نظافت شرکت ها

نظافت شرکت ها

1397/8/13 سارا سلیمان پور
نظافت شرکت ها از جمله مواردی است که در حيطه خدمات نظافت موسسات نظافتی قرار می گيرد. نظافت شرکت ها نيز مانند نظافت منزل و نظافت ساير اماکن، از اصول و قواعد خاصی پيروی می نمايد.

نظافت شرکت ها

نظافت شرکت ها و تمیز و بهداشتی نگه داشتن فضای محیط کار دارای مزایای و جوانب مثبت زیادی است. از این رو، امروزه شرکت ها از خدمات دوره ای برای حفظ نظم و پاکیزگی در محیط شرکت بهره می برند. نظافت شرکت ها از جمله مواردی است که در حيطه خدمات نظافت موسسات خدماتی قرار می گيرد. نظافت شرکت ها نيز مانند نظافت منزل و نظافت ساير اماکن، از اصول و قواعد خاصی پيروی می نمايد. پرسنل شاغل در شرکت ها، همه روزه حدود 8 ساعت از شبانه روز را در شرکت محل کار خود سپری می نمايند. بنابراين، پاکيزگی و نظافت شرکت ها از اهميت ويژه ای برخوردار می باشد. تمامی شرکت ها اعم از شرکت تجاری، شرکت پژوهشی، شرکت خدماتی، شرکت مهندسي و ساير شرکت ها نياز به نظافت دارند. در ادامه به بيان برخی از موارد که در نظافت شرکت ها الزاماً می بايست مورد توجه قرار گيرند، خواهيم پرداخت. اين موارد چه از سوی صاحبان شرکت ها و چه از سوی شرکت خدمات نظافت می بايست مد نظر قرار گيرند. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نظافت شرکت ها چه مواردی را در برمی گيرد؟

نظافت ورودی شرکت

از جمله مواردی که نيروهای خدماتی می بايست در نظافت شرکت ها مد نظر خود قرار دهند، نظافت ورودی شرکت می باشد. ورودی شرکت نخستين محلی است که مشتريان شرکت و مراجعه کنندگان به شرکت از آن عبور می نمايند. شرکتی که دارای ورودی شيک و تميز باشد، بهتر می تواند مشتريان را به ورود به داخل خود ترغيب نمايد. احساسی که به مشتریان خود می دهید یکی از ارکان اساسی در روابط حرفه ای شما خواهد بود. نمای کلی دفتر شما عاملی تعیین کننده در جذب مشتریان و شرکای تجاری شرکت شما خواهد بود. خواه یک مدیر شرکت باشید یا یک کارمند، ظاهر دفتر شما در توسعه روابط تجاری شرکت، عامل تاثیرگذاری است. 

نظافت لابی شرکت

نظافت شرکت ها شامل نظافت لابی شرکت ها نيز می باشد. مراجعه کنندگان به يک شرکت، به منظور ملاقات با رئيس و يا ساير عوامل شرکت، عموماً زمانی را هر چند اندک به انتظار در لابی شرکت سپری می نمايند. در زمان انتظار، مراجعه کنندگان به بررسی محيط شرکت می پردازند. عمدتا ظاهری زيبا و پاکيزه، منجر به جذب هر چه بيشتر مراجعه کنندگان به شرکت مزبور خواهد گرديد. 

نظافت اتاق رياست شرکت 

ميهمانان و مشتريان شرکت به منظور دريافت مشاوره و يا عقد قرارداد، به اتاق رياست شرکت مراجعه می نمايند. بنابراين، نظافت اتاق رياست، از مهم ترين مراحل نظافت شرکت ها محسوب مي گردد. نظم و تمیزی اتاق ریاست در اولین برخورد شرکای تجاری و یا مشتریان با مدیرعامل اثر مثبتی خواهد گذاشت. ظاهر شرکت، میزان نظم و پاکیزگی در محل کار نشانگر هویت و شخصیت هر شرکتی است.

نظافت دستگاه های تلفن شرکت

بسياری از کارکنان شرکت در راستای انجام وظايف خود، می بايست روزانه تعداد زيادی تماس تلفنی برقرار نمايند. دستگاه های تلفن در چنين شرايطی، دستگاه هايی عمومی محسوب می گردند. بنابراين، از ديگر مواردی که در حوزه نظافت شرکت ها حائز اهميت می باشد، نظافت دستگاه های تلفن در شرکت ها می باشد. دستگاه های تلفن در شرکت ها از جمله وسایلی است که به کرات استفاده می شود و معمولاً به صورت اشتراکی بین کارکنان استفاده می شود. نظافت دستگاه های تلفن در شرکت ها برای حفظ سلامت کارکنان اهمیت زیادی دارد.

