نظافت دستشویی

نظافت دستشویی

1397/11/10 سارا سلیمان پور
نظافت دستشویی و نظافت حمام در فرایند نظافت منزل اهمیت بسیاری داشته و می تواند در سلامتی ساکنین منزل نقش موثری ایفا نماید.

نظافت دستشویی

نظافت دستشویی و نظافت حمام در فرایند نظافت منزل اهمیت بسیاری داشته و می تواند در سلامتی ساکنین منزل نقش موثری ایفا نماید. نظافت دستشویی شامل مراحل متعددی است که بدین شرح می باشد :

مراحل نظافت دستشویی 

سیستم تهویه قوی در دستشویی

مهم ترین مرحله نظافت دستشویی، قرار دادن سیستم تهویه قوی در توالت منزل می باشد. این امر منجر به از بین رفتن بوی نامطبوع توالت می گردد. 

 شستشوی دیوارهای دستشویی

دیوارهای دستشویی در اثر ترشحات حاصل از ادرار و مدفوع، به شدت آلوده بوده و به همین دلیل، تماس بدن و یا لباس شما با این دیوارها منجر به انتقال آلودگی و بیماری به شما خواهد گردید. به همین دلیل، توصیه می شود که دیوارهای دستشویی منزل خود را به طور منظم و در فواصل زمانی کوتاه شستشو نمایید. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


شستشوی شیرآلات و شلنگ

توجه به پاکیزگی شیرآلات، از مراحل مهم نظافت دستشویی می باشد. ممکن است فردی دستش آلوده بوده و ناگزیر به استفاده از شیر و یا شلنگ توالت شود. به همین دلیل، توجه به نظافت شیر آلات و شلنگ توالت، از مراحل ضروری تمیز نمودن دستشویی می باشد. 

نظافت سطل زباله 

استفاده از سطل زباله دردار در توالت ضروری بوده و این امر مانع پخش شدن بوی نامطبوع و انتقال میکروبها به فضای داخلی دستشویی می گردد. همچنین، داخل سطل ها می بایست کیسه نایلونی قرار داده و همچنین، دائما زباله ها را تخلیه نموده و از انباشته شدن آن جلوگیری نمایید.  

استفاده از بوگیرهای قوی در دستشویی

از دیگر مواردی که در نظافت دستشویی و خوشبو شدن آن موثر می باشد، استفاده از بوگیرهای قوی و خوش رایحه در توالت می باشد. همچنین، می توانید از دستگاه تایمرداری که به منظور اسپری کردن خوشبوکننده هوا در فواصل زمانی منظم طراحی شده است، استفاده نمایید.  

ضدعفونی کردن کاسه توالت

کاسه توالت ها به دلیل تجمع فضولات، از کثیف ترین قسمت های منزل محسوب می گردد. به همین دلیل، می بایست حتی المقدور به صورت روزانه کاسه توالت منزل خود را با مواد ضدعفونی کننده تمیز نمایید.  

نظافت دمپایی ها

دمپایی های مورد استفاده در سرویس های بهداشتی محل تجمع قارچ و آلودگی بسیاری می باشند. به دلیل مصون ماندن پوست پایتان می بایست به پاکیزگی دمپایی های سرویس بهداشتی منزل خود توجه نمایید. 

توجه به پاکیزگی آفتابه

آفتابه نیز از جمله ابزار مورد استفاده در توالت می باشد که مانند شلنگ و شیرآلات، امکان آلوده شدن به ترشحات را دارد. به همین دلیل، در فرایند نظافت دستشویی، می بایست به نظافت آفتابه نیز توجه فرمایید.