مشخصات مهماندار هتل (بخش دوم)

مشخصات مهماندار هتل (بخش دوم)

1397/10/24 سارا سلیمان پور
مهماندار هتل نقش بسزایی در دیدگاه میهمانان و همچنین مشتریان در خصوص کیفیت هتل مورد نظر و نحوه سرویس دهی پرسنل آن ایفا می نماید. در مقاله گذشته با عنوان مشخصات مهماندار هتل بخش اول

مشخصات مهماندار هتل (بخش دوم)

مهماندار هتل نقش بسزایی در دیدگاه میهمانان و همچنین مشتریان در خصوص کیفیت هتل مورد نظر و نحوه سرویس دهی پرسنل آن ایفا می نماید. در مقاله گذشته با عنوان " مشخصات مهماندار هتل (بخش اول) " به تعدادی از مشخصات و ویژگی های مهمانداران هتل اشاره نمودیم. در این مقاله تعدادی دیگر از ویژگی خدمه پذیرایی را در هتلها بررسی می نماییم.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


الزامات کاری مهماندار هتل

آشنایی با بخش های مختلف هتل

مهماندار هتل می بایست در وهله نخست با تمامی قسمت های هتل آشنا شود تا در صورتی که مهمانان از وی راهنمایی بخواهند، مهماندار هتل بتواند در کمترین زمان ممکن، بهترین مسیر را به آنها معرفی نماید. همچنین، در مواقعی چون بروز آتش سوزی در هتل ، مهماندار با اشراف کامل بر نقشه هتل، می تواند مسافرین و میهمانان را به راحتی از ساختمان خارج نموده و جان آنها را حفظ نماید.

توجه به پاکیزگی لباس کار

مهماندار هتل می بایست به پاکیزکی لباس فرم خود اهمیت زیادی بدهد. زیرا لباس فرم، حاکی از یکپارچگی پرسنل هتل داشته و بنابراین، آلودگی و عدم توجه به بهداشت فردی از سوی یکی از پرسنل، منجر به زیر سوال رفتن همه اعضاء خواهد شد. لازم به ذکر است که نظافت سرآستین ها نسبت به سایر قسمتهای لباس، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و در اولویت قرار دارد.

برخورداری از یک دست لباس کار اضافی

در راستای توجه به بهداشت و پاکیزگی، توصیه می شود که مهماندار هتل یک دست لباس فرم اضافی نیز برای خود تهیه نماید. این امر به ویژه در فصول گرم سال که مهمانداران در اثر فعالیت بدنی نسبت به فصول دیگر سال بیشتر تعرق نموده و لباسشان کثیف می گردد، ضرورت بیشتری پیدا می نماید. 

توجه به نظافت کفش و جوراب

مهماندار هتل می بایست کفش های خود را واکس زده و تمیز و مرتب نگه دارد. همچنین، نظافت جوراب ها و به پا نمودن جوراب های تمیز و مرتب نیز از دیگر الزامات کاری مهمانداران می باشد. لازم به ذکر است که خدمه پذیرایی در هتلها مجاز به پوشیدن دمپایی و صندل به جای کفش رسمی نمی باشند.

توجه ویژه به نظافت دستها

از آنجایی که مهماندار هتل بیشتر سرویس دهی خود به میهمانان و تعامل با آنها را از طریق دستان خود انجام می دهد، بنابراین، توجه به پاکیزگی دستها و ناخن ها برای مهمانداران امری ضروری می باشد. پرسنل پذیرایی هتل همچنین، می بایست ناخن های خود را همیشه کوتاه نگه دارند تا مانع جمع شدن چرک و آلودگی در زیر ناخن های خود شوند.