شستشوی انواع پرده

شستشوی انواع پرده

1398/8/29 سارا سلیمان پور
آشنایی با شستشوی انواع پرده و تسلط بر چگونگی از بین بردن انواع لکه در فرایند نظافت منزل اهمیت بسیاری داشته و از اصول و قواعد خاصی پیروی می نماید. در این مقاله نحوه شستشوی پرده های پارچه ای، پرده های توری و همچنین، پرده های کرکره ای

شستشوی انواع پرده

آشنایی با شستشوی انواع پرده و تسلط بر چگونگی از بین بردن انواع لکه در فرایند نظافت منزل اهمیت بسیاری داشته و از اصول و قواعد خاصی پیروی می نماید. در این مقاله نحوه شستشوی پرده های پارچه ای، پرده های توری و همچنین، پرده های کرکره ای به شما همراهان گرامی مجموعه موج نو ارائه می گردد. 

روش شستشوی انواع پرده 

پرده پارچه ای

پرکاربردترین نوع پرده ، پرده های پارچه ای می باشند. به منظور شستشوی انواع پرده پارچه ای ، توصیه می کنیم که مستقیما آنها را داخل ماشین لباسشویی نیندازید. بلکه ابتدا پرده را مدتی در آب سرد خیس کنید تا  گرد و خاک آن از بین برود. سپس، در صورت نیاز می توانید پرده منزلتان را در مخلوط آب سرد و سفید کننده خیس کنید و پس از مدتی آبکشی مایید. در صورتی که میزان آلودگی پرده پارچه ای زیاد بوده و با استفاده از روش های فوق به نتیجه دلخواهتان نرسیدید، می توانید آن را در مخلوط آب و نفت خیس کرده و پس از مدتی پرده را بشویید. در این صورت، پرده پارچه ای کاملا تمیز شده و سیاهی آن از بین خواهد رفت.  

پرده توری

در بررسی شستشوی انواع پرده ، نحوه تمیز کردن پرده های توری از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. پرده های توری عمدتا دارای رنگ بسیار روشن بوده و به همین خاطر، خیلی زود کثیف می شوند. این پرده را می بایست ابتدا حدود یک ساعت در تشتی مملو از آب ولرم و صابون قرار دهیم تا خیس بخورد. سپس، می بایست پرده را خارج کرده و با آب ولرم شستشو نمایید. اگر می خواهید پرده توری منزلتان نیاز به اتو کردن پیدا نکند، پس از شستشو، آن را از طناب آویزان نکنید، بلکه توصیه می کنیم که آن را بر روی پارچه ای تمیز بر روی زمین و یا سطحی افقی پهن کرده و اجازه دهید که خشک شود. 

پرده کرکره ای

شستشوی انواع پرده شامل جداسازی، شستشو و خشک کردن پرده کرکره ای نیز می گردد. بدین منظور می بایست ابتدا این پرده را از دیوار جدا کرده و بر روی زمین پهن کنید. سپس بر روی آن پودر شوینده ریخته و با استفاده از یک برس نرم آن یک طرف آن را مالیده و با ولرم نیز آن را بشویید. سپس، پرده را برگردانده و همین مراحل را در مورد طرف دوم نیز تکرار نمایید. پس از شستن هر دو طرف پرده کرکره ای، به منظور خشک شدن، می توانید آن را لوله کرده و در کنجی قرار دهید تا کاملا آب آن خشک شود.