مبل شویی در منزل

مبل شویی در منزل

1397/11/7 سارا سلیمان پور
مبل شویی در منزل مهارتی است که یادگیری آن در وهله اول ممکن است دشوار به نظر برسد. اما همان طور که در مقالات آموزش مبل شویی در منزل و تمیز کردن مبلمان اشاره نمودیم،

مبل شویی در منزل

مبل شویی در منزل مهارتی است که یادگیری آن در وهله اول ممکن است دشوار به نظر برسد. اما همان طور که در مقالات " آموزش مبل شویی در منزل " و " تمیز کردن مبلمان " اشاره نمودیم، اگر نکات ساده ای را رعایت نموده و با روش های تخصصی نظافت هر نوع مبلی آشنا شوید، به راحتی می توانید لکه های سطحی و آلودگی های جزئی مبلمان خود را در منزل و با استفاده از تجهیزات نه چندان دور از دسترس، برطرف نمایید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


مبل شویی در منزل و انواع مبلمان موجود

مبلمان چوبی

از انواع مبلمان مورد استفاده در منازل می توان به مبلمان چوبی اشاره نمود. این نوع از مبلمان که به مبلمان سلطنتی نیز مشهور می باشد، در میان مردم جامعه دارای طرفدارن زیادی بوده و در بسیاری از منازل، شاهد آن می باشیم. به منظور انجام خدمات نظافت و پیاده سازی روش های مبل شویی در منزل برای این نوع از مبلمان، استفاده از آب و همچنین، روش بخارشویی توصیه نمی گردد. بلکه به شما پیشنهاد می کنیم که به دنبال پاک کننده های مخصوص مواد چوبی باشید. در صورتی که چوب را با آب بشویید، پس از مدت زمان کوتاهی، مبلمانتان پوسیده خواهد شد. اگر موفق به پیدا کردن پاک کننده تخصصی چوب نشدید، می توانید از پارچه ای نمدار(نه خیس) استفاده نموده و چهارچوب مبلمان سلطنتی خود را تمیز نمایید. لازم به ذکر است که برای شستشوی قسمت نشیمن مبلمان چوبی خود، می توانید از بخارشویی استفاده کنید و یا قسمت های نشیمن مبلمان خود را جدا نموده و به خشکشویی ببرید.

مبلمان فلزی

مبل شویی در منزل شامل تمیز کردن مبلمان فلزی نیز می گردد. تمیز کردن مبلمان فلزی نیز از حساسیت های ویژه ای برخوردار بوده و نمی توان آن را با آب شستشو نمود. زیرا در این صورت، ممکن است باعث بروز زنگ زندگی در مبلمان منزل خود بشویم. بنابراین، کارشناسان شرکت نظافتی موج نو به شما عزیزان توصیه می کنند که به هنگام تمیز نمودن مبلمان فلزی خود، در گام نخست به دنبال پاک کننده های حرفه ای مواد فلزی بوده و از شستشوی مستقیم این نوع از مبلها با آب جدا خودداری نمایید. 

تمیز کردن مبلمان فلزی

مبلمان پارچه ای

مبل شویی در منزل شامل شستن مبلمان پارچه ای نیز می گردد. این نوع مبلمان نیز از انواع بسیار پرکاربرد و پرطرفدار مبلمان در منازل ما ایرانیان می باشد. شستشو و تمیز کردن مبلمان پارچه ای نسبت به سایر انواع مبلمان بسیار راحت تر می باشد. بدین منظور در وهله اول می بایست گرد و غبار و مو و پرز چسبیده به مبلمانتان را جدا نمایید. می توانید با استفاده از جاروبرقی و یا دستمال نمدار، گرد و غبار روی مبلمان خود را پاک کنید. همچنین، اگر در منزل حیوان خانگی دارید، به احتمال زیاد موهای زیادی به مبل های شما می چسبد که به هنگام نظافت خانه شما را با مشکل مواجه می سازد. می توانید از ابزارهای تخصصی تر مانند غلتک های مخصوصی که برای پاک کردن پرز و مو کاربرد دارند، استفاده کنید. سپس برای تکمیل فرایند مبل شویی در منزل ، می توانید از شامپوفرش استفاده نموده و بر روی قسمت های مختلف مبلمان پارچه ای خود بکشید. سپس با یک دستمال نخی مرطوب، مبلمان خود را پاک کرده و تا خشک شدن کامل مبلمان، از نشستن بر روی آن اجتناب کنید. همچنین، می توانید از محلول های پاک کننده خانگی چون جوش شیرین و سرکه نیز برای تمیز کردن مبلمان پارچه ای خود استفاده نمایید. 

مبلمان چرمی

از انواع بسیار پرکاربرد مبلمان پس از مبلمان پارچه ای، می توان به مبلمان چرمی اشاره نمود. مبلمان چرمی هم در منازل و هم در شرکت ها و محیط های کاری به ویژه در اتاق مدیر عامل مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین، مبل شویی در منزل شامل به کارگیری روش هایی برای تمیز نمودن مبلمان چرمی نیز می گردد. بدین منظور، بهترین روش، استفاده از یک دستمال نمدار برای گردگیری مبلمان می باشد. سپس می بایست از واکس های مخصوص چرم استفاده نموده و مبلمان خود را در فواصل زمانی منظم واکس بزنید. پیاده سازی این روش های ساده، مانع پوسته پوسته شدن مبلمان چرمی در دراز مدت می گردد.