قیمت نظافت منزل

قیمت نظافت منزل

1397/6/14 سارا سلیمان پور
قيمت نظافت منزل از جمله سوالات متدوال مشتريان شرکت خدمات نظافت می باشد. قيمت نظافت منزل با توجه به نوع خدمات نظافت مورد نياز مشتريان و نيز تعداد ساعات حضور نيروی خدماتی در منزل مشتری، متفاوت است.

قيمت نظافت منزل

نظافت از جمله کارهایی است که برخی از افراد وقت کافی برای انجام آن ندارند. در این صورت ترجیح می دهند این کار را به افراد حرفه ای و صاحب تخصص در حوزه نظافت بسپارند. نظافت بخش های مختلف خانه کار پرزحمتی است که با واگذاری ان به افراد ماهر می توانیم وقت خود را صرف امور مهم و ضروری زندگی کنیم. از طرفی محیط های اداری و محل کار نیز به نظافت دوره ای نیاز دارند تا علاوه بر حفظ بهداشت محیط رضایت شغلی و بهره وری کارکنان نیز افزایش یابد. افراد و شرکت هایی که به دنبال خدمات نظافت هستند، حتماً می خواهند در مورد قیمت خدمات و معیارهای تعیین کننده آن هم بدانند. قيمت نظافت منزل از جمله سوالات متداول مشتريان شرکت های خدماتی نظافتی می باشد. قيمت نظافت منزل با توجه به نوع خدمات نظافت مورد نياز مشتريان و نيز تعداد ساعات حضور نيروی خدماتی در منزل مشتری، متفاوت می باشد. شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت عمدتا قيمت واحدی برای هر ساعت کار نيروی خدماتی در منزل مشتريان در نظر می گيرند. سپس به ازای تعداد ساعات حضور کارگر اعزامی در منزل مشتری، اين هزينه تغيير می نمايد. مشتريان می توانند با موسسه نظافت منزل تماس گرفته و از مشاوران اين موسسات، سوالات خود را در خصوص خدمات نظافت و هزينه آن ها مطرح نمايند. در ادامه به بيان و بررسی برخی عوامل تاثيرگذار بر قيمت نظافت منزل در موسسات ارائه دهنده خدمات نظافت خواهيم پرداخت. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


عوامل تاثيرگذار بر قيمت نظافت منزل

جنسيت نيروی خدماتی اعزامی از سوی شرکت خدماتی

از جمله عوامل اثرگذار بر قيمت نظافت منزل اعلام شده از سوی شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت، جنسيت نيروی کار اعزامی می باشد. اگر چه نيروی خدماتی آقا و نيروی خدماتی خانم هر يک دارای قابليت های منحصر به فردی در زمينه نظافت منزل می باشند، اما نظافتچی خانم غالبا دستمزد بالاتری نسبت به نظافتچی منزل آقا دريافت می نمايند. علت اين امر را مي توان سختی کار نيروهای خدماتی خانم مطرح نمود. با توجه به اینکه نیروی نظافتی خانم مسئولیت های گسترده از جمله نظافت منزل، پخت و پز، شست و شوی لباس ها، مرتب کردن کمدها و... را برعهده می گیرد، دستمزد بیشتری نیز با توجه به حجم کار دریافت می کند. 

نظافتچی خانم

تعداد دفعات نظافت منزل 

تعداد دفعات نظافت منزل، ديگر عامل موثر بر قيمت نظافت منزل می باشد. منازلی که در فواصل زمانی کوتاه تر مورد نظافت واقع می گردند، عمدتا تنها به يک گردگيری و نظافت سطحی نياز دارند. اما منازلی که ديرتر تميز می شوند، نياز به نظافت عميق تری خواهند داشت. بنابراين، نيروی خدماتی اعزامی می بايست وقت و انرژی بيشتری صرف نظافت چنين منازلی بنمايند.

ديگر عوامل تاثيرگذار بر قيمت نظافت منزل

تعداد ساعات حضور نيروی خدماتی در منزل مشتری

ديگر عامل موثر بر قيمت نظافت منزل، تعداد ساعات حضور نيروی خدماتی اعزامی در منزل مشتری می باشد. همان طور که مطرح شد، شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت به ازای هر ساعت کار، دستمزد کارگر نظافت منزل خود را مقداری معین در نظر گرفته و سپس بر اساس اين دستمزد، هزينه مورد نياز خدمات نظافت را به مشتريان خود اعلام می نمايند. با توجه به میزان آلودگی و نامرتب بودن منزل، ساعات کار نیروی نظافتی هم تغییر می کند. ساعت های کاری هم در تعیین قیمت نظافت نقش مهمی دارد. 

