نظافت اجاق گاز

نظافت اجاق گاز

1397/10/26 سارا سلیمان پور
نظافت اجاق گاز از مهم ترین بخش های نظافت آشپزخانه و نیز نظافت منزل می باشد. خدمات نظافت مورد نیاز مردم طیف وسیعی از خدمات مربوط به نظافت فضای داخلی منزل، نظافت مشاعات ، نظافت راه پله

نظافت اجاق گاز

نظافت اجاق گاز از مهم ترین بخش های نظافت آشپزخانه و نیز نظافت منزل می باشد. خدمات نظافت مورد نیاز مردم طیف وسیعی از خدمات مربوط به نظافت فضای داخلی منزل، نظافت مشاعات ، نظافت راه پله ، نظافت اسباب و اثاثیه منزل و بسیاری موارد دیگر می گردد. در ادامه به بررسی نکاتی کاربردی در خصوص نظافت اجاق گاز می پردازیم. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نکاتی در خصوص  نظافت اجاق گاز

پس از هر بار آشپزی، اجاق گازتان را تمیز کنید

به منظور پیشگیری از ماندگاری لکه های چربی بر روی وسایل آشپزخانه و به منظور تسریع فرایند نظافت اجاق گاز ، توصیه می کنیم که پس از هر بار آشپزی و پخت و پز، اجاق گاز خود را تمیز نموده و اجازه ندهید که لکه های سطحی ایجاد شده، تبدیل به لکه های عمیق و ماندگار شوند. بدین منظور می توانید از کمی مایع ظرفشویی و یک اسکاچ نرم استفاده نمایید. سپس می توانید با استفاده از یک دستمال خشک، کف موجود بر روی اجاق گاز خود را پاک کنید. همچنین، امروزه محصولات متعددی به منظور پاک کردن انواع لکه از روی وسایل منزل به بازار عرضه شده اند که از آن جمله، می توان به گازپاک کن ها اشاره نمود.  

از سرکه برای از بین بردن آلودگی سطحی اجاق گاز استفاده کنید

به منظور نظافت اجاق گاز به صورت سطحی و بدون استفاده از گازپاک کن های شیمیایی، می توانید کمی سرکه بر روی سطح و همچنین، بر روی بدنه اجاق گاز خود اسپری نموده و سپس پس از گذشت چند دقیقه، با دستمالی نرم و حوله ای، لکه های موجود را پاک کنید. لازم به ذکر است که این روش در مورد لکه ها و آلودگی های سطحی موثر بوده و در صورت تبدیل شدن لکه ها به آلودگی های عمیق، این روش کارامد نخواهد بود.  

از محلول آب گرم و جوش شیرین برای از بین بردن لکه های چربی عمیق استفاده نمایید

اگر خواهان نظافت اجاق گاز خود به صورت عمیق و شدید می باشید، استفاده از محلول آب گرم و جوش شیرین را به شما توصیه می کنیم. بدین ترتیب که کمی جوش شیرین را در ظرفی حاوی آب گرم ریخته و حل نمایید. سپس تمامی بخش های قابل جدا نمودن اجاق گاز شامل قسمت های سرامیکی و سر شعله ها را جدا نموده و در داخل محلول مزبور قرار دهید. پس از گذشت مدت زمانی، متوجه می شوید که تمامی موارد مزبور، به کلی تمیز شده و عاری از هر گونه چربی و لکه خواهند شد.