 نظافت کامپيوترهای شرکت

کارکنان شرکت ها ساعات زيادی از روز را در پشت سيستم های کامپيوتری در شرکت محل کار خود سپری می نمايند. بنابراين، تميز نمودن مانيتور، صفحه کليد و موس، از جمله موارد مهمی است که در نظافت شرکت ها مطرح شده و می بايست مورد توجه قرار گيرند. به هر حال روی این سطوح، به دلیل استفاده مکرر کارکنان، میکروب و باکتری های زیادی جمع می شود که برای تامین بهداشت محیط کار به نظافت منظم و دوره ای نیاز است. 

برای تامین نیروی نظافتی شرکت ها می توانید با 02174402 تماس بگیرید. موج نو نیروهای نظافتی متخصص برای محل کار را در اسرع وقت در اختیار شما قرار خواهد داد. 

ديگر موارد در حوزه نظافت شرکت ها

نظافت اتاق کارکنان شرکت

پرسنل شاغل در يک شرکت، روزانه ساعات زيادی را در محل کار خود سپری می نمايند. به همين خاطر، پاکيزگی محل کار پرسنل، مسئله مهمی است. زيرا می تواند مستقيما بر سلامت کارکنان شرکت تاثير داشته باشد. 

نظافت سرويس های بهداشتی

نظافت دستشویی از جمله مواردی است که در نظافت شرکت ها مطرح می باشد. سرويس های بهداشتی می بايست دائما مورد نظافت قرار گيرند تا بهداشت و سلامتی پرسنل شرکت تامين گردد. همچنين، سطل های زباله موجود در سرويس های بهداشتی نيز می بايست دائما تميز شده و از انباشته شدن زباله در داخل اين سطل ها، پيشگيری به عمل آيد. 

نظافت مايکروفر

امروزه با توجه به اهميت سرعت در زندگی مردم جامعه، ابزارهايی مانند مايکروفر به منظور گرم نمودن غذا مورد استفاده قرار می گيرد. بسياری از شرکت ها نيز تعدادی مايکروفر در آشپزخانه شرکت قرار داده اند. بدين ترتيب، پرسنل شرکت قادر خواهند بود همه روزه غذای خود را به سرعت گرم نموده و ميل نمايند. بنابراين، پاکيزگی مايکروفر، می تواند بر سلامت غذای پرسنل اثرگذار باشد. لذا، نظافت محل کار و نظافت شرکت ها شامل تميز نمودن مايکروفرها نيز می گردد. 

نظافت يخچال

نظافت شرکت ها شامل نظافت تمامی بخش ها و وسايل  شرکت از جمله يخچال شرکت نيز می گردد. نظافت يخچال در مکان های عمومی مانند شرکت ها، از اهميت ويژه ای برخوردار می باشد. کارکنان شرکت همه روزه غذای خود را به مدت چند ساعت داخل يخچال شرکت نگهداری می نمايند. بنابراين، نمی بايست غذای فاسد شده داخل يخچال باقی بماند. همچنين، فضای داخل يخچال نمی بايست بوی بد بدهد. همه اين موارد می بايست مد نظر نيروی ارائه دهنده خدمات نظافت اعزام شده به شرکت قرار گيرد. 

مزایای نظافت محل کار چیست؟

دلیل تأکید بر نظافت محل کار و شرکت ها، مزایای متعددی است که این اقدام در پی دارد. به همین دلیل است صاحبان کسب و کارها زمان بندی مشخصی را برای نظافت محیط کار توسط نیروی متخصص در نظر می گیرند. در ادامه به بخشی از مزایای نظافت محل کار و شرکت ها اشاره می کنیم.

