تمیز کردن مبلمان

تمیز کردن مبلمان

1397/11/1 سارا سلیمان پور
تمیز کردن مبلمان تاثیر بسزایی بر زیبایی خانه شما عزیزان داشته و علاوه بر آن، بر حفظ سلامتی شما و اعضای خانواده تان نیز بسیار موثر می باشد.  

تمیز کردن مبلمان

تمیز کردن مبلمان تاثیر بسزایی بر زیبایی خانه شما عزیزان داشته و علاوه بر آن، بر حفظ سلامتی شما و اعضای خانواده تان نیز بسیار موثر می باشد. همچنین، آموزش مبل شویی در منزل می تواند شما را در خصوص از بین بردن انواع لکه از روی مبلمانتان یاری نماید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نکاتی در خصوص تمیز کردن مبلمان در منزل

گردگیری مبلمان با استفاده از جاروبرقی

تمیز کردن مبلمان مستلزم این است که مرتبا آن را با استفاده از جاروبرقی تمیز نمایید. علاوه بر قسمت نشیمن مبلمان، می بایست به درز مبلمان نیز توجه کرده و خرده های غذا و سایر ذرات موجود در آن قسمت را نیز تمیز نمایید. در فرایند تمیز کردن مبلمان همچنین، تمیز نمودن کوسن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و اگر کوسن های مبلمان شما قابل شستشو باشند، می توانید آنها را داخل ماشین لباسشویی انداخته و یا با دست بشویید. کارشناسان شرکت خدماتی نظافتی موج نو توصیه می کنند که پیش از استفاده از جاروبرقی، با استفاده از برسی نرم، سطح مبل های خود را تمیز نمایید. 

گردگیری مبلمان با دستمال نمدار

روش دیگری که به منظور تمیز کردن مبلمان می توانید مورد استفاده قرار دهید، این است که دستمالی نرم را مرطوب کرده و بر روی قسمت های مختلف مبلمان منزل خود بکشید. بدین ترتیب، گرد و غبار موجود بر روی مبلمان تا حد زیادی از بین خواهد رفت. 

توجه به دستور نظافتی درج شده بر روی مبلمان

به هنگام تمیز کردن مبلمان ، توجه به روش شستشوی مناسب هر مبل، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. عمدتا طریق شستشوی مبلمان بر روی برچسبهای راهنما درج شده و می تواند شما عزیزان را در فرایند نظافت مبلمان یاری نماید. برخی دستورهایی که در خصوص نظافت مبلمان مطرح می گردد، به قرار زیر می باشد :

x : این علامت بدین معناست که به منظور تمیز نمودن مبلمان خود می بایست از مواد شوینده حرفه ای استفاده نمایید. 

s : وجود این علامت بر روی برچسب راهنما، بیان کننده این است که می بایست مبل های خود را با استفاده از موادی که بدون آب قابلیت پاک کنندگی دارند، تمیز نمایید. 

w : شستشوی مبلمان با استفاده از آب و مواد شوینده موجود در بازار.

ws : این اختصار که ترکیبی از علامت w و همچنین علامت s می باشد، بیان می دارد که می توانید مبلهای خود را هم با استفاده از آب و شوینده های موجود بشویید و هم می توانید با استفاده از حلال های مخصوص و بدون آب تمیز نمایید. 

تهیه محلول شوینده خانگی

به منظور تمیز کردن مبلمان منزلتان می توانید یک شوینده خانگی درست کرده و از آن استفاده نمایید. یکی از بهترین محلول های شوینده ای که می توانید تهیه کنید بدین شرح می باشد : 

مقداری آب را با مقداری سرکه سفید و کمی جوش شیرین و مایع ظرفشویی مخلوط نمایید. این محلول، یک شوینده خانگی قوی بوده و می توانید برای تمیز کردن مبلمان خود از آن استفاده نمایید. 

تمیز کردن نقط مختلف مبل با استفاده از اسفنج و محلول تهیه شده

پیشنهاد می کنیم که در ابتدا قسمت کوچکی از مبل خود را انتخاب کرده و عملکرد محلول مزبور را بر روی آن آزمایش نمایید. اگر تغییر رنگ یا تغییر حالتی در مبل خود مشاهده کردید، نشان دهنده آن است که این محلول با مبلمان شما سازگار نبوده و مجاز به استفاده از آن نیستید. در صورتی که نتیجه آزمایش مثبت بود، محلول خانگی خود را بر روی مبلمان اسپری نمایید. سپس، با تکه اسفنج، محلول فوق را بر روی مبلمان خود بمالید. این کار را تا زمانی که لکه ها و آلودگی مبل کاملا برطرف شود، ادامه دهید. 

لازم به ذکر است که به هنگام بروز آلودگی و لکه بر روی مبلمان منزلتان، می بایست در اسرع وقت نسبت به تمیز کردن آن اقدام نمایید. سرعت عمل شما منجر به اثربخشی هر چه بیشتر فرایند تمیز کردن مبلمان می گردد.