متصدی پذیرش هتل

متصدی پذیرش هتل

1397/10/27 سارا سلیمان پور
متصدی پذیرش هتل نقش مهمی در جذب مسافرین و مشتریان به هتل مربوطه ایفا می نماید. چگونگی صحبت کردن با مشتری ها، نحوه معرفی سابقه هتل مربوطه و سرویس ها و امکانات آن، چگونگی توضیح در خصوص برنامه های

متصدی پذیرش هتل

متصدی پذیرش هتل نقش مهمی در جذب مسافرین و مشتریان به هتل مربوطه ایفا می نماید. چگونگی صحبت کردن با مشتری ها، نحوه معرفی سابقه هتل مربوطه و سرویس ها و امکانات آن، چگونگی توضیح در خصوص برنامه های تفریحی برگزار شونده در هتل، همه و همه در ذهنیت بخشیدن به مشتریان موثر می باشد. بنابراین هتلداران می بایست ریسپشن و یا متصدی پذیرش هتل خود را بر اساس سیاست های جذب مشتری در خصوص چگونگی مواجهه با میهمانان و حتی چگونگی احوالپرسی با آنها و همچنین، نحوه معرفی خدمات هتل، آموزش دهند.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


متصدی پذیرش هتل می بایست چه مشخصاتی داشته باشد؟

رعایت ادب و احترام در مواجهه با مشتری

متصدی پذیرش هتل در وهله نخست می بایست هنگام صحبت با تلفن و یا صحبت با مراجعه کنندگان به هتل، ادب را رعایت کرده و با لبخن و احترام، از میهمانان و مسافرین استقبال نماید.

پاسخگویی به موقع به تلفن ها

متصدی پذیرش هتل می بایست تماس های تلفنی هتل را به موقع پاسخ دهد تا افرادی که تماس می گیرند، معطل نشده و در خصوص منضبط بودن پرسنل هتل دچار تردید نشوند. همچنین، در صورت پاسخگویی به موقع تلفن ها، افراد مراجعه کننده نیز از صدای مستمر زنگ تلفن آزار نخواهند دید. 

همیشه نام هتل را به مخطب اعلام نمایید

متصدی پذیرش هتل می بایست همواره نام هتل مربوطه را در مکالمات تلفنی خود مطرح نموده و به افرادی که تماس گرفته اند، اعلام نماید. ذکر نام هتل منجر می گردد که مخاطبین بتوانند از طریق جستجو در فضای مجازی، هتل مزبور را پیدا نموده و اطلاعات خود را درباره سرویس های آن افزایش دهند. 

آغاز مکالمه با سلام و وقت بخیر

اگر متصدی پذیرش هتل هستید، همواره مکالمات خود را با سلام و وقت بخیر شروع کنید. چنین شروعی می تواند در برقراری ارتباط هر چه موثرتر با مراجعه کنندگان و تماس گیرندگان اثرگذار باشد. پس از سلام و وقت بخیر، می بایست نام هتل را ذکر نمایید تا به خوبی در ذهن مخاطبین، نقش ببندد.  

ایجاد اطمینان در میهمانان در خصوص خدمات رسانی

متصدی پذیرش هتل می بایست مخاطبین خود را چه از طریق تماس تلفنی و چه از طریق مراجعه حضوری، با خدمات و سرویس های قابل ارائه در هتل آشنا نمایند. وی همچنین، می بایست این اطمینان را به مراجعه کنندگان بدهد که تمامی نیازهای رفاهی و تفریحی آنها در زمان اسکان در هتل مزبور، به بهترین نحو ممکن تامین خواهد شد.