ایجاد حس مطلوب در نظر مشتریان شرکت

اگر دفتر یا شرکتی تمیز و چیدمان و دکوراسیون آن منظم باشد و از همه مهم تر بوی مطبوعی در محیط آن به مشام برسد، روی نگاه اول مشتریان و شرکای تجاری شرکت شما اثر شگفت انگیزی خواهد گذاشت. شاید از این فاکتور مهم در جلب مشتریان غافل بوده اید اما اگر محیط کار شما شلخته، نامنظم و بدبو باشد، تاثیر منفی در دیدگاه نهایی مشتری خواهد گذاشت. تمیز نگه داشتن هوای محیط کار از تجمع حشرات هم جلوگیری خواهد کرد. شکی نیست که وجود حشرات مزاحم چقدر روی تمرکز کارکنان شما و نظر مراجعه کنندگان به شرکت تاثیر عکس می گذارد. در واقع تمام تلاش های شما برای جلب نظر مشتریان، به دلیل رعایت نکردن نکات ساده بهداشتی بی اثر خواهد شد.  داشتن یک دفتر کار تمیز ارزش های دفتر شما و همچنین ارزش های برند یا فعالیت تجاری شما را نشان می دهد. به عنوان مثال، اگر فضای دفتر شما تمیز و مطبوع است، نشان می دهد که نظم دارید و برای تصویری که از خود نزد مشتریان ارائه می دهید و البته برای مشتریان نیز ارزش زیادی قائل هستید.

رفاه شما و کارمندانتان

شما و سایر کارمندان وقت زیادی را در دفتر و مجل کارتان می گذرانید.  حتماً در برابر عواقب داشتن فضای کاری کثیف حساس خواهید بود. به عنوان مثال می توانید به دلیل وجود رطوبت یا باکتری، متوجه تجمع کپک در فضاهای حساسی مانند آشپزخانه یا سرویس بهداشتی شوید. در صورت عدم توجه به بهداشت و تمیزی محیط کار، برخی بیماری های پوستی یا آلرژیک مانند بثورات پوستی، خارش پوست، قرمزی چشم، مشکلات ریوی مانند آسم، اگزما و حتی التهاب در محیط کاری گسترش می یابد که در نهایت کارایی کارکنان شرکت را کاهش می دهد. در محیط های حساس مانند آزمایشگاه ها برای افزایش بهره وری کارکنان و جلوگیری از مرخصی استعلاجی باید به نظافت محل کار بیشتر توجه کرد.

 فضای کاری ایمن تر

ایمنی کلی دفتر یا شرکت شما به شرایط آن بستگی دارد. خدماتی مانند نظافت شرکت می توانند امنیت کلی شما و سایر کارمندان در محل کار را تضمین کنند. به عنوان مثال، ممکن است سیم هایی در زیر بی نظمی و آشفتگی پنهان شده اند می توانند منشای خطرات باشند. اگر در سالن ها یا ورودی ها مانعی وجود داشته باشد، می تواند باعث نگرانی شود. هر چیزی که باعث آسیب شود، باید سریعاً برداشته شود. هرگونه صدمه ای که در محل کار به کارکنان و یا مراجعه کنندگان رخ دهد، احتمالاً شما را با شرکت های بیمه طرف خواهد کرد. ممکن است مجبور شوید به دلیل آسیب و یا صدمه به کارمند خود در محیط کار، به او مرخصی دهید. یک راه مطمئن برای جلوگیری از بروز این دسته از مشکلات این است که با از بین بردن موانع بی مورد، به نظم محیط کار و رفت و آمد راحت تر در راهروها و سایر فضای کار توجه ویژه ای کنید.  

پیشنهاد موج نو

فضای شرکت شما به نوعی تصویرگر شما و فعالیت هایتان است. بدون داشتن دفتر کار تمیز، نتایج ناخوشایندی شامل حال فعالیت حرفه ای شما می شود. با داشتن شرکت تمیز، می توانید مزایایی زیادی را برای شرکت، کارکنان و مشتریان فراهم سازید. این مزایا از سلامت تا سودآوری را در بر می گیرد. اگر می خواهید برای نظافت شرکت خود از خدمات حرفه ای نظافتی برخوردار شوید، می توانید با 02174402 تماس بگیرید. موج نو در حوزه خدمات نظافت از نظافت منزل گرفته تا نظافت شرکت ها و کارخانه ها دارای تجربه 12 ساله است. نیروهای نظافت موج نو با تسلط بر متدهای روز نظافت و آشنایی با تجهیزات نظافت صنعتی، در تلاش هستند به صورت بهینه، به صرفه و باکیفیت حداکثری به نظافت شرکت های شما مشتریان عزیز بپردازند.