مهمانداری

مهمانداری

1397/12/4 سارا سلیمان پور
مهمانداری و آداب پذیرایی از میهمانان، از ملزومات برگزاری انواع میهمانی بوده و جزء اصول اصلی خدمات تشریفات و پذیرایی می باشد. شما عزیزان می توانید به منظور پذیرایی از میهمانانتان بر طبق آخرین اصول مهمانداری دنیا، اقدام به درخواست

مهمانداری

مهمانداری و آداب پذیرایی از میهمانان، از ملزومات برگزاری انواع میهمانی بوده و جزء اصول اصلی خدمات تشریفات و پذیرایی می باشد. شما عزیزان می توانید به منظور پذیرایی از میهمانانتان بر طبق آخرین اصول مهمانداری دنیا، اقدام به درخواست اعزام مهماندار از شرکت های خدماتی پذیرایی مجرب و نام آشنا بنمایید. شرکت خدماتی موج نو ضمن استخدام مهماندار خانم و مهماندار آقا، اقدام به برگزاری کلاس های تخصصی در زمینه مهمانداری و پذیرایی از مجالس نیز برای آنها نموده است. بنابراین، با ثبت سفارش اعزام نیرو برای پذیرایی از طریق اپلیکیشن سرویک (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) خواهید توانست با خیالی آسوده تمامی مراحل مهمانداری مراسمات خود را به متخصصین این مجموعه واگذار نمایید. مهمانی های خانوادگی، از مهم ترین و متداول ترین اشکال میهمانی می باشد. کلیات رفتاری نیروهای پذیرایی در میهمانی های خانوادگی را در ادامه ملاحظه بفرمایید :   


ثبت سفارش از طریق وبسایت


اصول کلی مهمانداری در منزل

استقبال شایسته و درخور از میهمانان 

زمانی که شما به منزل دوستان و آشنایتان می روید، انتظار دارید که میزبان با رویی گشاده به استقبال شما بیاید. این برخورد گرم و سرشار از ادب و احترام، از به کار بردن ابزار پذیرایی مجلل و تدارک دیدن غذاهای متنوع و رنگارنگ اهمیت بیشتری دارد. از جمله اصول مهمانداری، این است که به عنوان میزبان، در وهله نخست با استقبالی گرم و شایسته درب را بر روی مدعوین باز کرده و سپس، سایر مراحل مهمانداری را به جا آورید. 

مهمانداری با در نظر گرفتن روحیات میهمانان

از اصول مهمانداری این است که روحیات مهمانان خود را در نظر بگیرید و در همین راستا، شرایط و لوازم پذیرایی مناسبی برای آنها در نظر بگیرید. به عنوان مثال، به هنگام مهمانداری، اگر مهمانتان فردی است که به هوای خنک علاقمند است، نمی بایست منزل خود را زیاد گرم نمایید. بهتر است دستگاه تهویه هوا را در منزل خود روشن نموده و وی را کنار پنجره بنشانید. همچنین، اگر فردی که به منزل خود دعوت کرده اید، فردی خجالتی است، نمی بایست وی را در موقعیتی قرار دهید که احساس ناراحتی به وی دست داده و معذب شود. استقبال از میهمانان

وسایل شکستنی را از دسترس کودکان خارج کنید

از دیگر اصول مهمانداری این است که اگر خانواده ای که به منزل خود دعوت کرده اید، دارای فرزندانی خردسال می باشد، می بایست پیشاپیش وسایل شکستنی منزل خود را از دسترس این کودکان خارج نمایید. علت این امر این است که کودکان به جهت کنجکاوی و بنا به اقتضای سنشان، معمولا به وسایل اطراف خود به ویژه در محیط های جدید و ناآشنا دست زده و به بازی کردن با آنها می پردازند. به همین دلیل، آداب مهمانداری حکم می کند که پیشاپیش و به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به اسباب و اثاثیه منزلتان، آنها را از دسترس کودکان خارج نمایید. 

از خوشبوکننده هوا استفاده کنید

ممکن است به دلیل پختن موادی چون شلغم و یا استفاده از سیر در یکی از وعده های غذایی خود، منزلتان بوی این مواد غذایی را به خود گرفته و رایحه ای ناخوشایند در آن بپیچد. این در حالی است که شما ظرف یکی دو روز آینده می بایست به مهمانداری از دوست خود پرداخته و مراحل پذیرایی از وی را به نحو احسن انجام دهید. به منظور رفع این مشکل، توصیه میکنیم که از خوشبوکننده های هوا در منزل خود استفاده کنید تا تمامی بوهای نامطبوع را پوشش داده و فضا را دلپذیر نماید. 

پرهیز از پرسیدن سوالاتی که منجر به ناراحتی میهمان می گردد

مهمانداری علاوه بر موارد فوق، شامل احترام به حریم شخصی میهمان نیز می گردد. همه ما خواهان کسب اطلاع از زندگی بسیاری از اطرافیان و دوستان خود می باشیم. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که پرسیدن بسیاری از سوالات، منجر به مکدر شدن افراد شده و ممکن است علاقه ای به پاسخگویی آن نداشته باشند. در فرایند مهمانداری این نکته را مد نظر داشته باشید که هیچ گاه سوالات بسیار شخصی از مهمانان خود نپرسید. زیرا ممکن است فرد مزبور در رودربایستی گیر کرده و علیرغم میل باطنی خود، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهد که منجر به ناراحتی اش شود.