نظافت استخر

نظافت استخر

1398/4/9 سارا سلیمان پور
نظافت استخر و نظافت سایر مکان های عمومی به اندازه نظافت منزل و نظافت محل کار شما مهم بوده و تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم شما خواهد گذاشت. علت اهمیت این موضوع در این است که پوست بدن شما مستقیما با دیواره ها و لبه

نظافت استخر

نظافت استخر و نظافت سایر مکان های عمومی به اندازه نظافت منزل و نظافت محل کار شما مهم بوده و تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم شما خواهد گذاشت. علت اهمیت این موضوع در این است که پوست بدن شما مستقیما با دیواره ها و لبه استخر تماس پیدا کرده و در نتیجه عدم توجه به نظافت استخر، منجر به ابتلاء شما به بیماری های پوستی و انواع قارچ خواهد شد. بنابراین می بایست نظافت استخر چه از نوع خانگی و چه از نوع عمومی آن، امری جدی تلقی شده و انجام آن طبق زمان بندی معین و توسط متخصصین این امر صورت پذیرد. از آنجا که حجم و مساحت استخر زیاد بوده و نظافت استخر فرایند زمان بری می باشد، امروزه بسیاری از شرکت های خدماتی نظافتی به منظور نظافت استخر، ضمن عقد قرارداد با ورزشگاه ها و مجتمع های تفریحی ورزشی، اقدام به اعزام نیروهای نظافتی به این مراکز نموده اند. در ادامه تعدادی از مزایای بهره مندی از خدمات شرکت های نظافتی در خصوص نظافت استخر  و همچنین، تعدادی از تجهیزات متداول مورد استفاده در فرایند تمیز نمودن استخر، بررسی خواهند شد. 

مزایای واگذاری نظافت استخر به شرکت های خدماتی نظافتی

تسریع فرایند نظافت

با محول نمودن نظافت استخر به شرکت خدماتی نظافتی موج نو و بهره مندی از سرویس های این شرکت، خواهید توانست از مزایای بسیاری بهره مند شوید. از جمله این مزایا می توان به صرفه جویی در وقت و انرژی نیروی انسانی اشاره نمود. از آنجا پرسنل نظافتی این شرکت همگی افرادی آموزش دیده و حرفه ای می باشند، بنابراین، چه عملیات نظافت استخر را به صورت دستی انجام دهند و چه از تجهیزات و ابزارآلات نظافت صنعتی در این حوزه استفاده نمایند، نظافت با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.  

استفاده از تجهیزات حرفه ای

از دیگر مزایای نظافت استخر توسط شرکت های نظافتی این است که این شرکت ها دارای تجهیزات تخصصی و حرفه ای در این حوزه بوده و ضمن نظافت عمیق و اصولی استخر، می توانند در کاهش زمان نظافت نیز نقش موثری ایفا نمایند. از جمله این تجهیزات می توان به اسکرابر صنعتی، پولیشر صنعتی و واترجت صنعتی اشاره نمود.  

عدم هدر رفت آب

واگذاری نظافت استخر به شرکت های نظافتی دارای این مزیت نیز می باشد که ماشین آلات صنعتی مورد استفاده در این حوزه، در قیاس با نیروی انسانی و روش نظافت سنتی، میزان مصرف آب را به حداقل رسانده و در نتیجه، مانع هر رفتن آب به هنگام نظافت استخر می گردد. بنابراین، استفاده از روش های مکانیزه به منظور تمیز نمودن استخر، به محیط زیست کمک شایانی می نماید.

نظافت استخر و رعایت نکاتی در این خصوص

اشیاء موجود در آب استخر را از آن خارج نمایید

رعایت نکاتی چند به هنگام استفاده از استخرهای خانگی، نیاز به نظافت استخر را به تعویق انداخته و کار شما را تسهیل می نماید. از جمله نکاتی که در این خصوص می توانید مورد توجه قرار دهید، بررسی دائمی آب استخر منزلتان می باشد. در صورتی که برگ و یا سایر اشیاء را در آب استخر منزلتان مشاهده نموید، می توانید با استفاده از توری های کوچک ماهیگیری، این اشیاء را از استخر خارج نموده و آب آن را تمیز نمایید.  

