نماشویی

نماشویی

1397/12/1 سارا سلیمان پور
نماشویی عبارت است از شستشو و تمیز کردن نمای ساختمان با استفاده از امکانات و ابزارآلات تخصصی نظافت صنعتی در حوزه نماشویی. این سرویس در حیطه خدمات ارتفاع کاری و نماشویی شرکت های خدماتی نظافتی می باشد.

نماشویی

نماشویی عبارت است از شستشو و تمیز کردن نمای ساختمان با استفاده از امکانات و ابزارآلات تخصصی نظافت صنعتی در حوزه نماشویی. این سرویس در حیطه خدمات ارتفاع کاری و نماشویی شرکت های خدماتی نظافتی می باشد. شرکت خدماتی موج نو که دارای سالها سابقه درخشان در حوزه انجام خدمات منزل می باشد، قادر به اعزام نیروهای مجرب و آموزش دیده خود به منازل شما عزیزان می باشد. متخصصین این شرکت می توانند نمای ساختمان مسکونی و یا ساختمان تجاری شما را با استفاده از تجهیزات و ابزارآلات تخصصی به بهترین نحو ممکن تمیز نماید. در زمان های گذشته تمیز نمودن نمای بیرونی ساختمان با استفاده از روش های سنتی صورت می گرفت. به همین دلیل، فرایند نماشویی بسیار زمان بر بود. همچنین، در روش سنتی، خطرات جانی بسیاری نیروی نظافتی را تهدید نموده و به دلیل نبود امکانات، خطر سقوط کارگر خدماتی از ارتفاع و وارد آمدن آسیب جدی به وی وجود داشت. با نکاتی در خصوص نماشویی، ضرورت این سرویس، قیمت آن و مواردی از این دست همراه باشید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نماشویی و روش های انجام آن

نماشویی با استفاده از طناب

در روش نماشویی با طناب، نظافتچی های اعزام شده، با استفاده از راپل و بدون استفاده از داربست، به شستشوی نمای بیرونی ساختمان می پردازند. لازم به ذکر است که این روش در مکان های پرترافیکی که امکان نصب و استفاده از داربست وجود ندارد، بهترین گزینه می باشد.  

نماشویی

نماشویی با استفاده از داربست

استفاده از داربست به منظور ارائه خدمات نماشویی ساختمان، بهترین روش می باشد. تنها در صورتی که محدودیت فضا وجود داشته باشد، نمی توان از این روش استفاده کرد و استفاده از روش های جایگزین توصیه می گردد. 

نماشویی با استفاده از بالابر

اگر به هنگام نماشویی ساختمان، امکان استفاده از طناب و همچنین داربست وجود نداشته باشد، می توان از بالابر استفاده نمود. اما نکته ای که در خصوص استفاده از این روش وجود دارد، این است که هزینه استفاده از این روش، سه برابر هزینه روش های دیگر می باشد. 

ضرورت نماشویی ساختمان 

وجود آلاینده ها در هوای کلان شهرها

همان طور که مطلع می باشید، هوای کلان شهرهایی مثل تهران مملو از آلاینده های گوناگونی است که بر روی ساختمان ها نشسته و به مرور زمان، منجر به کثیف شدن نمای بیرونی ساختمان ها می گردد. از جمله این آلاینده ها می توان به دود و گرد و غبار موجود در هوا اشاره نمود. به همین دلیل، سرویس نماشویی در ساختمان ها می بایست به صورت دوره ای پیاده سازی شود تا این جرم و آلودگی سخت و چسبنده نگردد. در صورت عدم انجام نماشویی به موقع، این آلاینده ها به رسوب و جرم تبدیل شده و در نتیجه تمیز کردن نمای ساختمان به راحتی میسر نبوده و می بایست ابزارهای تخصصی تری بدین منظور استفاده گردد. 

باران های اسیدی و تبعات آن

باران اسیدی عبارت است از بارش هایی که حاوی موادی چون اکسید نیتروژن و گوگرد می باشند. وجود این مواد در باران و برف، منجر به واکنش دادن این دو ماده در جو زمین با اکسیژن و بخار آب شده و ترکیبات شیمیایی اسید نیتریک و اسید سولفوریک حاصل می گردد. عامل ایجاد این آلاینده ها، آلودگی حاصل از فعالیت کارخانه ها و همچنین، حمل و نقل شهری و نیز، استفاده از سوخت غیراستاندارد می باشد. این آلاینده ها موجب بالا رفتن اسیدیته آب و در نتیجه آلوده شدن محیط زیست و تهدید سلامتی جانداران می گردد. بنابراین، به جهت بارش باران های اسیدی در کلان شهر تهران، نماشویی ساختمان ها طبق زمانبندی معین در این شهر امری ضروری به شمار می رود.  

