نظافت منزل در روزهای پایانی سال بسیار مهم می باشد. توجه به انجام مرحله به مرحله خانه تکانی، علاوه بر افزایش پاکیزگی محیط خانه شما، منجر به تسریع فرایند نظافت نیز خواهد گردید.

مراحل انجام خانه تکانی

مراحل انجام خانه تکانی به هنگام نظافت منزل در روزهای پایانی سال بسیار مهم می باشد. توجه به انجام مرحله به مرحله خانه تکانی، علاوه بر افزایش پاکیزگی محیط خانه شما، منجر به تسریع فرایند نظافت نیز خواهد گردید. اگر به منظور نظافت منزل و طی مراحل انجام خانه تکانی اقدام به درخواست کارگر خدماتی از شرکت های نظافتی کنید، در این صورت، این نیروها بر روند انجام کار مسلط بوده و خواهند توانست به خوبی از عهده انجام کار مزبور برآیند. اما اگر خودتان اقدام به خانه تکانی کنید، در این صورت می بایست مراحل انجام خانه تکانی را به درستی فرا گرفته و طی کنید تا بهترین نتیجه حاصل گردد. همچنین، می بایست در ابتدا ابزار مورد نیاز خانه تکانی را تهیه کنید تا به نحو احسن از عهده انجام این امر برآیید. در این مقاله به اختصار مراحل انجام خانه تکانی را بیان خواهیم نمود.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مراحل انجام خانه تکانی منازل در روزهای پایانی سال

خانه تکانی را بر اساس برنامه ریزی انجام دهید

پیش از ورود به مراحل انجام خانه تکانی، می بایست در ابتدا برای کار خود برنامه ریزی نموده و اولویت انجام کارها را تعیین نمایید. به عنوان مثال، می توانید در اولین گام از نظافت منزل مبله، تمامی قسمت های منزل خود را گردگیری کرده و سپس، به نظافت عمقی بپردازید. همچنین، می توانید نظافت اتاق پذیرایی را نسبت به نظافت اتاق پذیرایی و اتاق خواب در اولویت قرار دهید. در برنامه ریزی خود، این نکته را مد نظر قرار دهید که نظافت برخی قسسمت های منزل نسبت به برخی بخش های دیگر نیاز به زمان بیشتری دارد. به عنوان مثال، نظافت آشپزخانه به جهت ضرورت پاک کردن لکه های چربی حاصل از انواع غذا از سطوح و دیوارهای آشپزخانه، فرایندی زمان بر می باشد. 

لوسترها و لامپ ها را تمیز کنید

لوسترها همان قدر که با درخشندگی خود زیبایی منازل شما را دوچندان می کنند، عدم توجه به پاکیزگی آنها نیز منجر به ایجاد منظره ای ناخوشایند در منزلتان خواهد شد. بنابراین، توجه به نظافت لوسترها در مراحل انجام خانه تکانی امری ضروری می باشد. به منظور حفظ ایمنی، توصیه می شود که پیش از نظافت لوستر، ابتدا برق آن را قطع نموده و سپس، اقدام به تمیز کردن لامپ ها، کریستال ها و بدنه لوستر نمایید. بدین منظور، می توانید از دستمال نرم مرطوب استفاده کنید. قسمت های قابل شستشوی لوستر خود را جدا نموده و کاملا شسته و خشک نمایید.  

