نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش دوم

نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش دوم

1398/7/17 سارا سلیمان پور
استفاده از یخچال و فریزر مستلزم رعایت نکاتی است که منجر به افزایش بازده این تجهیزات می گردد. در مقاله گذشته با عنوان " نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش اول " به بیان تعدادی از نکات در خصوص خرید فریزر و یخچال اشاره نمودیم.

نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش دوم

استفاده از یخچال و فریزر مستلزم رعایت نکاتی است که منجر به افزایش بازده این تجهیزات می گردد. در مقاله گذشته با عنوان " نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش اول " به بیان تعدادی از نکات در خصوص خرید فریزر و یخچال اشاره نمودیم. در این مقاله به تعدادی دیگر از نکات مطرح در این حوزه در خصوص استفاده از از یخچال و فریزر خواهیم پرداخت. 

چگونگی استفاده از یخچال و فریزر

تراز نمودن یخچال و فریزر

پیش از استفاده از یخچال و فریزر می بایست در وهله اول نسبت به تراز بودن یخچال و فریزر اطمینان حاصل نمایید. معیار ارزیابی در این خصوص، بسته شدن یا باز ماندن درب این لوازم می باشد. اگر درب یخچال و یا درب فریزر باز ماند، می توانید به منظور تراز کردن، از تکه های مقوا و یا تکه های موکت استفاده نموده و آنها را زیر پایه یخچال قرار دهید. 

فاصله مناسب یخچال و فریزر تا دیوار

به هنگام استفاده از یخچال و فریزر ، می بایست به فاصله این لوازم تا دیوار توجه نمایید. فاصله استانداردی که در این باره تعریف می شود، حدو 30 سانتیمتر بوده و حتما می بایست توسط مصرف کننده رعایت شود. علت رعایت این فاصله، امکان تبادل و جریان هوا در فضای پشت یخچال و همچنین فریزر می باشد. اگر این فضا مهیا نشود، هوای گرم در اطراف این لوازم انباشته شده و این امر، برای چنین لوازمی مضر می باشد. 

از بسته بودن درب یخچال و فریزر اطمینان حاصل نمایید

درب یخچال و درب فریزر نمی بایست بی مورد باز بماند.علت این امر این است که در صورت باز ماندن بیش از حد و بی مورد درب یخچال و درب فریزر، انرژی این دستگاه ه به صورت بی مورد هدر خواهد رفت. بنابراین، استفاده از یخچال و فریزر مستلزم توجه به هدر رفتن انرژی و باز نماندن بی مورد درب آنها می باشد. 

تنظیم دما در یخچال ها و فریزرها

مورد دیگری که به هنگام استفاده از یخچال و فریزر می بایست مورد توجه خود قرار دهید، تنظیم دمای این تجهیزات می باشد. توصیه می شود که دمای فریزر را روی منفی 4 درجه سانتیگراد و دمای یخچال را نیز روی 4 درجه سانتیگراد تنظیم نمایید. لازم به ذکر است که تنظیم ترموستات یخچال فریزر به صورت نامناسب، منجر به مصرف بی مورد انرژی در این دستگاه ها شده و همچنین، باعث بروز یخ زدگی نیز در آنها می گردد. 

 

اگر مایل به دریافت خدمات نظافت منزل از شرکت موج نو هستید کلیک کنید.