شرکت های نظافتی

شرکت های نظافتی

1399/1/26 سارا سلیمان پور
شرکت های نظافتی به منظور ارائه سرویس های نظافت منزل، نظافت شرکت و سایر خدمات نظافتی به مشتریان خود، می بایست از راهکارهای خاصی استفاده نموده و همواره نیز در جستجوی راه های جدیدی به منظور ارتباط با مشتریان

شرکت های نظافتی

شرکت های نظافتی به منظور ارائه سرویس های نظافت منزل، نظافت شرکت و سایر خدمات نظافتی به مشتریان خود، می بایست از راهکارهای خاصی استفاده نموده و همواره نیز در جستجوی راه های جدیدی به منظور ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آنها باشند. شرت خدماتی موج نو که از جمله شرکت های نظافتی فعال در تهران می باشد نیز با شناسایی نیازهای مشتریان خود در اقصی نقاط تهران، به تعریف استراتژی های معینی در خصوص سرویس دهی به آنها پرداخته و در مسیر پیاده سازی این استراتژی ها از ابزارهای گوناگونی بهره جسته است. از جمله این ابزارها، سایت مجموعه موج نو به نشانی www.mojeno-co.com می باشد. در این سایت، خدمات متنوع قابل ارائه از سوی متخصصین این مجموعه به خوبی معرفی شده است. خدمات این مجموعه در حوزه نظافت سنتی و نظافت صنعتی شامل این موارد می گردد: نظافت منزل، نظافت محل کار، نظافت مشاعات(راه پله)، کفسابی، ارتفاع کاری و نماشویی و همچنین، پیمانکاری. از آنجا که سرویس نظافت منزل، سرویسی پرمخاطب در میان مشتریان شرکت های نظافتی می باشد، بنابراین، این شرکت ها می بایست بتوانند تمامی نیازهای نظافتی مردم جامعه در حوزه نظافت منزل شامل نظافت منزل تخلیه، نظافت منزل مبله، نظافت منزل پس از نقاشی و تعمیرات و بسیاری سرویس های دیگر را به بهترین نحو ممکن تامین نمایند. ابزار دیگری که از سوی شرکت خدماتی موج نو به منظور تامین رفاه حال مشتریان در نظر گرفته شده است، اپلیکیشن درخواست خدمات سرویک(لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) می باشد. با توجه به محبوبیت روزافزون گوشی های هوشمند در میان مردم و همچنین، با توجه به طیف وسیع کاربردهای این دسته از ابزارهای الکترونیکی در میان مردم جامعه، بنابراین، شرکت های نظافتی می بایست سعی در استفاده از چنین ابزارهایی جهت همسویی با آنها نماید. استفاده از پیام رسان ها، ابزاری دیگر جهت برقراری ارتباط با مشتریان می باشد. از جمله کاربردهای پیام رسان ها برای شرکت های نظافتی می توان به این موارد اشاره نمود : ترغیب کاربران به ثبت سفارش، ارائه مشاوره رایگان به مشتریان، عدم محدودیت زمانی در خصوص پاسخگویی به مشتریان، دریافت بازخورد از مشتریان در خصوص سرویس های ارائه شده و بسیاری کاربردهای دیگر. 

شرکت های نظافتی می بایست چگونه به مشتریان خود سرویس دهی نمایند؟

ثبت دقیق مشخصات سرویس های مشتریان

شرکت های نظافتی می بایست در ثبت سفارش مشتریان دقت زیادی به خرج دهند. مشاورین و منشی های این شرکت می بایست هنگام صحبت با مشتری ها تمامی سوالات لازم در خصوص سرویس نظافتی مورد نظر را از آنها بپرسند تا در اعلام و دریافت هزینه، سرویس دهی و اعزام نیرو خللی وارد نگردد. اگر هم مشتری سفارش خود را از طریق وبسایت و یا از طریق اپلیکیشن شرکت های نظافتی ثبت نموده باشد و احیانا ابهامی نیز در این خصوص وجود داشته باشد، می بایست از سوی شرکت با مشتری تماس گرفته شده و اطلاعات دقیق از وی دریافت شود. این اطلاعات شامل مشخصات مشتری، آدرس دقیق محل نظافت، متراژ و جزئیات مکان مزبور، نوع سرویس نظافتی، جنسیت نیروی درخواستی، تعداد ساعات و همچنین، زمان دقیق حضور نیرو در منزل مشتری و بسیاری اطلاعات دیگر می گردد. 

