از بین بردن انواع لکه (بخش دوم)

از بین بردن انواع لکه (بخش دوم)

1398/6/18 سارا سلیمان پور
انواع لکه بر روی لباس، فرش، موکت و مبلمان منجر به از دست رفتن زیبایی این موارد می گردد. بنابراین، آشنایی با روش های از بین بردن انواع لکه می تواند در بهبود زندگی بسیاری از مردم جامعه تاثیرگذار باشد.

از بین بردن انواع لکه (بخش دوم)

انواع لکه بر روی لباس، فرش، موکت و مبلمان منجر به از دست رفتن زیبایی این موارد می گردد. بنابراین، آشنایی با روش های از بین بردن انواع لکه می تواند در بهبود زندگی بسیاری از مردم جامعه تاثیرگذار باشد. در این مقاله قصد داریم تا به بررسی برخی از انواع لکه پرداخته و راهکارهایی به منظور پاک نمودن هر یک از آنها ارائه نماییم.  

انواع لکه و روش پاکسازی آن

لکه آبمیوه

اگر هنگام نوشیدن آبمیوه در منزل، کودکتان کمی از آبمیوه را ناخواسته بر روی فرش منزلتان ریخت، ابتدا می بایست تا حد ممکن آبمیوه را با قاشق از سطح فرش خود بزدایید. سپس، اسفنجی را در آب سرد فرو کرده و چندین مرتبه بر روی آن قسمت از فرش خود بکشید. در مرحله آخر می توانید سرکه و الکل را به نسبتهای مساوی با یکدیگر مخلوط نموده و سپس اسفنجی را آغشته به ترکیب حاصل نموده و به وسیله آن، فرش خود را به طور کامل لکه گیری نمایید.  

لکه زنگ زدگی فلزات

از دیگر انواع لکه، لکه زنگ زدگی فلزات می باشد. بدین منظور، چندین روش را پیش پای شما عزیزان قرار می دهیم. روش اول اینکه می توانید لکه حاصل را با نفت پاکسازی نمایید. در روش دوم، می توانید از ترکیب نمک و موم استفاده کرده و لک به جا مانده از زنگ زدگی فلزات را به طور کامل از بین ببرید. اما روش سوم به منظور لکه زدایی البسه از زنگ فلزات، استفاده از اسکاچ و یا فویل آلومینیومی می باشد. لازم به ذکر است که در این روش می بایست فویل آلومینیومی را مچاله کرده و بر روی قسمت مورد نظر بکشید. 

لکه اتو

لکه به جا مانده از سوختگی لباس بر اثر اتو، از دیگر انواع لکه می باشد. به منظور لکه گیری لباس در این حالت، می توانید پنبه ای را آغشته به محلول آب و بوراکس نموده و بر روی قسمت های مورد نظر بمالید. سپس با تکه پنبه خشک، آن را خشک نمایید. در انتها لباستان را با آب و پودر لباسشویی شستشو نمایید. 

لکه عطر و ادکلن

بسیاری از عطرها و ادکلن ها روغنی بوده و در صورتی که آنها را بر روی لباس خود استفاده کنید، لکه ای دیگر از انواع لکه بر روی لباستان بر جای خواهید گذاشت. در این صورت، می توانید تکه ای پنبه را در آب سرد فرو کرده و بر لباس خود بفشارید. سپس با پنبه ای دیگر، قسمت مزبور را خشک نمایید. به منظور پیشگیری از بروز چنین مشکلی، مجموعه خدماتی موج نو به شما عزیزان توصیه می کند که عطر و ادکلن را مستقیما به پوست خود بزنید تا هم اثرگذاری آنها بیشتر شود و هم لباستان از لک شدن مصون بماند.