نظافت محل کار

نظافت محل کار

1397/7/17 سارا سلیمان پور
نظافت محل کار و نظافت شرکت ها در کنار نظافت منزل و نظافت راه پله (مشاعات)، از دیگر خدمات نظافت شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت می باشد. در خصوص نظافت محل کار مواردی چون ساعت حضور نيروهای

نظافت محل کار 

امروزه، نظافت محل کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چون تمیزی و بهداشت بالای فضای کار در سودآوری و بازدهی شرکت ها نقش عمده ای دارد. عملکرد مثبت کارکنان و سطح رضایت مندی آن ها در گرو محل کار تمیز و مرتب است. از سویی، شخصیت هر شرکتی در ابتدا در نمای ظاهری آن نمایان می شود. ظاهر دفتر شما تصویری در ذهن مشتریانی که وارد شرکت شما می شوند، ایجاد می کند. اولین برداشت یا ذهنیت در نهایت زمینه ساز قراردادها و روابط ارزشمندی خواهد بود. اهمیت زیادی دارد که  محل کار شما همیشه تمیز، بهداشتی و ایمن نگه داشته شود. با این حال، داشتن یک محیط کار تمیز فقط برای ایجاد یک احساس خوب در ذهن افراد نیست. همچنین به طور کلی، در کل کسب و کار شما تأثیر بسزایی دارد، به ویژه در عملکرد و روحیه تیم شما بسیار تأثیر خواهد گذاشت. نظافت محل کار و نظافت شرکت ها در کنار نظافت منزل و نظافت راه پله (مشاعات)، از دیگر خدمات نظافت شرکت های ارائه دهنده خدمات نظافت می باشد. در خصوص نظافت محل کار مواردی چون ساعت حضور نيروهای خدماتی، ترتيب و اولويت ارائه و پياده سازی خدمات نظافت، تجهيزات موجود در ارگان و يا شرکت مربوطه و مواردی از اين دست مطرح می باشد. در ادامه به بررسی نظافت محل کار توسط نيروهای خدماتی و برخی نکات در اين خصوص خواهيم پرداخت. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


اولويت و چگونگی نظافت محل کار 

نظافت اتاق مدير عامل

نيروهای خدماتی اعزامی از سوی موسسات ارائه دهنده خدمات نظافت می بايست به منظور نظافت محل کار برنامه ای برای خود در نظر بگيرند. به عبارتی می بايست اولويت بندی نموده و فرايند نظافت محل کار را بر اساس اين اولويت بندی انجام دهند. نظافت اتاق مدير عامل در تمامی محيط های کاری، نسبت به ساير قسمت های محيط کار در اولويت قرار دارد. نيروهای خدماتی می بايست اتاق مدير عامل را به منظور تشريف فرمايی وی تميز و آماده نمايند. تمیزی و نظم اتاق مدیرعامل تاثیر بسزایی در روند فعالیت های شرکت دارد. مشتریانی که برای عقد قرارداد یا هر کار دیگری وارد دفتر مدیر عامل می شوند، تحت تاثیر نظم موجود در فشای اتاق قرار خواهند گرفت. درواقع شاید تصور کنید کسی متوجه بی نظمی در اتااق شما نمی شود اما به طور ناخودآگاهی در عکس العمل و برخورد ظرف مقابل شما اثرگذار خواهد بود. 

نظافت اتاق کنفرانس در محل کار

از ديگر مواردی که نيروهای ارائه دهنده خدمات نظافت در حين نظافت محل کار می بايست مد نظر قرار دهند، نظافت اتاق کنفرانس می باشد. اهميت نظافت اتاق کنفرانس در صورت برگزاری جلسات و ملاقات با مديران عامل ساير شرکت ها، صد چندان خواهد شد. زيرا عمدتا چنين جلساتی در اتاق کنفرانس شرکت برگزار می گردد. بنابراين، نظافت اتاق کنفرانس می تواند بر جلب نظر مدعوين اثرگذار باشد. همیشه توجه به حواشی و در نظر گرفتن محیط تمیز و منظم هنگام برگزاری جلسات، راندمان کاری شما را ارتقا خواهد داد.

تاثير نظافت محل کار بر بازدهی کارمندان

بهبود روحيه کارمندان در محيط کار

نظافت محل کار و نظافت شرکت ها می تواند آثار مثبتی بر روحيه کارمندان داشته باشد. تميز بودن شيشه پنجره های محل کار، ميزهای پرسنل، مانيتورها، سرويس های بهداشتی و ساير قسمت های محل کار، می تواند منجر به افزايش نشاط و شادابی پرسنل شود. بالا رفتن روحيه کارمندان، منجر به بهبود عملکرد آنها در محيط کار شده و به تبع آن، بازدهی کارمندان افزايش پيدا خواهد کرد. 

افزایش بهره روی

بدون شک تمیز، مرتب و بهداشتی بودن فضای کار از حجم استرس کار کم کرده و بر میزان بهره وری کارمندان می افزاید. ساده ترین راه برای بهبود فعالیت های کارمندان این است که میز و فضای کارشان مرتب و تمیز نگه داشته شود. اگر شرکت خود را به صورت منظم و دوره ای نظافت کنید و به حفظ بهداشت آن تاکید داشته باشید، خواهید دید که چقدر عملکرد نیروهای شرکتتان توسعه و بهبود پیدا کرده است. در هر صورت، رضایتمندی افراد از محل کار، ارتباط مستقیمی با بهره وری آن ها دارد. 

