نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش اول

نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر ، بخش اول

1398/6/30 سارا سلیمان پور
رعایت نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر می تواند در بیشتر شدن عمر این وسایل در منزل، شما را یاری نموده و همچنین، بهره وری این تجهیزات را نیز افزایش دهد. بسیاری از افراد بدون توجه به مشخات و نحوه استفاده از انواع لوازم خانگی اقدانم به خرید و استفاده نادرست از آنها نموده و بدین ترتیب، به ناگاه با مشکلاتی چون سوختن یخچال و فریزر خود مواجه می گردند.

نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر، بخش اول

 

رعایت نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر می تواند در بیشتر شدن عمر این وسایل در منزل، شما را یاری نموده و همچنین، بهره وری این تجهیزات را نیز افزایش دهد. بسیاری از افراد بدون توجه به مشخات و نحوه استفاده از انواع لوازم خانگی اقدانم به خرید و استفاده نادرست از آنها نموده و بدین ترتیب، به ناگاه با مشکلاتی چون سوختن یخچال و فریزر خود مواجه می گردند. در ادامه به بیان نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر خواهیم پرداخت. 

 

نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر 

 

یخچال و فریزر کم مصرف

از مهم ترین مواردی که به هنگام خرید لوازم خانگی از جمله یخچال ها و فریزرها می بایست مد نظر مشتریان قرار گیرد، کم مصرف بودن لوازم خانگی و پربازده بودن آنها می باشد. توجه به برچسب انرژی بر روی یخچال و همچنین فریزر نیز از ملزومات خرید این وسایل می باشد. به همین دلیل، می بایست از خرید لوازم الکتریکی فاقد برچسب انرژی خودداری نموده و تنها از مراکز معتبر خرید نمایید. 

توجه به صدای موتور

از دیگر نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر که حین خرید این وسایل می بایست مد نظر خود قرار دهید، توجه به میزان صدای موتور یخچال و موتور فریزر می باشد. اگر صدایی غیرطبیعی از موتور فریزر و یا یخچال خود شنیدید، می بایست موضوع را با فروشگاه مربوطه در میان گذاشته و در صورت لزوم، نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. 

عدم قرار دادن یخچال و فریزر در مجاورت تجهیزات گرمازا

توجه به قرار دادن یخچال و فریزر به دور از تجهیزات گرمازا از جمله اجاق گاز، مایکروفر و مواردی از این دست نیز از جمله نکاتی درباره استفاده از یخچال و فریزر می باشد که در افزایش طول عمر و بهبود عملکرد این تجهیزات تاثیر بسزایی دارد. 

تناسب اندازه یخچال و فریزر با تعداد اعضای خانواده

تناسب اندازه و حجم یخچال و همچنین فریزر، از دیگر مواردی است که خریداران می بایست مورد توجه خود قرار دهند. اگر خانواده ای کم جمعیت دارید، نیاز به تهیه یخچال فریزر 35 فوت نخواهید داشت. علت این امر این است که هرچه فریزر و یخچال شما بزرگ تر و حجیم تر باشد، انرژی بیشتری نیز مصرف خواهد نمود. بدین ترتیب، در صورت عدم نیاز به یخچال بزرگ، از خرید آن اجتناب نمایید تا در مصرف برق و انرژی صرفه جویی نمایید. همچنین، اگر دو عدد یخچال در منزل خود دارید که یکی از آنها همواره خالی می باشد، توصیه می کنیم که آن را خاموش نمایید.