شرکت خدماتی نظافتی

شرکت خدماتی نظافتی

1398/2/22 سارا سلیمان پور
شرکت خدماتی نظافتی موج نو می تواند تمامی نیازهای شما عزیزان در حوزه نظافت منزل را تامین نموده و رضایت خاطر شما را جلب نماید. متخصصین این مجموعه با توجه به نیاز مشتریان، قادر به ارائه سرویس های مختلفی به آنها

شرکت خدماتی نظافتی

شرکت خدماتی نظافتی موج نو می تواند تمامی نیازهای شما عزیزان در حوزه نظافت منزل را تامین نموده و رضایت خاطر شما را جلب نماید. متخصصین این مجموعه با توجه به نیاز مشتریان، قادر به ارائه سرویس های مختلفی به آنها بوده و دقت و سرعت عمل نیروهای مجموعه خدماتی موج نو زبانزد خاص و عام می باشد. نظافت منزل توسط خانم از سرویس هایی است که امروزه بسیاری از کاربران فضای مجازی در جستجوی آن می باشند. مردم جامعه عمدتا به دنبال یک شرکت خدماتی نظافتی خوش نام هستند که افرادی لایق را نیز به استخدام خود در آورده باشد. بدین ترتیب، متخصصین شرکت های خدماتی نظافتی و نیروهای اعزامی این موسسات، نقش مهمی در شناساندن خدمات شرکت به مشتریان ایفا می نمایند. موسسه خدماتی موج نو با آگاهی از این مهم، از سال های نخستین فعالیت خود، حساسیت های ویژه ای در خصوص استخدام پرسنل و نیروهای نظافتی خود به خرج داده و پس از طی مراحل متعددی، نیروهای خود را استخدام می نماید. مراحلی که یک شرکت خدماتی نظافتی به منظور موفقیت در امر جذب نیرو می بایست طی نماید، به شرح زیر می باشد : 

مراحل استخدام نیرو در شرکت خدماتی نظافتی 

استخدام از میان افراد علاقمند و باانگیزه

شرکت خدماتی نظافتی در وهله نخست می بایست از میان افرادی به جذب نیرو بپردازد که علاقمند به کار نظافت منزل بوده و همچنین، با انگیزه پیشرفت و موفقیت روز افزون، قدم در این مسیر نهاده باشند. اگر چه همه افراد جامعه به ویژه کارگر نظافت منزل با هدف کسب درامد مسیر شغلی خود را انتخاب می کنند، اما در کنار کسب درامد، ویژگی های شخصیتی و توانمندی هایی نیز مورد نیاز است که افراد را در هر شغلی از یکدیگر متمایز می نماید. شرکت خدماتی نظافتی می بایست فردی را به کار گمارد که علاوه بر علاقمندی که کار در حوزه خدمات، مشتاق یادگیری هر چه بیشتر و گسترش دانش خود در زمینه روش ها و ابزارهای نظافتی نیز باشد. 

استخدام از میان افراد باتجربه و کاردان

همان طور که مطلع می باشید، هنگام ارائه سرویس های نظافتی، تجربه و مهارت کارگر منزل بسیار حائز اهمیت می باشد. بنابراین، شرکت خدماتی نظافتی می بایست تجربه متقاضیان در کار نظافت منزل را بررسی نموده و افراد ماهر و متخصص را در اولویت استخدام قرار دهند. بدین ترتیب، هزینه های آموزش نیز برای مسئولین شرکت به حداقل خواهد رسید. 

برگزاری آزمون تئوری

مسئول بخش تامین نیروی انسانی در شرکت خدماتی نظافتی می بایست با هوشمندی، تعدادی سوال طرح نموده و در جلسه مصاحبه، از متقاضیان بپرسند. این سوالات می بایست به گونه ای باشند که پاسخ آنها، دانش و آگاهی مراجعه کنندگان را تخمین بزند. سوالات همچنین می بایست کاملا کاربردی بوده و بر اساس تجارب واقعی طرح شوند. 

