تشریفات عروسی

تشریفات عروسی

1397/12/1 سارا سلیمان پور
تشریفات عروسی و برگزاری جشنی پرشکوه، نیازمند کمک گرفتن از شرکت های ارائه دهنده خدمات تشریفات و پذیرایی به صورت تخصصی می باشد. همه ما می دانیم که جشن عروسی دارای ملزومات بسیاری می باشد که

تشریفات عروسی

تشریفات عروسی و برگزاری جشنی پرشکوه، نیازمند کمک گرفتن از شرکت های ارائه دهنده خدمات تشریفات و پذیرایی به صورت تخصصی می باشد. همه ما می دانیم که جشن عروسی دارای ملزومات بسیاری می باشد که تنها شرکت های خوش نام و باسابقه ای چون شرکت خدماتی پذیرایی موج نو قادر به تامین و برگزاری تشریفات مجالس به صورت تمام و کمال می باشند. خدمات تشریفات عروسی قابل ارائه از سوی شرکت موج نو در ادامه این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


تشریفات عروسی شامل سرویس هایی می گردد؟

اجاره تالار پذیرایی

از مهم ترین بخش های برگزاری تشریفات عروسی و جشن ها، تامین سالن مناسب برای میهمانان می باشد. سالن مناسب سالنی است که ظرفیت آن متناسب با تعداد مدعوین بوده و امکانات موجود در آن نیز، جوابگوی نیازهای مشتری و میهمانان باشد. شرکت های پذیرایی می بایست متناسب با نیازهای مشتریان، هماهنگی های لازم در خصوص اجاره سالن پذیرایی را انجام داده و مکان مناسبی برای برگزاری مجلس عروسی مشتریان تامین نمایند. سپس، گام بعدی، طراحی و آماده سازی محل برگزاری می باشد. کارشناسان موسسات پذیرایی دارای این هنر و مهارت بوده و می توانند سالن برگزاری مراسم عروسی شما عزیزان را متناسب با سلیقه و نظر شما طراحی و تزئین نمایند. از جمله تشریفات عروسی که به منظور تزئین تالارهای پذیرایی قابل اجرا می باشد، گل کاری بوده و تاثیر چشمگیری بر زیبایی هر چه بیشتر سالن های پذیرایی خواهد گذاشت.  

هماهنگی با دفتر ازدواج و آماده سازی اتاق عقد

شرکت های پذیرایی می تواند با دفاتر ازدواج به منظور حضور عاقد در مراسم عقد و ثبت ازدواج شما هماهنگ نموده و همچنین، اتاق عقد را در تالار پذیرایی برای برگزاری مراسم عقد و حضور عروس، داماد، عاقد و مدعوین آماده نماید. از ملزومات اتاق عقد، تهیه خنچه عقد و چیدن سفره عقد می باشد. 

آرایشگاه عروس

تشریفات عروسی شامل هماهنگی با آرایشگاه زنانه و مردانه به منظور آرایش و آماده نمودن عروس و داماد می باشد. هنگام حضور در آرایشگاه، عروس می بایست لباس عروس خود را نیز به همراه داشته باشد تا بتواند پس از آرایش، به تن کرده و آماده حضور داماد گردد. داماد نیز می بایست کت و شلوار خود را به آرایشگاه برده و پس از اصلاح سر و صورت و آماده شدن، لباس خود را پوشیده و آماده تهیه دسته گل و رفتن به دنبال عروس شود.   

ماشین عروس

همان طور که در بخش مربوط به اجاره تالار عروسی اشاره شد، از جمله تشریفات عروسی، گل کاری سالن برگزاری می باشد. گل کاری همچنین، در مورد ماشین عروس و تزئین آن نیز کاربرد داشته و نیازمند مهارت خاصی می باشد. هنرمندان شرکت خدماتی موج نو قادر به طراحی و اجرای گل کاری ماشین عروس مطابق با آخرین ژورنال های روز دنیا بوده و می توانند علاوه بر اجاره ماشین های کلاسیک و همچنین مدرن، آن را تزئین نیز نموده و در اختیار شما قرار دهند.  

تزئین ماشین عروس

موسیقی زنده 

در راستای برگزاری و تأمین تشریفات عروسی، شرکت های خدماتی پذیرایی می توانند ضمن اعزام گروه موسیقی به سالن پذیرایی، اجرای برنامه موسیقی زنده را بر عهده بگیرند. همچنین، اگر نخواهید از سرویس موزیک زنده استفاده کنید، شرکت می تواند سیستم پخش موسیقی قوی را در تالار پذیرایی نصب نموده و در اختیار شما قرار دهد. 

