راهنمای گارسون ها

راهنمای گارسون ها

1398/4/1 سارا سلیمان پور
راهنمای گارسون ها به آنها در سرویس دهی هر چه بهتر به میهمانان و مراجعه کنندگان به رستوران ها کمک می نماید. نکاتی که در این مقاله قصد داریم به عنوان راهنمای گارسون ها مطرح نماییم،

راهنمای گارسون ها

راهنمای گارسون ها به آنها در سرویس دهی هر چه بهتر به میهمانان و مراجعه کنندگان به رستوران ها کمک می نماید. نکاتی که در این مقاله قصد داریم به عنوان راهنمای گارسون ها مطرح نماییم، اگر چه به ظاهر پیش پا افتاده به نظر می رسند، اما در عمل بسیار کارامد بوده و می تواند کمک رسان گارسون های جوان و تازه کار باشد. 

راهنمای گارسون ها

از سرریز شدن نوشیدنی ها و غذاها اجتناب نمایید

گارسون ها در رستوران ها و در سالن پذیرایی هتل ها می بایست غذا و نوشیدنی ها را به نحوی سرو نمایند که سرریز نشده و میز را کثیف ننماید. در صورتی که ناخواسته این اتفاق رخ داد، گارسون ها می بایست به سرعت غذا و یا نوشیدنی ریخته شده بر روی میز مشتری را جمع آوری نموده و میز را نیز به کلی تمیز نماید. 

همواره کف رستوران را تمیز نگه دارید

به عنوان نکته ای به عنوان راهنمای گارسون ها توصیه می کنیم که همواره کف رستورانی که در آن فعالیت می کنید را تمیز نگه دارید. ممکن است قسمتی از رستوران به دلایل مختلفی چرب، چسبنده و یا کثیف شده باشد. تمامی این موارد، برای مشتریان، مشکلاتی در خصوص تردد در رستوران ایجاد خواهد نمود. بنابراین، راهنمای گارسون ها بیان می دارد که همواره کف رستوران را تمیز نگه دارید.

چرخ دستی های پذیرایی و سایر لوازم را در رستوران رها نکنید

از دیگر موارد مهم که می توان به عنوان راهنمای گارسون ها در حین کار در رستوران ها و هتل ها مطرح نمود، پرهیز از رها کردن چرخ های پذیرایی و سایر اشیاء در رستوران و هتل می باشد. این امر موجب بی نظمی شده و همچنین، مشتریان و کارکنان رستوران را نیز در تردد و رفتن به سرویس بهداشتی، صندوق و ... با مشکل مواجه خواهد نمود.

در موقع لغزنده بودن کف، مشتریان را با علایم هشدار آگاه نمایید

اگر به عنوان گارسون و خدمه رستوران، کف رستوران را به تازگی تمیز نموده اید به نحوی که هنوز خیس و لغزنده است، می توانید با قرار دادن علایمی در نزدیکی محل مزبور، مشتریان را از خیس و لغزنده بودن کف زمین آگاه نمایید. همچنین، رعایت این نکته از نکات راهنمای گارسون ها، منجر به تمیز شدن هر چه بهتر رستوران نیز خواهد شد. زیرا اگر زمین هنوز خشک نشده باشد و افراد بر روی آن تردد کنند، جای پای آنها بر روی زمین باقی مانده و از زیبایی رستوران کاسته خواهد شد.