سطح کمی خدمات نظافت

نظافت منزل شامل موارد متعددی می شود. برای نمونه، اگر خدمات مبل شویی و یا قالی شویی به آن اضافه شود، قیمت نهایی خدمات نظافت هم تغییر می کند. در موج نو خدمات زیادی ذیل عنوان خدمات نظافت دسته بندی شدند که هر یک خدمات منحصر به فردی تلقی می شوند و مشتری می تواند همه را یک جا درخواست کند. به این ترتیب تعداد موارد درخواستی در تعیین قیمت نظافت منزل نقش بسزایی دارد. 

وسعت منزل مسکونی مورد نظر

هر چه منزل مسکونی مورد نظر وسيع تر باشد، نيروی خدماتی اعزامی از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت می بايست زمان و نيروی بيشتری صرف تميز نمودن آن بنمايد. منازل مسکونی کوچک تر، انرژی کمتری از نيروی خدماتی به منظور نظافت طلب خواهند نمود. اما منازل وسیع با مشاعات و همچنین ویلاها که فضای بیرونی گسترده ای دارند، زمان و زحمت زیادی برای نظافت می طلبند. برای مثال، منازلی که دارای اتاق خواب ها یا سرویس بهداشتی زیادی هستند، نظافت شان هم به مراتب زمان بر تر خواهد بود. بدين ترتيب، عامل اثرگذار ديگری که در خصوص قيمت نظافت منزل مطرح می باشد، مساحت منزل مسکونی مورد نظر می باشد. 

تعداد اتاق های منزل مسکونی مورد نظر

علاوه بر وسعت منزل مسکونی، تعداد اتاق ها نيز بر دستمزد نيروهای خدماتی اعزامی اثر گذار می باشد. به عنوان مثال، دو منزل که دارای وسعت يکسانی بوده اما تعداد اتاق های نابرابری دارند را در نظر بگيريد. منزلی که دارای تعداد اتاق های بيشتری می باشد، دارای تعداد ديوارها و تعداد پنجره های بيشتری نيز می باشد. بدين ترتيب، نيروی خدماتی اعزامی از سوی شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت منزل، وقت و انرژی بيشتری صرف تميز نمودن چنين منزلی خواهد نمود. چراکه هر اتاقی کمد و وسایل مجزایی دارد که مرتب کردن و نظافت همه آن ها زمان می طلبد. بنابراين، تعداد اتاق های منزل مسکونی نيز از ديگر عوامل اثرگذار بر قيمت نظافت منزل می باشد. 

نظافت محیط مسکونی یا تجاری

اینکه محیط مورد نظر برای نظافت، مسکونی است یا تجاری در دریافت خدمات نظافت نقش عمده ای دارد. چون محیط های تجاری یا اداری مختصات متفاوتی نسبت به محیط های مسکونی دارند و لوازم و اثاثیه موجود در آن ها نیز متفاوت است. در نتیجه به خدمات و تعداد نیروهای متفاوتی نیاز دارند. 

وسایل نظافت

وسایل نظافت و مواد شوینده موردنیاز روی هزینه های نظافت تاثیر دارد. اگر این وسایل از جانب نیروی نظافتی تامین شود، مشتریان عزیز هزینه های آن را پرداخت خواهند کرد. در برخی مواقع هم مشتریان از قبل وسایل و موارد لازم را در اختیار نیروی نظافت منزل قرار می دهند. 

تعداد نیروی نظافتی موردنیاز

با توجه به حجم کار، زمان تعیین شده از سوی مشتری و در نهایت با نظر مستقیم مشتری تعداد نیروهای نظافتی مشخص می شود. برخی از مشتریان از شرکت خدماتی می خواهند به صورت کنتراتی نظافت محل مورد نظر را بر عهده بگیرد. در این صورت شرکت با اعزام کارشناس، حجم کار را تخمین زده و تعداد نیروی موردنیاز را برآورد می کند. در نتیجه تعداد نیروها هم در تعیین قیمت نهایی موثر هستند. 

نیروهای نظافتی شرکت موج نو چه ویژگی هایی دارند؟

شرکت موج نو همه نیروهای خود را از فیلترهای مشخصی می گذارند تا از نظر حرفه ای و اخلاقی به خوبی بررسی و تایید نهایی شوند. آموزش های لازم و تمامی اصول حرفه ای برای برقراری تعامل هرچه بهتر به نیروها داده می شود. کار موج نو در قبال مشتری بعد از اتمام خدمت به پایان نمی رسد. بلکه تعهدات ما آغاز می شود. از این رو سیاست های پیگیری و پشتیبانی را دنبال می کنیم. به این منظور کارشناسان ما از طریق تماس با مشتری سطح کمی و کیفی خدمت را ارزیابی و بررسی می کنند. در نهایت رضایت حداکثری مشتریان است که مسیر ارائه خدمت در موج نو را هموارتر خواهد کرد.