نکاتی در طراحی آشپزخانه (بخش دوم)

نکاتی در طراحی آشپزخانه (بخش دوم)

1398/1/17 سارا سلیمان پور
طراحی آشپزخانه گام مهمی در فرایند چیدمان و دکوربندی منزل محسوب می شود، زیرا همان طور که مطلع می باشید، آشپزخانه ها به منزله قلب منازل بوده و برقراری نظم و ترتیب و زیبایی در این قسمت از منزل، منجر به آرامش خیال خانم خانه خواهد گردید.

نکاتی در طراحی آشپزخانه (بخش دوم)

طراحی آشپزخانه گام مهمی در فرایند چیدمان و دکوربندی منزل محسوب می شود، زیرا همان طور که مطلع می باشید، آشپزخانه ها به منزله قلب منازل بوده و برقراری نظم و ترتیب و زیبایی در این قسمت از منزل، منجر به آرامش خیال خانم خانه خواهد گردید. نکاتی در طراحی آشپزخانه در این مطلب مطرح می گردد که بدین شرح می باشد :

طراحی آشپزخانه و نکاتی در این زمینه

قفسه مخصوص ادویه جات

در چیدمان آشپزخانه می بایست قفسه ای اختصاصی برای ادویه جات در نظر بگیرید. همان طور که مطلع می باشید، ادویه جات در آشپزی بسیاری ملل از جمله آشپزی ایرانی جایگاه ویژه ای داشته و منجر به ایجاد رنگ و بوی ویژه ای در انواع غذاها می گردد. به همین دلیل، هر یک از ادویه ها می بایست در ظرف مناسبی نگهداری شده و نیز، تمامی ادویه ها در کنار یکدیگر و داخل قفسه ای نگهداری شوند تا شما به هنگام پخت و پز با مشکل مواجه نگردید.  

هماهنگی میان رنگ پرده، رومیزی، دستگیره ها و دم کنی

در طراحی آشپزخانه و چیدن وسایل، توجه به هماهنگی میان رنگ رومیزی، رنگ دمکنی ها، رنگ دستکش فر، رنگ پرده ها و رنگ دستمال های آشپزخانه، اگر چه امری فرعی به نظر می رسد، اما تاثیر بسزایی در زیبایی دو چندان آشپزخانه ها ایفا می نماید. 

در نظر گرفتن کابینتی مخصوص شوینده ها

خانم خانه به هنگام چیدمان و طراحی آشپزخانه منزل خود می بایست کابینتی را به انواع شوینده ها اختصاص دهد. عموما کابینت زیر سینک، به نگهداری از انواع شوینده شامل مایع دستشویی، مایع ظرفشویی، سفیدکننده ها، جرمگیر و سایر مواد شوینده و ضدعفونی کننده منزل تخصیص می یابد. 

در نظر گرفتن قفسه ای برای تنقلات

از دیگر ابتکاراتی که می توانید در طراحی آشپزخانه منزل خود به خرج دهید، در نظر گرفتن قفسه ای به منظور نگهداری بیسکوییت، پاستیل، چوب شور و سایر تنقلاتی است که در طول روز و به صورت میان وعده مورد استفاده اعضای خانواده قرار می گیرد. 

تخصیص کشویی به قاشق ها و چنگال ها

طراحی آشپزخانه می بایست در راستای نظم بخشیدن به نحوه جایگذاری ظروف و اشیاء آشپزخانه صورت پذیرد. از جمله موارد کمک کننده به برقراری نظم در آشپزخانه ها این است که خانم خانه قفسه و یا کابینتی را به قاشق ها، چنگال ها و چاقوها اختصاص دهد. این امر به ویژه هنگام برگزاری مهمانی در منزل مفید بوده و شما را در پیدا کردن ظروف پذیرایی یاری خواهد نمود.