تعرفه نگهداری از سالمند

تعرفه نگهداری از سالمند

1397/4/7 سارا سلیمان پور
تعرفه نگهداری از سالمند مبحث مهمی در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک می باشد. امروزه با توجه به گسترش جمعيت افراد مسن ايران، موضوع چگونگی نگهداری از سالمند و توجه به نيازهای رفاهی، پزشکی و ساير

تعرفه نگهداری از سالمند

نگهداری از سالمند از مسائل مهم در هر خانواده ای است. با توجه به اینکه امروزه خانواده ها مشغله های متعددی دارند یا ممکن است به اصول مربوط به نگهداری از سالمندان آشنا نباشند، ترجیح می دهند این وظیفه مهم و حساس را به افراد متخصص و آموزش دیده محول کنند. در این صورت آسوده خاطر خواهند بود و وقت خود را برای گفت و گوی صمیمانه با سالمندان خانواده به راحتی تنظیم خواهند کرد. تعرفه نگهداری از سالمند مبحث مهمی در حوزه خدمات مراقبت از سالمند و کودک است. امروزه با توجه به گسترش جمعيت افراد مسن ايران، موضوع چگونگی نگهداری از سالمند و توجه به نيازهای رفاهی، پزشکی و ساير نيازهای سالمندان از اهميت ويژه ای برخوردار می باشد. موسسات خدماتی به منظور تعيين تعرفه نگهداری از سالمند، عوامل مختلفی را مد نظر قرار می دهند. در ادامه به بررسی برخی از اين عوامل خواهيم پرداخت.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


تعرفه نگهداری از سالمند تابع چه عواملی می باشد؟

پرستار پاره وقت يا تمام وقت

بسياری از سالمندان دارای منزل شخصی بوده و يا در منزلی که توسط فرزندانشان تهيه شده، به تنهايی زندگی می کنند. اين سالمندان برای انجام بسياری از امور روزمره خود احتياج به کمک دارند. به عنوان مثال برخی از سالمندان توانایی جسمانی پایینی دارند و قادر نیستند امور شخصی خود مانند استحمام را به تنهایی انجام دهند. انجام امور خارج از خانه هم برای آن ها به راحتی مقدور نیست. در چنین شرایطی استخدام پرستار کمک شایانی به این افراد خواهد کرد. پرستار سالمند به همه امور او رسیدگی خواهد کرد؛ داروها را به موقع به سالمند داده و تغذیه او را نیز به خوبی کنترل می کند تا دچار تداخل دارویی و تغذیه و مسائلی از این دست نشود. اطرافيان فرد سالمند، در چنين مواقعی اقدام به استخدام نیروی مراقب به صورت دائمی يا پاره وقت برای سالمند خود می کنند. از جمله مواردی که بر تعرفه نگهداری از سالمند اثرگذار می باشد، دائمی و يا پاره وقت بودن حضور نیروی مراقب در منزل فرد سالمند می باشد. پرستار دائمی به صورت شبانه روز از سالمند نگهداری می کند اما پرستار پاره وقت طی ساعات مشخصی، طبق درخواست سالمند و یا سرپرست او، به مراقبت از سالمند می پردازد

سن شخص سالمند

سن شخص سالمند از جمله عوامل موثر بر تعرفه نگهداری از سالمند می باشد. چرا که عموما افراد مسن تر توانایی جسمانی کمتری دارند و عمدتا هر چه افراد مسن تر باشند، نياز به مراقبت و توجه بيشتری پيدا خواهند کرد. بنابراين، موسسه ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند و کودک در ابتدا با جويا شدن سن سالمند، اقدام به تخمين ميزان توجه مورد نياز سالمند می نمايد.

