نظافت

نظافت

1398/4/26 سارا سلیمان پور
نظافت دارای ابعد گسترده ای بوده و در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها نقش پررنگی ایفا می نماید. همه ما در زندگی روزمره خود نیازمند دریافت سرویس های مختلف نظافتی می باشیم.

نظافت

نظافت دارای ابعاد گسترده ای بوده و در زندگی فردی و اجتماعی ما انسان ها نقش پررنگی ایفا می نماید. همه ما در زندگی روزمره خود نیازمند دریافت سرویس های مختلف نظافتی می باشیم. در بسیاری از مواقع خودمان می توانیم به تنهایی این نیازمان را تأمین نماییم. اما در بسیاری دیگر از موارد، می بایست از کمک متخصصین شرکت خدمات نظافتی بهره جسته و بدین ترتیب، سرویس مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و به نحو احسن دریافت نماییم. برخی از ابعاد گسترده نظافت را در ادامه مورد بررسی قرار می دهیم. با ما همراه باشید!

نظافت چه ابعادی از زندگی ما انسان ها را در بر می گیرد؟

نظافت فردی

توجه به بهداشت فردی، از اصول اولیه نظافت بوده و هر یک از افراد جامعه در وهله نخست می بایست به نظافت بدن و لباس خود اهمیت دهند. رعایت بهداشت فردی علاوه بر تضمین سلامتی شما، موجب رضایتمندی اطرافیانتان از معاشرت با شما نیز خواهد گردید. در این صورت، روابط اجتماعیتان تقویت شده و این امر، علاوه بر تقویت مهارت های جمعی، منجر به تقویت اعتماد به نفس شما نیز خواهد گردید. بدین ترتیب، می توانید برنامه منظمی برای حمام کردن داشته باشید و همچنین، لباس های خود را نیز به صورت زمان بندی شده شستشو نمایید.  

نظافت منزل

از دیگر مظاهر رعایت بهداشت، نظافت منزل می باشد. نظافت منزل حوزه تخصصی گسترده ایست و شامل سرویس دهی به ساکنین مناطق مختلف شهری می گردد. نظافت مجتمع مسکونی، نظافت مجتمع تجاری، نظافت آپاتمان، نظافت برج و ... همه و همه زیر مجموعه سرویس نظافت منزل بوده و شرکت خدماتی موج نو که در زمره شرکت های خدماتی نظافتی شرق تهران قرار دارد، می تواند با توجه به نیازهای نظافتی شما عزیزان، نیروی متخصص مناسب را به منزلتان اعزام نماید. شرکت موج نو قادر به ارائه سرویس های نظافت منزل غرب تهران، نظافت منزل شمال تهران و نظافت منزل شرق تهران به مشتریان خود بوده و بدین ترتیب، تمامی مناطق تهران را تحت پوشش خود قرار می دهد.  

نظافت شرکت

از دیگر مظاهر نظافت، در محیط های کاری خود را بروز می دهد. بدین منظور، می توانید با درخواست سفارش نظافت شرکت از موسسات نظافتی، این نیاز خود را تأمین نموده و محیط کاری سالم و پرنشاطی برای خود رقم بزنید. از راه های سریع و آسان درخواست نیروی نظافتی، دانلود و نصب اپلیکیشن سرویک (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) می باشد. بدین منظور، می توانید به سایت www.mojeno-co.com مراجعه نمایید و یا با مراجعه به کافه بازار(لینک دانلود اپلیکیشن سرویک در بازار) اپلیکیشن سرویک را دانلود نمایید. سپس، با مراجعه به بخش خدمات نظافت و انتخاب سرویس نظافت محل کار، سرویس مورد نظر خود را ثبت سفارش نمایید.  

نظافت مکان های عمومی

نظافت مکان های عمومی شامل تمیز کردن خیابان ها و پیاده روها، مجتمع های تجاری، پارک ها و بسیاری مکان های دیگر می گردد. در مکان های عمومی به دلیل تجمع افراد و امکان تماس فیزیکی بسیاری از مردم با یکدیگر، شرایط ابتلاء به بیماری و انتقال میکروب و ویروس کاملا مهیا بوده و به هنگام حضور در مکان های عمومی، می بایست دقت زیادی به خرج دهید تا ایمن بمانید. از آنجا که سطل های زباله در مکان های عمومی عامل تولید بیماری های گوناگون می باشند، نیروهای نظافتی به هنگام ارائه چنین سرویسی، می بایست سطل های زباله را نیز تمیز کنند تا از تجمع سوسک، مگس، موش و سایر جنبندگان موذی پیشگیری نمایند. 

