نماشویی در تهران

نماشویی در تهران

1398/2/28 سارا سلیمان پور
نماشویی در تهران از جمله سرویس هایی است که در کنار نظافت منزل، نظافت شرکت ها و نظافت مجتمع های تجاری و مسکونی، قابل تعریف می باشد. با توجه به نیاز مردم جامعه، امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت صنعتی،

نماشویی در تهران

نماشویی در تهران از جمله سرویس هایی است که در کنار نظافت منزل، نظافت شرکت ها و نظافت مجتمع های تجاری و مسکونی، قابل تعریف می باشد. با توجه به نیاز مردم جامعه، امروزه بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت صنعتی، قادر به اعزام نیروی مجرب به منازل مشتریان به منظور ارائه سرویس نماشویی می باشند. این سرویس از جمله سرویس هایی است که در زمره خدمات ارتفاع کاری و نماشویی می باشد. ممکن است تصور نمایید که استفاده از سرویس نماشویی و به کار بردن مواد شوینده و ساینده در این فرایند، عمر ساختمان مسکونی و یا تجاری شما را کاهش خواهد داد. اما این تصور کاملا اشتباه بوده و در حقیقت، نماشویی منجر به افزایش عمر نمای ساختمان مورد نظر شما نیز خواهد شد. 

نماشویی در تهران و استانداردهای موجود

برطرف نمودن آسیب های نما پیش از نماشویی

به منظور بهره مندی از خدمات نماشویی ساختمان، می بایست در ابتدا آسیب های وارده به نمای ساختمان بررسی شده و در جهت از بین بردن این آسیب ها گام بردارید. اگر پیش از مرمت آسیب های وارده به ساختمان، اقدام به استفاده از مواد شوینده مخصوص نماشویی نمایید، در این صورت، نمای ساختمان شما دچار خوردگی شده و میزان آسیب های وارده بیشتر خواهد شد. 

پاکسازی کامل نما پس از فرایند نماشویی

پس از انجام نماشویی در تهران، می بایست لکه ها و آثار به جا مانده از شستشو، کاملا پاک شده و نما از هر گونه جرم و کثیفی پاک گردد. 

پاک کردن لکه های چربی پیش از نماشویی

 زمانی که شرکت خدماتی نظافتی نیروهای خود را به منظور ارائه خدمات نظافتی به منازل مشتریان اعزام می نماید، نیروهای نظافتی می بایست در وهله نخست لکه های چربی را از ساختمان پاک نموده و سپس اقدام به شستشوی ساختمان نماید.  

استفاده از مواد ساینده در نمای آجری

به منظور ارائه سرویس نماشویی در تهران در خصوص ساختمان های آجری، کارگر خدماتی اعزام شده از سوی شرکت خدماتی نظافتی می بایست در ابتدا با استفاده از مواد ساینده، آلودگی های ساختمان را ساییده و سپس اقدام به شستشوی نمای ساختمان مزبور نماید.  

رعایت فاصله به هنگام سایش در نمای آجری

هنگامی که در نمای ساختمان از آجر نسوز استفاده شده باشد، هنگام استفاده از مواد ساینده، می بایست عمل سایش از فاصله بیشتری صورت گیرد.  

پاک کردن لکه های ناشی از باران اسیدی در نمای کامپوزیتی

همان طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، باران های اسیدی از جمله معضلاتی است که در کلان شهر تهران با آن مواجه می باشیم. پس از بارش این باران ها، ساختمان ها آلوده شده و آثار به مانده از چنین بارش هایی در ساختمان های کامپوزیتی بسیار محسوس می باشد. بنابراین، در صورتی که باران های اسیدی اتفاق بیفتد، پس از آن، انجام خدمات نماشویی در تهران ضرورت پیدا می نماید. 

عدم استفاده صد درصدی از فشار واترجت

از دیگر استانداردهایی که در خصوص خدمات نماشویی در تهران می بایست رعایت شود، این است که از فشار واترجت به میزان 60 الی 80 درصد استفاده شود. استفاده 100 درصدی از فشار آب، به نمای ساختمان آسیب وارد می نماید. بنابراین، توصیه می شود که با رعایت استانداردها، ضمن بهره مندی از خدمات، کیفیت نمای ساختمان خود را نیز حفظ نمایید.  

