ماشین آلات نظافت صنعتی و نحوه کار با لوازم و تجهیزات نظافت صنعتی (بخش اول)

ماشین آلات نظافت صنعتی و نحوه کار با لوازم و تجهیزات نظافت صنعتی (بخش اول)

1398/5/16 سارا سلیمان پور
ماشین آلات نظافت صنعتی کمک شایانی به شرکت های خدماتی نظافتی در خصوص ارائه خدمات نظافت صنعتی به مشتریان می نماید. برخی از مشتریان این شرکت ها در حوزه نظافت صنعتی، عبارتند از : هتل ها، پارک ها،  مساجد، حرم های ائمه معصومین علیهم السلام و

ماشین آلات نظافت صنعتی و نحوه کار با تجهیزات نظافت صنعتی (بخش اول)

ماشین آلات نظافت صنعتی کمک شایانی به شرکت های خدماتی نظافتی در خصوص ارائه خدمات نظافت صنعتی به مشتریان می نماید. برخی از مشتریان این شرکت ها در حوزه نظافت صنعتی، عبارتند از : هتل ها، پارک ها،  مساجد، حرم های ائمه معصومین علیهم السلام و ... . در ادامه، پرکاربردترین ماشین آلات نظافت صنعتی را مورد مطالعه قرار می دهیم. تعدادی دیگر از ابزارآلات نظافت صنعتی در سه مقاله آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.  

ماشین آلات نظافت صنعتی

اسکرابر

اسکرابر از جمله ماشین آلات نظافت صنعتی بوده که به منظور شستشو و خشک کردن کف در هنگام انجام خدمات نظافت استفاده می شود. 

اسکرابر مناسب می بایست چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طول عمر بالا

از جمله ویژگی های یک اسکرابر مناسب و کارامد، محکم بودن و تاکید کارخانه سازنده بر ویژگی های مکانیکی آن می باشد. از آنجا که این دسته از ماشین آلات نظافت صنعتی می بایست قابلیت تمیز نمودن سطوح سخت و ابعاد بزرگ را داشته باشند، طراحی آنها می بایست به گونه ای باشد که طول عمر مفید آن بسیار بالا بوده و در درازمدت استهلاک کمی داشته باشد. 

تی با کارایی بالا

در اسکرابرها، برس تی نقش مهمی در جمع آوری آلودگی ها و آب از روی زمین دارد. بنابراین، تی می بایست به طور کامل با زمین تماس داشته و بتواند همگام با چرخش دستگاه، در جهات مختلف چرخیده و رطوبت زمین را خشک نماید.   

سهولت تخلیه مخازن آب کثیف

مخازن آب کثیف در اسکرابرها می بایست دائما تخلیه شوند. بنابراین، اسکرابرها می بایست به گونه ای طراحی شوند که مخازن آن سهل الوصول بوده و بتوان به راحتی آن را تخلیه نمود. 

باتری قوی و باکیفیت

ماشین آلات نظافت صنعتی و به ویژه اسکرابرها می بایست دارای باتری قوی باشند تا بتوانند به مدت طولانی دستگاه را روشن نگه داشته و نیاز به شارژ پیدا نکند. باتری های ژله ای، مناسب ترین نوع باتری در این خصوص می باشند.  

سوییپر

از دیگر انواع ماشین آلات نظافت صنعتی ، سوییپرها می باشند. این تجهیزات نیز به منظور نظافت کف استفاده شده ولی دارای ساختار داخلی و مکانیزم متفاوتی با اسکرابرها می باشند. سوییپرها از نظر نوع سیستم محرکه به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از : سوییپرهای مکانیکی، دیزلی، باتری دار .  

جاروبرقی صنعتی

از دیگر انواع ماشین آلات نظافت صنعتی جاروبرقی صنعتی می باشد. این دستگاه ها قادر به جمع آوری تمامی انواع آلودگی های توده ای شکل، با استفاده از سیستم مکش می باشند.