تعرفه نگهداری از سالمند

وزن شخص سالمند

سالمندی که برای تردد از صندلی چرخ دار يا ويلچر استفاده می نمايد، برای انجام بسياری از امور خود مانند رفتن به دستشويی و استحمام، نياز به کمک گرفتن از پرستار خود دارد. در چنين مواقعی، وزن سالمند از اهميت ويژه ای برخوردار می باشد. زيرا پرستار اعزامی به منظور جابجايی سالمند سنگين وزن، نياز به صرف نيروی فيزيکی و انرژی بيشتری خواهد داشت. بنابراين، وزن شخص سالمند، از ديگر عوامل تعيين کننده هزینه نگهداری سالمند در منزل است. در نظر گرفتن هر یک از این عوامل سبب می شود نیرویی متناسب با نیاز خود به کار بگیرید.

ديگر عوامل موثر بر تعرفه نگهداری از سالمند

سالمند دارای مشکل جسمی

بسياری از سالمندان دارای مشکلات جسمی عديده ای هستند. اين دسته از سالمندان به تنهايی قادر به انجام بسياری از امور شخصی خود نمی باشند. در این صورت پرستار باید با در نظر گرفتن توان جسمی سالمند، به او خدمتی متناسب و درخور ارائه دهد. ميزان مشکلات جسمی سالمندان، تعيين کننده ميزان نياز اين افراد به کمک نیروی مراقب سالمند می باشد. بنابراين، از جمله عوامل موثر بر تعرفه نگهداری از سالمند می توان به ميزان مشکلات جسمی فرد سالمند اشاره نمود.

سالمند دارای مشکل روحی

تعرفه نگهداری از سالمند علاوه بر ميزان مشکلات جسمی، با ميزان مشکلات روحی فرد سالمند نيز مرتبط می باشد. بسياری از افراد با ورود به دوران کهولت سن، دچار فراموشی يا آلزايمر می شوند. فرد مبتلا به آلزايمر، حافظه بلند مدت نداشته و قادر به يادآوری افراد، وقايع و موقعيت زمانی و مکانی خود نمی باشد. در چنين مواردی، نیروی مراقب سالمند دارای وظيفه خطيری در خصوص مراقبت و نگهداری از سالمند می باشد. پرستار سالمند در چنین موقعیت هایی شرایط روحی سالمند را لحاظ کرده و با توجه به تخصصی که دارد و آموزش هایی که دریافت کرده، خدمت ویژه ای ارائه می دهد. بالطبع در چنين شرايطی، تعرفه نگهداری از سالمند نيز افزايش پيدا خواهد کرد.

نظافت منزل فرد سالمند

در بسياری از مواقع، اطرافيان شخص سالمند اقدام به استخدام نیروی مراقب برای سالمند خود می نمايند که علاوه بر مراقبت و نگهداری از سالمند به نظافت منزل سالمند نيز بپردازد. در این صورت پرستار همه وظایف مربوط به نظافت، پخت و پز، خرید و... را نیز عهده دار می شود. در این صورت با استخدام یک نیروی متخصص در نگهداری از سالمند و سایر امور، به طور همزمان از چند خدمت متنوع بهره مند خواهید شد. ارائه اين خدمات جانبی از سوی نیروی مراقب سالمند، منجر به افزايش تعرفه نگهداری از سالمند خواهد شد.

موج نو دارای بیش از 12 سال سابقه در حوزه تامین نیروی انسانی و ارائه خدمات متنوع است. یکی از این خدمات مربوط به مراقبت و نگهداری از سالمند است. پرستاران موج نو دارای مجوزهای لازم از وزارت بهداشت هستند. همچنین از فیلترهای گوناگونی عبور کرده و آموزش دیده هستند. با استخدام نیروی متعهد و قابل اعتماد برای مراقبت از سالمند، از بسیاری از نگرانی های نگهداری از سالمندان رهایی می یابید و اوقات بی دغدغه ای را با سالمندان خواهید گذراند. برای دریافت خدمات نگهداری از سالمند با شماره 02174402 تماس بگیرید.