لوازم نظافت

لوازم نظافت

1398/6/6 سارا سلیمان پور
لوازم نظافت از ضروریات امر نظافت بوده و بدون آن، انجام خدمات نظافت میسر نمی گردد. سرویس های نظافت منزل شرق تهران، نظافت منزل شمال تهران، نظافت منزل غرب تهران و نظافت منزل جنوب تهران همه و همه از جمله خدمات موسسات خدماتی

لوازم نظافت

لوازم نظافت از ضروریات امر نظافت بوده و بدون آن، انجام خدمات نظافت میسر نمی گردد. سرویس های نظافت منزل شرق تهران، نظافت منزل شمال تهران، نظافت منزل غرب تهران و نظافت منزل جنوب تهران همه و همه از جمله خدمات موسسات خدماتی بوده و نیروهای نظافتی به منظور ارائه این خدمات، نیازمند لوازم نظافت می باشند. برخی از ابزارهای مورد استفاده در فرایند انجام خدمات نظافت به شرح زیر می باشد : 

برخی از لوازم نظافت 

جارو 

یکی از اصلی ترین ملزومات نظافت منزل، جارو می باشد. جاروها به سه صورت جاروهای دستی حصیری، جاروهای دستی پلاستیکی، جارو برقی وجود دارند. جاروی دستی حصیری سنتی ترین شکل جارو بوده و همراه با خاک انداز به منظور تمیز کردن کف ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند. جاروهای دستی پلاستیکی نیز به منظور تمیز کردن فرش و موکت در وسعت کم و در منازل استفاده می گردند. این جاروها دارای مخزن بوده و گرد و خاک را در مخزن خود انباشته می نمایند. اما نوع سوم جاروها، جاروهای برقی می باشند که قابلیت نظافت فرش و موکت وسعت زیاد و زمان کم را داشته و فرایند نظافت خانه را تسهیل می نمایند. 

تی

از دیگر لوازم نظافت، تی می باشد. سر تی ها دارای ابر و یا پرزهای پارچه ای بوده و می توانید آن را در آب و یا مواد شوینده فرو کرده و به منظور تمیز نمودن کف سنگی، سرامیکی و یا موزاییکی استفاده نمایید. سپس سر تی را در آب تمیز فرو کرده و منطقه مورد نظر خود را تمیز نمایید.  

شیشه پاک کن و مواد شوینده

لوازم نظافت، شامل مواد شوینده و سفیدکننده نیز می گردد. پودر ماشین لباسشویی، پودر دستی، مایع ظرفشویی، صابون، شامپو، پودر صابون، انواع سفیدکننده های ظروف و البسه، پودر لکه بر و ... همه و همه از جمله مواد شوینده و سفیدکننده محسوب می گردند.  

دستمال پارچه ای

به منظور نظافت منزل، نظافتچی منزل می بایست از دستمال پارچه ای با قدرت جذب بالا استفاده نماید. این امر به کارگر خدماتی کمک می کند تا رطوبت و آب به جا مانده بر روی شیشه های پنجره ها، کف زمین و سایر سطوح را به خوبی خشک نموده و سطوح مزبور را تمیز نماید.  

ماشین آلات صنعتی  

اگر مشتری درخواست خدمات نظافت صنعتی از شرکت خدماتی نظافتی نماید، لوازم نظافت در این حالت متفاوت بوده و شامل تجهیزات نظافت صنعتی می گردد. برخی از ابزارآلات نظافت صنعتی بدین شرح می باشد : جاروبرقی صنعتی، سوییپر، اسکرابر، بخارشوی صنعتی و بسیاری دیگر از ماشین آلات صنعتی .