تعویض آب استخر را به صورت منظم انجام دهید

تعویض آب استخر امری ضروری می باشد. اما این کار می بایست به صورت کاملا اصولی انجام شده و عدم توجه کافی به این امر، منجر به بر هم خوردن تعادل برخی مواد موجود در آب خواهد شد. همچنین، نوع سیستم تصفیه ای هم که در استخر شما نصب شده است، بر زمان تعویض آب آن اثرگذار می باشد. 

از شفاف کننده های آب استخر استفاده نمایید

در آب استخرها پس از مدتی لکه های چربی و انواع آلاینده مشاهده خواهد شد. موادی به نام شفاف کننده آب استخر وجود دارند که استفاده از آنها منجر به انعقاد چربی ها و سایر آلاینده های موجود در آب استخر می گردد. این مواد شفاف کننده از نوعی پلیمر آلی تشکیل شده اند. با استفاده از این مواد، آلاینده ها لخته شده و آب استخر مجددا قابل استفاده خواهد شد. 

لبه های استخر را تمیز کنید

نظافت لبه های استخر منزلتان را فراموش نکنید. آبی که در استخر استفاده می شود، دارای ناخالصی بوده و از تماس این آب با لبه استخر، به مرور زمان رسوب ایجاد خواهد شد. بنابراین، نمی بایست نظافت لبه های استخر منزلتان را فراموش نمایید. می توانید این عمل را بر اساس یک برنامه زمانی منظم انجام دهید. به عوان مثال، می توانید به صورت هفتگی، لبه های استخر منزلتان را تمیز نمایید. این امر همچنین از لیز شدن لبه های استخر و سر خوردن شما جلوگیری می نماید. 

از جاروی مخصوص استخر استفاده کنید

به منظور تسهیل فرایند نظافت استخر، جاروهایی مخصوص این امر طراحی، تولید و به بازار عرضه شده اند. این جاروها در دو نوع دستی و برقی بوده و به منظور تمیز نمودن استخر پر آب مورد استفاده قرار می گیرند. 

تجهیزات صنعتی مناسب برای نظافت استخر

پولیشر 

این دستگاه، می تواند جایگزینی برای اسکرابر صنعتی باشد. از پولیشر صنعتی در مکان هایی که نیاز به مکش آب نمی باشد، استفاده می گردد. در فرایند نظافت استخر، می توان از پولیشر صنعتی به منظور صیقلی کردن سطوح بیرونی استخر استفاده نمود. 

اسکرابر

از دیگر تجهیزات صنعتی که به منظور نظافت استخر مورد استفاده قرار می گسرد، اسکرابر صنعتی می باشد. از این دستگاه می توان به منظور شستن سطوح، درز بین کاشی ها، و همچنین، شستشوی پله های استخر استفاده نمودو اسکرابر چندمنظوره، پرطرفدارترین نوع دستگاه های نظافت صنعتی متعلق به شرکت های خدماتی نظافتی می باشد. 

واترجت

از جمله دستگاه های پرکاربردی که در امر نظافت استخر مورد استفاده قرار می گیرد، واترجت صنعتی می باشد. مکانیزم این دستگاه، استفاده از پاشش آب با فشار قوی به منظور شستشوی سطوح می باشد. بنابراین، می توان از این دستگاه به منظور تمیز نمودن کف استخر استفاده نمود. با استفاده از واترجت صنعتی، همه آلودگی ها از کف استخر جدا شده و کف استخر کاملا تمیز و پاکیزه خواد شد. همچنین، دوش آب و اتاق رختکن نیز می بایست در استخرهای عمومی مورد نظافت قرار گیرند.