مبل شویی

مبل شویی

1397/11/3 سارا سلیمان پور
مبل شویی از قسمت های مهم نظافت منزل در فرایند خانه تکانی می باشد. در مقاله تمیز کردن مبلمان ، مراحل کلی نظافت مبلمان در منزل را بیان نمودیم. همچنین، در مقاله آموزش مبل شویی در منزل نیز نکاتی در خصوص از بین بردن انواع لکه ها از روی مبلمان را بیان نمودیم.

مبل شویی

مبل شویی از قسمت های مهم نظافت منزل در فرایند خانه تکانی می باشد. در مقاله " تمیز کردن مبلمان "، مراحل کلی نظافت مبلمان در منزل را بیان نمودیم. همچنین، در مقاله " آموزش مبل شویی در منزل " نیز نکاتی در خصوص از بین بردن انواع لکه ها از روی مبلمان را بیان نمودیم. در این مقاله قصد داریم به بیان نکاتی در خصوص واگذاری مبل شویی منزلتان به شرکت های نظافتی بپردازیم. بسیاری از شرکت های خدماتی نظافتی قادر به شستشوی مبلمان در منزل شما عزیزان می باشد. اما اگر مبلمان شما نیاز به شستشوی عمیق تر و استفاده از روش های تخصصی تر داشته باشد، شرکت خدماتی نظافتی می بایست مبل های شما را جمع آوری نموده و پس از شستشو و خشک نمودن، به منزلتان بازگرداند. به همین دلیل، انتخاب شرکتی خوش نام از میان لیست شرکتهای خدماتی امر بسیار مهمی می باشد.  


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نکاتی در خصوص مبل شویی

شستشوی هیچ قسمتی ازمبلمان از قلم نیفتد

مبل شویی می بایست به نحوی صورت گیرد که تمامی قسمت های مبل را پوشش دهد. هر مبلی فارغ از جنس و مدل آن، از دو قسمت چهار چوب و یا اسکلت و نشیمن گاه تشکیل شده است. چهار چوب مبلمانی که به طور متداول مورد استفاده مردم جامعه قرار می گیرند، عبارتند از : چهارچوب های پارچه ای، چهارچوب های فلزی، چهارچوب های چرمی و چهارچوب های چوبی. همان طور که در مقاله " مبل شویی در منزل " اشاره نمودیم، جنس اسکلت مبل، بر روش تمیز کردن آن تاثیر بسزایی داشته و عدم توجه به روش صحیح نظافت مبل، می تواند منجر به پوسیدگی، زنگ زدگی و پارگی مبلمان گردد. به هنگام مبل شویی می بایست تشک و یا نشیمن مبل در صورت امکان از اسکلت آن جدا شده و تمامی ذرات ریز غذا و گرد و خاکی که در شیار مبلها گیر کرده اند، به خوبی تمیز شوند. نظافت کوسن ها و تشک های مبل نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.  

نظافت مبلمان

قبل از شستشو، رنگ دهی پارچه مبل خود را بررسی کنید

چه مبل شویی در منزلتان انجام شود و چه توسط شرکت های خدماتی نظافتی صورت پذیرد، می بایست تست رنگ دهی بر روی پارچه رویی مبلمانتان صورت پذیرد. در غیر این صورت، ممکن است روش نامنابی برای مبل شویی شما استفاده شده و منجر به رنگ دادن پارچه مبلمانتان شده و زیبایی مبل های شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین، در ابتدا از نیروهای اعزام شده بخواهید که رنگ دهی پارچه مبل های شما را بررسی نمایند.

قیمت تقریبی شستشوی مبل را از شرکت نظافتی جویا شوید

قیمت مبل شویی تابع عوامل مختلفی چون جنس چهارچوب مبلمان، جنس پارچه رویه مبلمان، نوع رویه کوبی مبلمان و بسیاری موارد دیگر می باشد. نوصیه می کنیم که پیش از واگذاری شستشوی مبلمان خود به شرکت خدماتی نظافتی، هزینه تقریبی شستشوی مبلمان خود را از عوامل شرکت مربوطه جویا شوید تا بتوانید هزینه های خود را مدیریت نمایید. 

با توجه به جنس مبلمان خود، روش تمیز کردن مناسب را انتخاب نمایید

مبل شویی از جمله سرویس هایی است که به شدت تحت تاثیر جنس مبلمان می باشد. جنس رویه مبل و همچنین، جنس چهارچوب و اسکلت مبل به هنگام شستشو می بایست مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال، هرگز نمی توان مبلمان چرمی را با استفاده از روش بخارشویی تمیز نمود. و یا برای مبلمان فلزی هرگز نمی توان روش شستشو با آب را پیاده سازی کرد. اگر چه شرکت های خوش نام و باسابقه قادر به تشخیص و پیاده سازی روش صحیح شستشو و نظافت مبلمان شما عزیزان می باشند، اما توصیه می شود پیش از انجام مبل شویی، روش مورد نظر را از کارشناسان شرکت مورد نظر خود جویا شوید. 

به نوع و کیفیت مواد شوینده شرکت نظافتی توجه نمایید

نوع مواد شوینده مورد استفاده در فرایند مبل شویی و همچنین، میزان کیفیت این مواد نیز از دیگر مواردی است که پیش از واگذاری مبل شویی خود به یک موسسه نظافتی، می بایست مدنظر خود قرار دهید. استفاده از مواد نامرغوب علاوه بر لکه دار کردن مبلمان شما، منجر به باقی ماندن آلودگی نیز در آنها خواهد شد.