نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها

نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها

1398/10/9 سارا سلیمان پور
رعایت نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها می تواند در زندگی همه ما تاثیر مثبتی داشته باشد. در سری مقالات پاک کردن انواع لکه لباس، به نکاتی در خصوص چگونگی از بین بردن لکه های حاصل از مواد خوراکی، آرایشی و ... از روی انواع البسه اشاره نمودیم.

نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها

رعایت نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها می تواند در زندگی همه ما تاثیر مثبتی داشته باشد. در سری مقالات پاک کردن انواع لکه لباس، به نکاتی در خصوص چگونگی از بین بردن لکه های حاصل از مواد خوراکی، آرایشی و ... از روی انواع البسه اشاره نمودیم. در این مقاله نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها و همچنین، پهن کردن آنها پس از شستشو بیان خواهیم نمود. 

نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها و پهن نمودن آنها 

استفاده از نوشابه به منظور شستشو

همان طور که مطلع می باشید، امروزه در بسیاری از کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی، به خاصیت پاک کنندگی، لکه زدایی و گندزدایی نوشابه های گازدار به ویژه از نوع سیاه اشاره شده است. به عنوان مثال، امروزه بهترین پاک کننده کاسه توالت، همین نوشابه ها می باشد. از ددیگر نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها که می خواهیم در این مقاله به شما عزیزان اشاره نماییم، کاربرد این ماده خوراکی برای از بین بردن آلودگی لباس های کثیف و چرب می باشد. بدین منظور، می توانید هنگام روشن کردن ماشین لباسشویی منزلتان، علاوه بر پودر ماشین، یک بطری نوشابه گازدار نیز در مخزن پودر ریخته و سپس ماشی لباسشوییتان را روشن نمایید. پس از خارج نمودن لباسها از ماشین، از نتیجه به دست آمده شگفت زده خواهید شد.  

لباس های اپل دار را چطور بشوییم؟

از دیگر نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها که در زندگی روزمره همه ما کاربرد دارد، شستشوی لباس هایی است که دارای اپل می باشند. همان طور که می دانید، شستن اپل لباس، منجر به بد فرم شدن آن و بعضا از دست رفتن کارایی آن می گردد. راهکاری که به شما ارائه می دهیم، استفاده از چسب اپل و یا سنجاق قفلی به منظور اتصال اپل به لباستان می باشد. بدین ترتیب، هر گاه که قصد شستن لباستان را داشته باشید، می توانید اپل آن را جدا نموده و با خیالی آسوده به شستشوی لباستان بپردازید. 

نحوه پهن کردن لباس های شسته شده 

پس از رعایت نکاتی در خصوص شستشوی لباس ها، نوبت به پهن نمودن آنها می رسد. به منظور عدم نیاز به اتو کردن البسه پس از شستشو، می توانید از چوب لباسی استفاده کرده و لباس های شسته شده خود را مانند حالتی که در کمد لباس قرار می دهید، این بار از طناب آویزان نمایید. در این صورت، لباستان به هملن صورت خشک شده و دیگر چروک نمی شود. راهکار دیگر، استفاده از چند گیره لباس و آویزان کردن آن از یقه می باشد. در این حالت نیز اثر طناب بر روی البسه باقی نمانده و نیاز به اتو کردن، به حداقل خواهد رسید.