نظافت لوستر

درب و دیوارهای منزل را تمیز کنید

از مهم ترین مراحل انجام خانه تکانی تمیز کردن درب ها و دیوارهای منزل می باشد. دستگیره درب اصلی منزل، درب اتاق ها، درب سرویس بهداشتی و درب حمام، مستقیما با دست های شما تماس داشته و می تواند حاوی میکروب و آلودگی باشد. بنابراین، به هنگام انجام خانه تکانی، می بایست نظافت دستگیره ها نیز مد نظر قرار گیرد. از آنجا که امروزه اغلب منازل دارای آشپزخانه اوپن می باشند، در صورتی که در آشپزخانه منزلتان هواکش ضعیفی نصب باشد، بخارات حاصل از آشپزی در کل فضای خانه پخش شده و پس از مدتی بر روی دیوارهای منزل شاهد لکه های چربی خواهیم بود. همچنین، اگر فرزندتان کوچک باشد، ممکن است اقدام به کشیدن نقاشی بر روی دیوارهای منزل نماید. بنابراین، از مراحل خانه تکانی که تأثیر بسزایی در زیبایی منزل دارد، نظافت دیوارهای منزل می باشد. بدین منظور، می توانید از دستمال نرم مرطوب استفاده نمایید. در صورتی که دیوارها با رنگ روغنی رنگ آمیزی شده باشند، می توانید عملیات تمیز کردن دیوارها را به طور عمیق تری انجام داده و از مواد شوینده نیز استفاده نمایید.  

شیشه ها و پنجره ها را تمیز کنید

همان طور که می دانید، پنجره منازل به ویژه در شهرهای شلوغی چون تهران، در معرض گرد و خاک و آلودگی بسیاری می باشند. بنابراین، نظافت چهارچوب و همچنین، شیشه پنجره ها در مراحل انجام خانه تکانی بسیار حائز اهمیت می باشد. به منظور تمیز کردن شیشه ها، از دستمال های نرم استفاده کنید تا رطوبت و گرد و خاک شیشه را به خولبی جذب نماید. گزینه پیشنهادی شرکت خدماتی موج نو در خصوص دستمال مناسب، دستمال های میکروفایبر می باشد. این دستمال ها دارای قدرت جذب بسیار بالایی می باشند. هرگز از دستمال کاغذی به منظور خشک کردن شیشه ها استفاده نکنید. زیرا دستمال کاغذی بر روی شیشه از خود پرز به جا گذاشته و علاوه بر زیاد کردن زحمت شما، از زیبایی شیشه نیز خواهد کاست. 

نظافت جاظرفی، کمد و کتابخانه را فراموش نکنید

در اکثر منازل، برای بایگانی ظروف، از جاظرفی استفاده می شود. جاظرفی ها علاوه بر نگهداری ظروف، بر زیبایی منزل نیز می افزایند. از آنجا که در ساخت این وسیله از شیشه زیادی استفاده می گردد، در صورت آلوده شدن، گرد و خاک و آلودگی آن بسیار مشهود بوده و از زیبایی منزل خواهد کاست. از دیگر مواردی که در مراحل انجام خانه تکانی می بایست مد نظر خود قرار دهید، تمیز کردن کمدها و کتابخانه منزلتان می باشد. به ویژه اگر درب کتابخانه شیشه ای باشد و یا اصلا درب نداشته باشد، این امر ضرورت بیشتری پیدا می نماید.  

نظافت سقف

از آنجا که سقف منازل در ارتفع قرار داشته و دور از دسترس می باشد، عمدتا نظافت آن دیر به دیر انجام شده و در اغلب منازل، به پایان سال موکول می گردد. بنابراین، در مراحل انجام خانه تکانی، توجه به نظافت سقف نیز از ضروریات می باشد. 

از سرویس های شرکت های نظافتی بهره ببرید

اگر طی مراحل انجام خانه تکانی برایتان دشوار است و یا اگر با کمبود وقت مواجه می باشید، می توانید ضمن تماس با شرکت خدماتی نظافتی موج نو، اقدام به ثبت سفارش نظافت منزل نموده و خانه تکانی خود را به متخصصین این مجموعه واگذار نمایید. همچنین، با دانلود و نصب اپلیکیشن درخواست خدمات آنلاین سرویک(لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) می توانید با تمامی سرویس های این شرکت در حوزه خدمات نظافت آشنا شده و سرویس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. از مهم ترین سرویس های مجموعه موج نو عبارتند از : نظافت منزل، نظافت محل کار و نظافت شرکت ها، نظافت مشاعات (راه پله)، کفسابی و ... اشاره نمود.  سرویس نظافت منزل نیز به دو صورت نظافت منزل مبله و نظافت منزل تخلیه قابل ارائه می باشد.