مهمانداری از مجالس

مهمانداری از مجالس

1397/11/9 سارا سلیمان پور
مهمانداری از مجالس و استخدام مهماندار خانم حرفه ای، از ملزومات برگزاری انواع مجالس و میهمانی ها می باشد. نیروی خانم برای پذیرایی می تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشد. این امر را از تعداد سفارشات مردم

مهمانداری از مجالس

مهمانداری از مجالس و استخدام مهماندار خانم حرفه ای، از ملزومات برگزاری انواع مجالس و میهمانی ها می باشد. نیروی خانم برای پذیرایی می تواند بهترین گزینه برای شما عزیزان باشد. این امر را از تعداد سفارشات مردم و میزان درخواست های آنها در خصوص اعزام مهماندار خانم از شرکت های خدماتی پذیرایی می تواند درک نمود. مهمانداری از مجالس شامل بخش های مختلفی بوده و وظایف و مسئولیت های متعددی برای پرسنل پذیرایی به همراه دارد. تعدادی از مسئولیت های مهماندار در خصوص ظروف پذیرایی و طریقه استفاده از رومیزی ها و دستمال سفره در فرایند پذیرایی و مهمانداری از مجالس را در ادامه بخوانید :


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مهمانداری از مجالس و تمیز کردن ظروف

کارد و چنگال و قاشق

مهمانداری از مجالس شامل توجه به تمیز نمودن و نحوه چیدمان و قرار دادن کاردها، قاشق ها و چنگال ها بر سر میز نیز می گردد. این امر به ویژه در میهمانی ها و مراسمی که در آنها شام سرو می گردد، اهمیت پیدا می نماید. پس از شستشوی سرویس قاشق و چنگال، به منظور ارائه خدمات مهمانداری به دیگر مدعوین و استفاده در میهمانی بعدی، می بایست تمامی اقلام را جلا دهید. بدین منظور، می توانید کارد و چنگال و قاشق ها را در داخل ظرف استیل بزرگی که حاوی آب داغ می باشد، قرار دهید. سپس، آنها را از ظرف خارج نموده و از دستمالی خشک به منظور پاک کردن موارد مزبور استفاده نمایید. بدین ترتیب، سرویستان به خوبی جلا پیدا کرده و برق خواهد زد. 

rhar ,

بشقاب ها و سایر ظروف چینی

در فرایند مهمانداری از مجالس، تمیز کردن بشقاب ها و سایر ظروف چینی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. به منظور تمیز کردن ظروف چینی نیز می توانید پس از شستشوی این ظروف، آنها را در آب داغ قرار داده و پس از خارج نمودن ( می توانید از کفگیر و ... برای خارج نمودن استفاده کنید )، با دستمالی خشک و تمیز، آنها را خشک کنید. دستمال را با کمی فشار بر روی چینی جات بکشید تا این ظروف برق بزنند. 

لیوان ها و فنجان ها

به هنگام مهمانداری از مجالس و ارائه خدمات پذیرایی، سلیقه و دقت مهماندار در استفاده از ظروف، اهمیت زیادی دارد.از جمله اقلام پذیرایی که در فرایند مهمانداری از مجالس مورد استفاده قرار می گیرند، لیوان ها و فنجان ها می باشند. لیوان های بلوری و شیشه ای می بایست صاف و شفاف بوده و نمی بایست کدر و لکه دار باشند. فنجان ها نیز می بایست کاملا تمیز شده و کوچکترین لکه ای بر روی آنها مشاهده نگردد. بنابراین، علاوه بر شستشوی لیوان ها و فنجان ها، مهماندار می بایست آنها را در مایع سفیدکننده نیز قرار دهد تا کاملا شفاف و تمیز شوند. همچنین، مهماندار به هنگام بردن لیوان بر سر میز شام، می بایست لیوان ها را در یک سینی بزرگ گذاشته از لمس نمودن آن اجتناب کند تا جای انگشتش بر روی لیوان نمانده و لکه دار نشود. 

نقش دستمال سفره و رومیزی در فرایند مهمانداری از مجالس

مهمانداری از مجالس زمانی کامل می شود که تمامی مراحل آن به بهترین نحو ممکن انجام شده باشد. از جمله مواردی که در سالن های پذیرایی و به هنگام مهمانداری از مجالس مهم می باشد، تمیز بودن رومیزی ها و دستمال های سفره می باشد. رومیزی ها می بایست به خوبی تمیز شده و هیچ گونه لکه ناشی از ریختن غذا و نوشیدنی بر روی آن مشاهده نشود. خدمه پذیرایی می بایست رومیزها را به نحوی پهن کنند که قسمت های آویزان هر رومیزی به یک میزان باشند. 

دستمال سفره نیز در مهمانداری از مجالس اهمیت داشته و می بایست تمیز و صاف باشد. این دستمال ها نمی بایست چروک، کثیف و یا پاره باشد. این دستمال ها می بایست لکه گیری شده و برای مجالس بعدی و پذیرایی از میهمانان بعدی به خوبی آماده شود. می توان دستمال سفره را به شکل های مختلف تزئین کرده و در داخل و یا کنار بشقاب میهمانان قرار دهید.