چطور یخچال خود را تمیز کنم؟

چطور یخچال خود را تمیز کنم؟

1397/11/27 سارا سلیمان پور
چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ این سوالی است که تمامی افراد در فرایند نظافت منزل از خود می پرسند. نظافت یخچال و توجه به نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر، می تواند استفاده از یخچال و فریزر را برای شما تسهیل نموده و

چطور یخچال خود را تمیز کنم؟

چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ این سوالی است که تمامی افراد در فرایند نظافت منزل از خود می پرسند. نظافت یخچال و توجه به نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر، می تواند استفاده از یخچال و فریزر را برای شما تسهیل نموده و همچنین، منجر به بهبود عملکرد یخچال و فریزر شما گردد. به منظور پاسخگویی به پرسش " چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ " می بایست تعدادی نکته نظافتی را مد نظر خود قرار دهید که در ادامه به این نکات اشاره خواهیم نمود. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نکاتی کمکی در پاسخ به سوال : " چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ "

به منظور نگهداری غذا، به دمای قسمت های مختلف یخچال توجه نمایید

هوای قسمت بالای یخچال سردتر از هوای قسمت پایین آن می باشد. دانستن این نکته شما را به منظور قرار دادن انواع مواد غذایی در یخچال کمک می نماید. مواد غذایی که حساس تر بوده و امکان فساد آنها بیشتر می باشد، می بایست در طبقات فوقانی یخچال قرار گیرند. توجه نمایید موادی که در دمای بسیار پایین قرار می گیرند را در دفعات کمتری مصرف نموده و استفاده از آنها را در برنامه ریزی بلند مدت خود قرار ندهید.   

تمیز کردن یخچال

نظافت لاستیک در یخچال را فراموش نکنید

هر گاه از خود می پرسید : " چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ " می بایست این نکته را مد نظر خود قرار دهید که نوار لاستیکی اطراف درب یخچال را تمیز کنید. بدین منظور می توانید از دستمال حوله ای آغشته به آب گرم استفاده نمایید. علت اهمیت نظافت نوار مزبور، بیشتر شدن چسبندگی لاستیک درب یخچال می باشد. این امر منجر به بسته شدن هر چه بهتر درب مزبور و عدم نفوذ هوا و هدر رفت انرژی به داخل یخچالها می گردد.  

نظافت لوله های پشت یخچال را فراموش نکنید

به منظور پاسخگویی به پرسش " چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ " نظافت لوله های پشت یخچال را نمی بایست فراموش کنید. 

از جوش شیرین استفاده کنید!

به منظور نظافت یخچال، می توانید از پنبه آغشته به محلول آب و جوش شیرین به منظور نظافت سینی ها و سایر قسمت های داخلی آن استفاده نمایید. 

به تاریخ انقضای مواد غذایی توجه نمایید

مواد غذایی فاسد، منجر به آلودگی فضای داخلی یخچال شده و همچنین، می تواند منجر به مسموم شدن اعضای خانواده نیز گردد. به همین دلیل، پیش از آنکه از خود بپرسید " چطور یخچال خود را تمیز کنم؟ " می بایست به تاریخ انقضای مواد غذایی خود توجه نموده و از قرار دادن مواد غذایی فاسد در یخچال خود اجتناب کنید.