نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل (بخش اول)

نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل (بخش اول)

1398/4/17 سارا سلیمان پور
توجه به نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل و نیز توجه به نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها می تواند خانم های عزیز را در انجام خدمات منزل یاری نماید. همچنین، آشنایی با نحوه شستشوی انواع پارچه در فرایند نظافت منزل بسیار مفید بوده و فرایند شستشو را تسریع می نماید.

نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل (بخش اول)

توجه به نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل و نیز توجه به نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها می تواند خانم های عزیز را در انجام خدمات منزل یاری نماید. همچنین، آشنایی با نحوه شستشوی انواع پارچه در فرایند نظافت منزل بسیار مفید بوده و فرایند شستشو را تسریع می نماید. در این مقاله نحوه تمیز کردن برخی لوازم و قسمتهای منزل را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد. 

آموزش نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل 

اجاق گاز

در مقاله " نظافت اجاق گاز " به تعدادی از روش های تمیز کردن اجاق گاز در فرایند انجام خدمات نظافت اشاره نمودیم. در این مقاله نکاتی تکمیلی در این حوزه را بیان می کنیم. برای از بین بردن لکه های اجاق گاز، می توانید از مقداری رب گوجه فرنگی استفاده نموده و بر روی متعلقات اجاق گاز خود بمالید و بگذارید چند ساعت به حال خود باقی بماند. سپس، با آب گرم و صابون و همچنین، استفاده از یک تکه اسفنج می توانید لکه ها را به کلی پاک کنید. 

سینک ظرفشویی

از دیگر نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل که می تواند در زندگی روزمره همه ما موثر باشد، نحوه تمیز کردن سینک ظرفشویی آشپزخانه می باشد. بدین منظور می توانید مقداری جوش شیرین را در 4 لیتر آب ریخته و پس از بستن راه آب سینک آشپزخانه خود، محلول مزبور را داخل آن ریخته و پس از مدتی، شستشو نمایید.

انواع شیشه های منزل

استفاده از شیشه پاک کن های خانگی به جای شیشه پاک کن های شیمیایی موجود در بازار، از دیگر نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل می باشد که برای شما همراهان گرامی صرفه اقتصادی نیز به همراه دارد. بدین منظور، می توانید مقداری آب و الکل و یا مقداری آب و سرکه را با هم مخلوط کرده و بر روی شیشه های پنجره ها و یا میزهای شیشه ای منزل خود اسپری نمایید. لازم به ذکر است که برای خشک کردن شیشه ها، می بایست از دستمالهای بدون کُرک استفاده نمایید. 

مخلوط کن

ریختن آب و چند قطره مایع ظرفشویی در داخل مخلوط کن و سپس روشن کردن آن به مدت چند ثانیه، از دیگر نکاتی در خصوص تمیز کردن وسایل منزل می باشد که می توانید با به کار بستن آن، مخلوط کن منزل خود را به خوبی تمیز و پاکیزه نمایید. سپس، می توانید مخلوط کن را خاموش کرده و با آب شستشو نمایید.