زنگ آب گرفتن ساختمان و اثرات مخرب آن

اگر نمای بیرونی ساختمان شما در اثر زنگ آب زیبایی خود را از دست داده باشد، جای هیچ کونه نگرانی نبوده و با بهره جستن از خدمات ارتفاع کاری و نماشویی شرکت خدماتی موج نو قادر خواهید بود که زیبایی ساختمان خود را دوچندان نمایید. 

باقی ماندن مصالح ساختمانی بر روی نمای بیرونی ساختمان

در بسیاری از مواقع، فضای بیرونی منزل ما نیاز به بازسازی و انجام تعمیرات پیدا می نماید. در چنین شرایطی، عمدتا شاهد آثار رنگ، گچ، سیمان و سایر مصالح بر روی ساختمان می باشیم. بنابراین، از زیبایی ساختمان کاسته شده و می بایست به فکر تمیز نمودن آن باشیم. در چنین شرایطی، استفاده از خدمات نماشویی می تواند کمک شایانی به ما نموده و آثار به جا مانده از مصالح ساختمانی را به خوبی از ساختمان ما پاک کند.  

آثار به جا مانده از آتش سوزی بر نمای ساختمان

اگر در ساختمانی آتش سوزی صورت بگیرد، آثار سوختگی و آتش سوزی، نمای بیرونی ساختمان را تحت تاثیر قرار داده و صحنه نامناسبی ایجاد خواهد نمود. با بهره جستن از خدمات نماشویی در تهران، تمامی آثار سوختگی از نمای ساختمان شما زدوده شده و شاهد زیبایی اولیه منزلتان خواهید شد. 

قیمت نماشویی تابع چه عواملی می باشد؟

انجام تعمیرات در ساختمان مورد نظر

اگر پیش از نماشویی، ساختمان شما به تعمیر و بازسازی نیاز داشته باشد، هزینه این تعمیرات نیز به هزینه شستشوی ساختمان اضافه شده و در نتیجه، مبلغ قابل پرداخت شما تغییر خواهد نمود. 

روش به کارگرفته شده برای شستشوی نما

از جمله مواردی که در خصوص نماشویی مطرح می باشد، هزینه تمام شده ارائه چنین سرویسی است. قیمت شستشوی ساختمان تابع عوامل مختلفی است که از جمله این عوامل می توان به روش مورد استفاده در این فرایند اشاره نمود. همان طور که اشاره نمودیم، قیمت نماشویی با استفاده از بالابر بیشتر از قیمت نماشویی با طناب و داربست بوده و قیمت نماشویی با استفاده از طناب نیز بیشتر از قیمت این سرویس با استفاده از داربست می باشد. 

حجم خدمات نماشویی مورد نیاز

حجم وظایف محوله به نیروهای نظافتی از دیگر موارد اثرگذار بر دستمزد نیروهای اعزامی می باشد. مساحت و متراژ نمای بیرونی ساختمان، تعیین کننده ساعات حضور کارگر خدماتی در محل و میزان انرژی صرف شده وی می باشد. 

میزان مواد شوینده مصرفی

میزان مواد شوینده مصرفی به منظور شستشوی نمای بیرونی ساختمان، از دیگر عوامل اثرگذار بر قیمت نماشویی و قیمت نظافت منزل می باشد. 

میزان آلودگی نمای ساختمان

اگر نمای ساختمان در فواصل زمانی زیادی شسته شود، آلودگی ها تبدیل به جرم و رسوب شده و شستشوی آن امر آسانی نخواهد بود. در این صورت، می بایست از ساییدن و روش های شستشوی عمقی تری استفاده شود. بنابراین، میزان آلودگی نمای ساختمان، از دیگر عوامل تعیین کندده قیمت شستشوی نما می باشد. 

استفاده از دستگاه سند بلاست و یا واترجت صنعتی

به هنگام نماشویی ساختمان از دو دستگاه سندبلاست و واترجت استفاده می شود. هزینه شستشوی نما بسته به اینکه از کدام یک از این دستگاه ها استفاده شود، متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که استفاده ترکیبی از این دو روش، مشهور به واتر سند بلاست بوده و دارای هزینه بیشتری از هر دو روش مزبور می باشد.