عکاسی و فیلمبرداری

امروزه همه ما تمایل به ثبت لحظات شادی و غم خود داریم. با توجه به اهمیت مجلس عروسی در زندگی همه ما، ثبت لحظات خاطره انگیز این مراسم نیز بسیار خاطره انگیز بوده و بنابراین، می بایست توسط افراد مجرب و حرفه ای انجام شود. گروه عکاسی و فیلمبرداری شرکت خدماتی موج نو با طراحی صحنه های زیبا و عاشقانه در آتلیه عکاسی، می تواند عکس های عروسی شما را به زیباترین وجه ممکن ثبت نماید. همچنین، اعزام گروه فیلمبرداری مجهز به آخرین مدل دوربین فیلمبرداری و مسلط بر متدهای حرفه ای در این زمینه، از دیگر سرویس های مجموعه موج نو در حوزه تشریفات می باشد. 

رقص نور

تجهیز تالار پذیرایی به سیستم رقص نور، بر زیبایی سالن برگزاری مجلس عروسی افزوده و امروزه تبدیل به یکی از تشریفات عروسی متداول و محبوب، شده است. زمانی که مدعوین به پایکوبی در سالن می پردازند، رقص نور، فضا را جذاب تر نموده و میهمانان از مراسم لذت بیشتری خواهند برد. 

شام عروسی

تشریفات عروسی محدود به سالن، لباس و موسیقی نشده و شامل تامین شام عروسی نیز می گردد. شام عروسی با شام های عادی به لحاظ عمل آوری و نیز نحوه سرو متفاوت بوده و همچنین، عمدتا چندین نوع غذای مجلسی به همراه دسر برای چنین مراسمی تدارک دیده می شود. پس از تهیه شام عروسی، مهمانداران می بایست به گونه ای آن را به حاضرین در سالن سرو کنند که اولا شام گرم مانده و از دهان نیفتد، در ثانی، شام به همه مدعوین رسیده و دل تمامی میهمانان شاد شود.  

کیک عروسی

از دیگر تشریفات عروسی، تهیه کیک چند طبقه متناسب تا تعداد میهمانان می باشد. همچنین، مهمانداران حاضر در سالن می بایست کیک عروسی را به نحوی برش بزنند که به همه میهمانان برسد و همه آنها بتوانند کامشان را شیرین نمایند. کیک عروسی می بایست به گونه ای تزئین شود که نمادی از عروس و داماد بر روی آن استفاده شود. به عنوان مثال، بسیاری از زوج های جوان، عکس خود را که ملبس به لباس عروس و داماد می باشند، را در اختیار قنادی مورد نظر خود قرار داده و بدین ترتیب، کیک شب عروسیشان مزین به تصویر خودشان می باشد. برخی دیگر نیز از تزئیناتی چون قلب، نام عروس و داماد، گل های زیبای خامه ای و مواردی از این دست استفاده می نمایند. 

تهیه اقلام پذیرایی

موسسه پذیرایی موج نو همچنین می تواند تمامی اقلام مورد نیاز برای پذیرایی از میهمانان را تأمین نموده و در اختیار شما عزیزان قرار دهد. از جمله اقلام پذیرایی، می توان به نسکافه، کافی میکس، شربت، شیرینی، میوه و بسیاری از اقلام دیگر اشاره نمود. همچنین، حین برگزاری مراسم، می بایست مهمانداران دائما در میان مدعوین قدم زده و وضعیت اقلام پذیرایی را بررسی نمایند. پر کردن ظرف شیرینی، ظرف میوه و پرسش از میهمانان در خصوص موارد مورد نیازشان، از جمله سرویس های مورد نیاز مشتریان در تالارهای پذیرایی حین برگزاری مجلس عروسی می باشد. 

اعزام مهمانداران حرفه ای

به منظور تکمیل تشریفات عروسی، می توانید از موسسه تشریفاتی درخواست اعزام مهماندار نمایید. این مهمانداران در دوره های توجیهی و آموزشی تخصصی مهمانداری شرکت کرده اند و قادر به ارائه سرویس های پذیرایی از میهمانان به بهترین نحو ممکن می باشند. از جمله مسئولیت های مهمانداران در مجلس عروسی عبارت است از : استقبال از میهمانان و راهنمکایی آنها در خصوص نشستن در مکانی مناسب، پوشش دادن تمامی میهمانان با استفاده از اقلام پذیرایی، کمک کردن به افراد سالخورده برای تردد در سالن، هدایت میهمانان به سالن سرو شام و نظارت بر نحوه توزیع شام در میان مهمانان، تقسیم کیک عروسی در میان میهمانان، بدرقه میهمانان به نحوی که خاطره ای به یادماندنی از شب عروسی برای آنها رقم زده شود.