مزایای خدمات نماشویی در تهران

برطرف نمودن لکه و زنگ آب از نمای ساختمان

همان طور که مطرح نمودیم، از جمله کاربردهای نماشویی در تهران، می توان به از بین بردن لکه و زنگ آب ایجاد شده بر روی نمای بیرونی ساختمان می باشد. 

افزایش درخشندگی ساختمان

همه ساختمان ها پس از مدتی علاوه بر آلوده شدن، دچار تیرگی شده و کدر نیز می شوند. با استفاده از نماشویی در تهران، این ساختمان ها درخشان شده و تیرگی و غبار آن کاملا از بین خواهد رفت.  

برطرف نمودن آسیب نما

از دیگر مزایای استفاده از سرویس نماشویی، برطرف نمودن آسیب های وارده به نمای ساختمان می باشد. زیرا همان طور که در بخش استانداردهای نماشویی بیان نمودیم، از ملزومات نماشویی، این است که در ابتدا آسیب های ساختمان را برطرف نماییم. لازم به ذکر است که در این صورت، هزینه نماشویی ساختمان افزایش پیدا خواهد نمود. 

نماشویی در تهران عمدتا برای چه نماهایی استفاده می شود؟

عمدتا سازندگان ساختمان های مسکونی و تجاری به هنگام ساخت و ساز از مواد زیر برای نمای ساختمان استفاده می نمایند :

نمای سنگی، نمای آجری، نمای کامپوزیتی، نمای سیمانی، نمای شیشه ای .

مناسب ترین ماه ها برای ارائه سرویس نماشویی در تهران

ارائه خدمات نماشویی در تهران، در برخی ماه ها بهتر صورت گرفته و نتایج مطلوب تری حاصل خواهد شد. مناسب ترین زمان های سال جهت ارائه چنین سرویسی، تمامی ماه های فصول بهار و تابستان و همچنین، ماه های بهمن و اسفند می باشد.   

نماشویی در تهران و نکاتی مهم در این خصوص

پرسنل اعزامی از سوی شرکت نظافتی به منظور حصول نتیجه بهتر و همچنین، حفظ امنیت و پیشگیری از بروز خطرات جانی احتمالی برایشان، می بایست توجه به نکاتی را در رأس امور خود قرار دهند. برخی از این نکات به شرح زیر می باشند:

استفاده از ابزارآلات استاندارد

ارائه خدمات نماشویی در تهران از سوی شرکت های خدماتی تهران، علاوه بر ضرورت به کارگیری نیروهای باتجربه و حرفه ای، مستلزم استفاده از ابزارآلات استاندارد نظافت صنعتی نیز می باشد. استفاده از تجهیزات غیر استاندارد و غیر حرفه ای، جان نیروی اعزامی را تهدید خواهد نمود. 

عایق کاری لوازم الکتریکی پیش از نماشویی

متخصصین شرکت خدماتی موج نو پیش از شستشوی نمای ساختمان ها، می بایست اقدام به عایق کاری لوازم و تجهیزات الکتریکی مانند لامپ ها، دوربین مدار بسته و ... نمایند. بدین ترتیب، این تجهیزات به هنگام اجرای فرایند نماشویی، در مقابل نفوذ آب عایق شده و هیچ خطری متوجه نیروی انسانی نخواهد شد. 

توجه به عدم تماس آب با کابل های برق تک فاز و سه فاز

کابل های برق سه فاز و تک فاز نیز می بایست به هنگام شستشوی نمای بیرونی ساختمان مورد توجه نیروهای نظافتی قرار گیرند. کارگران نمی بایست آب را مستقیما بر روی کابل ها بگیرند. همچنین، به هنگام ارائه سرویس نماشویی در تهران، در صورت وجود کابل برق در محدوده مورد نظر، کارگران می بایست لباس مناسبی به تن داشته و همچنین، از دستکش نیز استفاده نمایند. 

دقت در استفاده از سیلیس به عنوان ساینده

در صورتی که کارگران حین انجام فرایند نماشویی، از سیلیس به عنوان ماده ساینده استفاده کنند، در صورتی که اشتباها آب را بر روی کابل ها بپاشند، کابل ها پاره شده و خطر آتش سوزی وجود خواهد داشت. نکته دیگری که به هنگام استفاده از سیلیس وجود دارد، این است که پس از استفاده از آن، سطوح می بایست به خوبی با آب خالص شسته شوند تا سیلیس بر روی آن باقی نماند. در صورت باقی ماندن سیلیس بر روی سطوح، موجب شوره زدن آنها پس از خشک شدن خواهد گردید.