از بین بردن لکه یقه لباس

از بین بردن لکه یقه لباس

1398/5/12 سارا سلیمان پور
از بین بردن لکه یقه لباس و تسلط بر پاک کردن انواع لکه لباس می تواند عمر مفید لباس های شما را افزایش داده و منجر به بازیابی بسیاری از البسه شما گردد. ممکن است در اثر عرق کردن و یا دیده بوسی با فردی که آرایش کرده است، یقه لباس شما لکه دار شده و در صورتی که رنگ لباستان روشن باشد، این امر تبدیل به معضل بزرگی شده و شما را با مشکل مواجه می گرداند.

از بین بردن لکه یقه لباس

از بین بردن لکه یقه لباس و تسلط بر پاک کردن انواع لکه لباس می تواند عمر مفید لباس های شما را افزایش داده و منجر به بازیابی بسیاری از البسه شما گردد. ممکن است در اثر عرق کردن و یا دیده بوسی با فردی که آرایش کرده است، یقه لباس شما لکه دار شده و در صورتی که رنگ لباستان روشن باشد، این امر تبدیل به معضل بزرگی شده و شما را با مشکل مواجه می گرداند. در ادامه کارامدترین روش ها به منظور از بین بردن لکه یقه لباس را مطرح می نماییم. 

( نحوه پاک کردن لکه لباس

روش از بین بردن لکه یقه لباس

استفاده از شامپو برای شستشوی یقه

اولین روش برای از بین بردن لکه یقه لباس بدین صورت است که قسمت چرک یقه لباستان را خیس کرده و سپس به وسیلیه یک قلم موی کوچک، مقداری شامپو بر روی قسمت مزبور بمالید. از آنجا که شامپوها، چربی و کثیفی موی سر و یا بدن را پاک کرده و از بین می برند، می توانند کثیفی لباسها را نیز از بین برده و آنها را تمیز نمایند. 

استفاده از مخلوط جوش شیرین و سرکه

در روش دیگری که به منظور از بین بردن لکه یقه لباس می خواهیم به شما عزیزان معرفی نماییم، می توانید مقداری جوش شیرین را با کمی سرکه مخلوط کرده و ترکیب حاصل را بر روی قسمت چرک لباس خود بمالید. در این صورت، پس از شستشوی قسمت مزبور، خواهید دید که یقه لباستان به کلی پاک خواهد شد.  

استفاده از گچ به منظور از بین بردن لکه از روی یقه لباس

روش دیگری که به منظور از بین بردن لکه یقه لباس به شما توصیه می نماییم، استفاده از مقداری گچ می باشد. روش کار بدین صورت است که می بایست مقداری گچ را بر روی قسمتی از یقه خود که دچار کثیفی و لکه شده است، بریزید. این روش به ویژه در مورد لکه های چربی موثر می باشد. علت این امر این است که گچ به خوبی لکه چربی را جذب کرده و شما پس از محو شدن لکه مزبور، می توانید لباس خود را شستشو نموده و از تمیز شدن آن لذت ببرید. لازم به ذکر است که اگر پس از یک بار استفاده از این روش لکه ایجاد شده به طور کامل از یقه شما پاک نشد، می توانید با تکرار مجدد این روش، به نتیجه مطلوب خود دست پیدا نمایید.