طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی

طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی

1397/11/2 سارا سلیمان پور
طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی یکی از مهم ترین ابزارها برای موفق شدن شرکت های خدماتی تهران می باشد. رزرو کارگر نظافتی و ارائه خدمات نظافت آنلاین از جمله امکاناتی است که با نصب اپلیکیشن خدمات منزل برای شما عزیزان

طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی

طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی یکی از مهم ترین ابزارها برای موفق شدن شرکت های خدماتی تهران می باشد. رزرو کارگر نظافتی و ارائه خدمات نظافت آنلاین از جمله امکاناتی است که با نصب اپلیکیشن خدمات منزل برای شما عزیزان فراهم می گردد. بنابراین، با توجه به رشد چشمگیر استفاده از گوشی های هوشمند در عصر حاضر، طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی از اجزاء جدایی ناپذیر تمامی مشاغل، به ویژه کسب و کارهای خدماتی محسوب می گردد. اما در طراحی چنین اپلیکیشنی نکات متعددی می بایست مد نظر طراح و برنامه نویس قرار گیرد که در ادامه به تعدادی از مهم ترین این موارد اشاره خواهیم نمود. 

نکات مهم در فرایند طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی

طرح گرافیکی مناسب و ظاهری جذاب

به هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی، طراح می بایست نکات متعددی را مد نظر خود قرار دهد. از جمله این موارد می توان به جذابیت ظاهری اپ مربوطه اشاره نمود. ظاهر اپلیکیشن می بایست به گونه ای باشد که کاربران را جذب نموده و زیبایی آن لذت ببرند. همچنین، زیبایی اپلیکیشن خدماتی می بایست قابل رقابت با سایر رقبا باشد.

تناسب طراحی با حوزه فعالیت مجموعه

طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی می بایست به نحوی صورت پذیرد که با حوزه فعالیت مجموعه مربوطه هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال، در طراحی اپلیکیشن خدمات منزل، طراح می بایست بر طرح هایی تمرکز نماید که حس پاکیزگی و نظافت را به مخاطبین القاء کرده و از استفاده از طرح های نامربوط اجتناب نماید. با مراجعه به لینک دانلود اپلیکیشن سرویک و نصب آن بر روی گوشی خود، به خوبی متوجه ارتباط کارامد گرافیک این اپ با خدمات ارائه شده در آن خواهید شد. 

پرهیز از شلوغی در طراحی صفحات اپلیکیشن

شلوغی صفحات، از عوامل مخرب در طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی می باشد. شلوغ بودن صفحات علاوه بر کاهش دادن زیبایی اپلیکیشن، منجر به گیج شدن کاربران نیز می گردد. به عنوان مثال، ممکن است کاربر تنها به دنبال رزرو آنلاین نظافتچی برای نظافت خانه خود به مدت 4 ساعت باشد. اما تعداد گزینه های موجود در اپلیکیشن و ظاهر عجیب و نامانوس این گزینه ها منجر به گیج شدن کاربر و انصراف وی از ثبت سفارش مورد نظرش گردد. به همین دلیل، در تمامی طراحی ها به ویژه طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی، به طراحان توصیه می شود که سادگی را مبنای کار خود قرار دهند. 

دسترسی آسان به بخش های پرکاربرد

از نکات مهم دیگری که در طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی می بایست مد نظر طراحان قرار گیرد، طراحی به نحوی است که کاربر بتواند به تمامی بخش های اصلی و پرکاربرد اپلیکیشن خدماتی به راحتی دسترسی داشته باشد. به عنوان مثال، بخش پشتیبانی از مهم ترین بخش های اپلیکیشن های خدماتی می باشد. چرا که مشتری به راحتی می تواند از این طریق مسائل و مشکلات خود را در خصوص استفاده از اپلیکیشن و همچنین، در خصوص ثبت سفارش، با پشتیبانی به صورت مکتوب در میان بگذارد. پشتیبانی نیز می بایست در اسرع وقت نسبت به پاسخگویی به مشتریان اقدام نماید. حال تصور کنید که آیکن پشتیبانی به راحتی قابل مشاهده نباشد و یا مکان آن در صفحات به گونه ای باشد که کاربران نتوانند آن را در میان خیل عظیم آیکن های موجود تشخیص دهند. این امر منجر به عدم تمایل کاربران به استفاده مجدد از اپلیکیشن مزبور خواهد گشت. 

قابلیت رقابت با اپلیکیشن های مشابه

طراحان اپلیکیشن های خدماتی به منظور موفقیت هر چه بیشتر در جذب مخاطب برای مجموعه خود، می بایست پس از طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی مجموعه خود، دائما اپلیکیشن های شرکت های خدماتی دیگر را بررسی کرده و عملکرد آنها را تجزیه و تحلیل نمایند. این ارزیابی هم می تواند مربوط به گرافیک و ظاهر اپلیکیشن های مورد نظر باشد و هم می تواند مربوط به چگونگی ارائه خدمات و یا چگونگی پرداخت هزینه ها از طریق اپلیکیشن های مزبور باشد. بدین ترتیب، طراح با دستیابی به نکاتی کارامد، خواهد توانست طراحی اپلیکیشن موبایل خدماتی مجموعه خود را به روزرسانی نموده و کیفیت خدمات رسانی به مشتریان را ارتقاء ببخشد.