نظافت آپارتمان

نظافت آپارتمان

1397/11/10 سارا سلیمان پور
نظافت آپارتمان و نظافت مجتمع مسکونی از جمله خدمات شرکت های خدماتی نظافتی شرق تهران و سایر شرکت های نظافتی می باشد. نظافت آپارتمان در حیطه نظافت برج و نظافت مجتمع مسکونی قابل تعریف بوده

نظافت آپارتمان

نظافت آپارتمان و نظافت مجتمع مسکونی از جمله خدمات شرکت های خدماتی نظافتی شرق تهران و سایر شرکت های نظافتی می باشد. نظافت آپارتمان در حیطه نظافت برج و نظافت مجتمع مسکونی قابل تعریف بوده و از مراحلی مشابه پیروی می نماید. بسته به نوع سرویس های نظافتی مورد نیاز مشتریان، نظافتچی خانم و یا نظافتچی آقا به منازل آنها اعزام می گردد. مراحل کلی نظافت آپارتمان را در ادامه بررسی می نماییم. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نظافت آپارتمان شامل چه مراحلی می گردد؟

نظافت فضای داخلی منزل

مهم ترین بخش نظافت آپارتمان، نظافت فضای داخلی منازل آپارتمانی می باشد. کارگر نظافت منزل خانم و آقا هر دو توانایی تمیز نمودن فضای داخلی منازل و انجام نظافت عمومی منزل را دارند. همان طور که در مقالات پیشین اشاره شد، نظافت عمومی منزل شامل گردیگری کردن قسمت های مختلف خانه و همچنین، تمیز نمودن اسباب و اثاثیه آن می گردد. جارو کردن، شستشوی در، دیوارها، کف، روشویی و... حمام و دستشویی، نظافت اتاق خواب، نظافت اتاق پذیرایی و... نیز از دیگر خدمات نظافتی قابل تعریف در حوزه نظافت منزل می باشد. در صورتی که مشتری خواهان سرویس هایی چون جداسازی، شستشو و نصب مجدد پرده های منزل، تمیز نمودن دیوارها و سقف منزل و نظافت شیشه های پنجره های خانه خود نیز باشد، تمامی این موارد از حیطه وظایف نظافتچی خانم خارج شده و می بایست درخواست اعزام نیروی آقا برای انجام چنین سرویس هایی نماید.  

نظافت فضای داخلی آپارتمان 

نظافت نمای بیرونی ساختمان

نظافت آپارتمان علاوه بر تمیز نمودن فضای داخلی منازل، شامل نظافت نمای بیرونی ساختمان نیز می گردد. نمای بیرونی ساختمان می تواند از مواد مختلفی تشکیل شده باشد که برخی از این موارد بدین شرح می باشد :

نمای آجری، نمای سنگی، نمای چوبی، نمای سرامیک، نمای کامپوزیت، نمای شیشه ای و ....

نظافت هر یک از این نماها نیازمند استفاده از مواد نظافتی و متد خاصی است که نیروی خدماتی اعزام شده از سوی شرکت های خدماتی تهران، در خصوص هر یک از این موارد، می بایست آموزش های تخصصی دیده و در دوره های عملی شرکت نمایند. نکته مهمی که در فرایند نظافت آپارتمان و به ویژه نظافت نمای بیرونی ساختمان یا نماشویی می بایست مد نظر موسسات نظافتی قرار گیرد، تامین ایمنی و تضمین سلامتی نیروهای خدماتی به هنگام ارائه سرویس های نظافتی در ارتفاعات می باشد.  

نظافت مشاعات

در تمامی منازل چه ویلایی و چه آپارتمانی، توجه به پاکیزگی محیط اطراف منزل و نظافت مشاعات (راه پله) از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. در منازل آپارتمانی و به هنگام نظافت آپارتمان، تمیز نمودن راه پله و راهروها، نظافت نرده ها، تمیز نمودن حیاط و پارکینگ، نظافت آسانسور، تمیز نمودن موتورخانه، نظافت درب ورودی آپارتمان و درب های کنترلی پارکینگ ، شستشوی پادری های جلوی درب منازل و بسیاری موارد دیگر، در حیطه نظافت مشاعات می باشد.