نظافت مراکز اقامتی

نظافت مراکز اقامتی چون مهمان پ ذیرها، مسافرخانه ها، هتل ها و ... از دیگر خدمات مورد نیاز مردم جامعه به ویژه مسافران می باشد. نظافت هتل خود شامل تمیز کردن بخش های مختلفی است که از درب ورودی هتل و لابی آن شروع شده و تا داخل اتاق های هتل و سرویس های بهداشتی نیز ادامه پیدا می نماید. بدین ترتیب، سلامتی مسافران در طول سفر نیز تضمین شده و می توانند با خیالی آسوده از گردش و تفریح خود لذت ببرند. 

نظافت مراکز تفریحی

برخی مراکز تفریحی چون باغ وحش، باغ پرندگان و آکواریوم های بزرگ، اگر چه بسیار جذاب بوده و مردم را سرگرم می نمایند، اما در عین حال، محیط هایی آلوده بوده و عدم توجه به نظافت چنین مکان هایی، می تواند منجر به ابتلاء بیماری در مراجعه کنندگان به ویژه کودکان گردد. بدین ترتیب، مسئولین و دست اندرکاران چنین مراکزی، به منظور حفظ سلامتی بازدیدکنندگان و همچنین، گرم نگه داشتن بازار کار خود، می بایست تا حد امکان، واکسن های مورد نیاز را به حیوانات مجموعه خود تزریق نموده و آب کافی به منظور شستشو نیز در اختیار آنها قرار دهد. همچنین، تمیز کردن قفس این حیوانات در فواصل زمانی منظم، از دیگر ملزومات رعایت نظافت در باغ وحش ها و باغ های پرندگان می باشد. 

نظافت وسایل نقلیه عمومی

امروزه بسیاری از مردم به منظور تردد در شهرها، از وسایل نقلیه عمومی استفاده می نمایند. بنابراین، نظافت اتوبوس، نظافت قطار، نظافت ون و بسیاری وسایل نقلیه دیگر، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و مستقیما بر سلامتی مردم جامعه اثرگذار می باشد. نظافت روکش صندلی ها، نظافت نرده ها و ... در وسایل نقلیه بسیار مهم می باشد، زیرا مستقیما با دست ما در تماس بوده و می توانند حامل میکروب باشند. 

نظافت مراکز زیارتی

در مراکز زیارتی بسیاری از مردم با خلوص نیت به سمت بقاع متبرکه هجوم می برند و همچنین، تعداد زیادی از مردم، دستها و صورت خود را به ضریح می چسبانند. اما لازم به ذکر است که انجام چنین کارهایی مغایر اصول بهداشتی بوده و مردم نمی بایست پوست خود را مستقیما به نرده های ضریح بچسبانند. همچنین، استفاده از مهرهای عمومی و همچنین، به سر نمودن چادرهای عمومی نیز توصیه نمی شود. به دلیل حساسیت بالای این موضوع، نظافت مراکز زیارتی و بقاع متبرکه بسیار ضروری بوده و متولیان امر می بایست ضریح را در فواصل زمانی کوتاه تمیز نموده و فرش های زیارتگاه ها و امام زاده ها را نیز شستشو نمایند تا بوی نامطبوعی از آنها به مشام نرسد. همچنین، چادرهای نماز نیز می بایست به سرعت شسته شوند تا رغبت خانم ها به استفاده از این چادرها بیشتر و بیشتر گردد. 

نظافت مراکز فرهنگی هنری

مراکز فرهنگی و هنری چون سینماها، سالن های نمایش، فرهنگسراها و ... محل گردهمایی علاقمندان به فرهنگ و هنر بوده و بنابراین، نظافت چنین مکان هایی نیز از اهمیت برخوردار می باشد. زمین این مراکز می بایست به خوبی تمیز شود تا افراد به هنگام ورود به سالن های نمایش(که فضا کاملا تاریک می باشد)، ناخواسته با آلودگی مواجه نگردند. همچنین، نظافت گیشه این مراکز نیز بسیار مهم می باشد. زیرا همه مراجعه کنندگان به چنین مراکزی، به منظور تهیه بلیت، در وهله نخست، به گیشه مراجعه می نمایند. بنابراین، نظافت گیشه نمی بایست از نظر نیروهای نظافتی این مراکز دور بماند.