اعزام نیرو متناسب با نیازهای مشتریان

زمانی که شما تصمیم به نظافت منزل خود گرفته و قصد واگذاری این امر را به شرکت های نظافتی می نمایید، با توجه به شرایط زندگی خود، سرویس مورد نظر و نیازهایتان، مشخصاتی برای نیروهای نظافتی در نظر می گیرید. به عنوان مثال، زمانی که درخواست سرویس نظافت مشاعات می نمایید، باید آگاه باشید که این سرویس عمدتا توسط نظافتچی آقا ارائه شده و خانم ها قادر به سرویس دهی در این زمینه نمی باشند. همچنین، زمانی که شما به عنوان خانم خانه در مدت فعالیت نیروی اعزامی در منزل تنها باشید، تنها از طریق درخواست سرویس نظافت منزل توسط خانم خواهید توانست نیاز خود را تامین نمایید. 

تماس با مشتری پس از سرویس دهی

از جمله سیاست های کاربردی شرکت های نظافتی در خصوص جلب رضایت مشتریان، تماس با مشتری و جویا شدن نظر وی در خصوص عملکرد کارگر خدماتی اعزامی می باشد. در این صورت، اگر مشتری به هر دلیل از عملکرد و یا اخلاق نیرو اظهار نارضایتی نماید، پرسنل شرکت می بایست ضمن صحبت و عذرخواهی از مشتری، سعی در جبران خسارت وارده نمایند. این جبران خسارت در شرکت خدماتی موج نو به صورت تجدید سرویس نظافتی و یا بازگرداندن هزینه پرداخت شده می باشد.

استخدام موشکافانه نیروهای نظافتی

شرکت های نظافتی می بایست در خصوص استخدام نیرو دقت زیادی به خرج داده و از استخدام نیروهای بی تجربه، غیرحرفه ای و بی اخلاق، اجتناب نمایند. شرکت خدماتی موج نو در این خصوص پروسه دقیق و زمان بری را طی نموده و تمامی نیروهای این مجموعه، متخصصین کاربلد و حرفه ای در حوزه کاری خود می باشند. 

واسط بین مشتری و نیرو

نمی بایست این نکته را فراموش نمایید که شرکت های نظافتی، واسط بین شما و نیروهای خدماتی می باشند. از برقراری رابطه مستقیم با نیروها اجتناب نمایید. زیرا شرکت با دریافت تعهدات و تضامین مختلف از نیروهای خود، آنها را ملزم به رعایت موارد کاری و اخلاقی بسیاری نموده و در صورتی که نیرو به هر دلیلی از تعهدات خود تخطی نماید، شرکت نظافتی برخوردهای شدیدی با وی خواهد نمود. اما اگر مستقیما با نیرو وارد معامله شوید، هیچ گاه نخواهید توانست نیروی خاطی را مورد شماتت قرار دهید.

تضمین کیفیت کار نیرو

در صورتی که از طریق شرکت های نظافتی درخواست نیرو نمایید، این شرکت ها کیفیت کار نیرو را تضمین نموده و در صورت نارضایتی از نتیجه کار، شرکت در جهت تامین رضایت خاطر شما گام خواهد برداشت. اما اگر مستقیما با نیرو وارد تعامل شوید، نیرو هیچ گونه تضمینی در خصوص سرویس مورد نظر به شما نداده و در نتیجه ممکن است شما متضرر شوید. 

فراهم نمودن امکان انتخاب نیروی دلخواه

شرکت های نظافتی می بایست این امکان را برای مشتریان خود فراهم نمایند که در صورت رضایت از یک نیرو، در دفعات بعد نیز قادر به درخواست همان نیرو نمایند. در اپلیکیشن سرویک این انمکان به خوبی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. بدین ترتیب که کاربران می توانند لیستی از نیروهای مورد علاقه خود در اپلیکیشن ایجاد نموده و همچنین، این نیرو را به دوستان و آشنایان خود نیز معرف نمایند.