سلامت جسمی کارمندان 

همان طور که مطلع می باشيد، گرد و غبار و آلودگی موجود در سرويس های بهداشتی، يخچال، مايکروفر و ساير قسمت های محل کار، از جمله عوامل بيماری زاست که می تواند به تدريج بر سلامت جسم کارکنان شرکت يا سازمان مربوطه آثار مخربی بگذارد. به همين خاطر، نظافت محل کار می بايست به طور مداوم و مستمر صورت گيرد تا کارکنان شرکت مربوطه از ابتلا به بيماری هايی چون بيماری های تنفسی و يا عفونت در امان بمانند.

تمرکز بیشتر کارکنان

مطالعه ای در مورد رابطه تمیز بودن محل کار انجام شده است که بر اساس آن، در مجموع 1481 نفر برای مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند. 88٪ از پاسخ دهندگان گزارش کردند که بهره وری، تمرکز و یادگیری در مکان های خسته کننده مختل می شود. بی نظمی، بوی ناخوشانید و مواردی از این دست از بسیاری جهات بر تمرکز افراد تأثیر منفی می گذارد. مزایای نظافت محل کار غیرقابل انکار است. وقتی همه چیز مرتب و تمیز باشد، کارکنان انگیزه بیشتری برای کار کردن دارند. قطعاً در میان انبوهی از پوشه ها و کاغذها استرس بیشتری برای انجام امور وجود دارد. وقتی وارد دفتری می شوید که تمیز و درخشان است، می توانید تمرکز بهتری داشته باشید و کارآمدتر فعالیت کنید.

تاثير مخرب گرد و غبار بر روی تجهيزات و لوازم موجود در محل کار

گرد و غبار موجود بر روی مانتيور کامپيوترهای محل کار

همان طور که در مقاله « نظافت شرکت و عوامل اثرگذار در این فرایند » مطرح شد، نیروهای خدماتی اعزامی، می بایست نکات متعددی را به هنگام ارائه این سرویس مدنظر خود قرار دهند. کارکنان شرکت ها، ارگان ها و يا ساير محيط های کاری، روزانه ساعات زيادی را در پشت سيستم های کامپيوتری سپری می نمايند. آنها می بايست از فاصله کمی دائما به صفحه مانيتور خود نگاه کنند. بدين ترتيب، تميز نمودن مانيتور کامپيوترهای موجود در محيط های کاری، از جمله مراحل مهم در نظافت محل کار محسوب می گردد. 

گرد و غبار موجود بر روی ميز کارمندان در محل کار

گردوغبار موجود بر روی ميز کاری پرسنل، منجر به آلوده شدن ليوان چای، خودکار و ساير لوازم شخصي پرسنل می گردد. اين آلودگی می تواند بيسکوييت و يا ساير مواد خوراکی که پرسنل در طول روز مصرف می کنند را نيز در بر بگيرد. اين آلودگی، منجر به بيمار شدن پرسنل محل کار مزبور خواهد گرديد. بنابراين، از ديگر موارد مهم در خصوص نظافت محل کار ، نظافت ميز کاری پرسنل در محل کار می باشد. با به کار گیری نیروی نظافتی برای شرکت ها، از خدمات مطمئن و باکیفیت برخوردار شوید. 

برای نظافت محل کار از خدمات سریع تر و حرفه ای تر برخوردار شوید

یک تیم حرفه ای نظافتی معمولاً در زمان کوتاهی، نظافت باکیفیت ارائه می دهد. علاوه بر این، آن ها ابزارها و محصولات مناسب و ویژه ای دارند تا دفتر یا محل کار شما را بدون ایجاد اختلال در روند کاری شرکت، درخشان و تمیز کنند. معمولاً از متدهای نظافت صنعتی برای نظافت شرکت های بزرگ و گسترده استفاده می شود تا بهینه ترین خدمات نظافت محل کار ارائه شود. بنابراین اگر می خواهید همکاران و رقبای تجاری خود را تحت تأثیر قرار دهید، کارکنان شما بهتر از گذشته روی کار و پروژه خود تمرکز کنند و در یک محیط بهداشتی کار کنید، یک نظافتچی حرفه ای را با قیمت به صرفه و منطقی همراه با مزایای زیاد به کار بگیرید. 

موج نو در نظافت محل کار چه خدماتی ارائه می دهد؟

موج نو دارای بیش از 12 سال سابقه در تامین نیروی انسانی در حوزه های مختلف است و در تلاش است نیروی نظافتی ماهر و متخصصی را برای نظافت محل کار به شما مشتریان عزیز پیشنهاد دهد. تیم تامین نیروی موج نو تمام توانایی و مهارت های نیروها را سنجیده و نیرویی معتمد و مجرب را معرفی می کند. تیم کارشناسان موج نو خدمات ارائه شده را ارزیابی کرده و با امتیازدهی به نیروها، امکان انتخاب متخصص ترین نیرو را برای مشتریان فراهم می کند. از سویی نیروهای موج نو تحت بیمه حوادث و بیمه سلامت قرار دارند تا مشتریان با خیالی آسوده نیروهای نظافت را برای محل کار خود به کار بگیرند. 

اگر برای نظافت محل کار، شرکت ها و کارخانه ها به دنبال نیروی نظافت حرفه ای و برخورداری از خدمات ویژه نظافت هستید، با 02174402 تماس بگیرید تا از خدمات فوری، مطمئن و باکیفیت نیروهای موج نو بهره مند شوید.