مصاحبه چندین مرحله ای

علاوه بر مهارت و توانمدی در سرویس دهی به مردم، کارگری که به منازل مشتریان اعزام می گردد، می بایست از نظر اخلاقی نیز به گونه ای باشد که رضایت خاطر کارفرما را جلب نموده و وی را به یکی از مخاطبین همیشگی شرکت خدماتی نظافتی تبدیل نماید. از جمله این ویژگی های اخلاقی می توان به فرمانبر بودن اشاره نمود. اگر به دنبال کارگر برای نظافت منزل خود می باشید، قطعا انتظار دارید که نیروی اعزامی به منزلتان، کارها را بر اساس نیاز و اولویت بندی شما انجام داده و نیز، قابل اطمینان نیز باشد. به نحوی که خانواده شما را مانند خانواده خود دانسته و در مدت حضور در منزلتان، تنها بر کار و سرویس دهی به شما تمرکز نماید. بنابراین، مصاحبه به منظور جذب نیرو می بایست طی چندین مرحله صورت گیرد تا کارفرما بتواند به خوبی با خلق و خو و خصوصیات رفتاری نیروی نظافتی آشنا شده و در صورت برخورداری از سعه صدر، ادب و متانت، وی را استخدام نماید. 

برگزاری دوره های آموزشی تکمیلی برای نیروها

شرکت خدماتی نظافتی پس از استخدام نیروها، نمی بایست آنها را به حال خود رها نموده و به دانش قبلی آنها بسنده نماید. بلکه مسئولین شرکت های خدماتی تهران می بایست پس از استخدام نیروها، دوره های آموزشی تکمیلی نیز برای آنها برگزار نموده و از این طریق، دانش نیروهای خود را تکمیل نماید. 

دریافت مدارک هویتی از نیروها

همان طور که در بالا اشاره شد، نظافتچی منزل می بایست کاملا قابل اعتماد باشد. شرکت خدماتی نظافتی موج نو به هنگام استخدام نیروی نظافتی، از وی گواهی عدم سوء پیشینه نیز طلب می نماید. بدین ترتیب، کارگری که خوش نام بوده و  سابقه درخشانی نیز داشته باشد، از دیگران پیشی گرفته و کار را از آن خود خواهد نمود. مسئولین این شرکت همچنین، با دریافت اوراق شناسایی و هویتی از کارگران خود، به مشتریان این اطمینان را می دهند که هیچ خطری از سوی نیروهای اعزامی، آنها را تهدید نخواهد نمود.   

دریافت تضامین مالی از نیروها

شرکت خدماتی نظافتی زمانی که نیروهای خود را به منازل مشتریان اعزام می کند، از آنها انتظار دارد که بدون وارد آوردن کوچک ترین خسارتی به اسباب و اثاثیه مشتریان شرکت، به آنها سرویس دهی نموده و کار خود را به نحو احسن انجام دهند. اما اگر نیرویی ناخواسته خسارتی بر اموال مشتری وارد نمود، شرکت می بایست مسئولیت ضرر و زیان وارده را بر عهده گرفته و رضایت مشتری را جلب نماید. شرکت خدماتی نظافتی به منظور تضمین نمودن حسن انجام کار نیروهای خود، می تواند تضامین مالی متعددی از آنها دریافت نماید. 

اعزام نیرو به صورت کمکی و آزمایشی

شرکت خدماتی نظافتی پیش از اعزام کارگران تازه استخدام به منازل مشتریان، می بایست آنها را چندین مرتبه به صورت آزمایشی و تحت عنوان نیروی کمکی به محل مورد نظر مشتری اعزام نمایند. به منظور حصول نتیجه بهتر، این همراهی می بایست با کارگران باتجره و کاربلد صورت گیرد تا در صورت بروز مشکل، نیروی باتجربه قادر به برقراری نظم و تسلط بر اوضاع باشد. همچنین، نظافتچی تازه کار نیز می تواند از دانش و تجره نیروی کهنه کار استفاده کرده و خود را با وی هماهنگ نماید. لازم به ذکر است که تعدادی از نکات آموزشی صرفا می تواند به صورت تئوری مطرح شده و بر اطلاعات نیرو بیفزاید. اما بسیاری از نکات آموزشی در حوزه نظافتی، تنها از طریق انجام کار و در حین سرویس دهی به مشتری، خود را بروز می دهند. پس از چند مرتبه سرویس دهی آزمایشی، شرکت خدماتی می تواند در صورت رضایت از کار نیروی مورد نظر، وی را به صورت مستقل به منازل مشتریان خود اعزام نماید.