نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش سوم)

نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش سوم)

1398/12/28 سارا سلیمان پور
انواع پارچه و چگونگی تمیز نمودن و لکه گیری آنها کمک شایانی به خانم های خانه در امر نظافت منزل خواهد نمود. تعدادی از انواع پارچه و طریقه شستشوی آنها در ادامه این مقاله ارائه خواهد شد. 

نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش سوم)

انواع پارچه و چگونگی تمیز نمودن و لکه گیری آنها کمک شایانی به خانم های خانه در امر نظافت منزل خواهد نمود. در مقالات " نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش اول) " و " نحوه شستشوی انواع پارچه (بخش دوم) " طریقه شستشوی تعدادی از پارچه ها را بررسی کردیم. طریقه شستشوی تعدادی دیگر از انواع پارچه در ادامه این مقاله بررسی خواهد شد. 

انواع پارچه و طریقه شستشوی آنها

پارچه کشمیر

از انواع پارچه می توان به پارچه کشمیر اشاره نمود. این پارچه بسیار ظریف بوده و شستشوی آن می بایست به آرامی و بدون فشردن و چنگ زدن صورت پذیرد. به منظور شستشوی پارچه کشمیر می توانید لباس خود را داخل ظرفی پر از آب گرم خیس نموده و سپس ماده شوینده را به آن اضاقه نمایید. لازم به ذکر است که ماده شوینده مخصوص چنین لباسی، شلمپو بچه و یا مایع شوینده مخصوص لباس های مشکی می باشد. پس از اینکه مایع شوینده به تمامی قسمتهای لباستان نفوذ کرد، می بایست آب ظرف را خالی کرده و آن را مجددا با آب تمیز پر نمایید. سپس، دوباره لباستان را در ظرف مزبور قرار دهید و این عمل را چندین مرتبه تکرار نمایید تا لباس به کلی تمیز گردد. نکته مهم این است که می بایست از چلاندن پارچه کشمیر جدا خودداری نمایید. اگر می خواهید آب لباس از آن خارج شود، می بایست آن را بر روی یک توری پهن کرده و در زیر نور آفتاب قرار دهید. 

پارچه ابریشم

پارچه های ابریشمی بسیار حساس بوده و شستن آنها در منزل و با استفاده از روش های خانگی توصیه نمی شود. از آنجا که انواع پارچه در تهیه انواع لباس مورد استفاده قرار می گیرند، بنابراین، شستشوی پارچه های ابریشمی، اجتناب ناپذیر می باشد. لازم به ذکر است که امروزه، اغلب پارچه های ابریشمی دارای رنگ مصنوعی بوده و در شستشوی آنها، می بایست از آب با دمای ملایم و همچنین، یک شوینده ملایم مانند صابون استفاده نمایید. در صورتی هم که شستشوی لباس خود را به خشکشویی واگذار می نمایید، می بایست تاکید به استفاده از روش های شستشوی ملایم نمایید تا لباستان رنگ ندهد. نکته مهم در خصوص شستن لباسهای ابریشمی این است که از قرار دادن لباس خود در سفیدکننده اج

پارچه پشمی

از دیگر انواع پارچه که در فصل زمستان کاربرد بسیاری دارد، پارچه پشمی می باشد. اگر می خواهید لباسهای پشمی خود را بشویید، توصیه می کنیم که حتی المقدور آنها را در ماشین لباسشویی نینداخته و در دستتان بشویید. به منظور پیشگیری از آب رفتن لباس پشمیتان ، می توانید آن را با ولرم شستشو نموده و کمی گلیسیرین نیز به آب اضافه نمایید تا لباس نرم شده و باعث خارش بدنتان نشود.