نظافت اتاق خواب

نظافت اتاق خواب

1397/11/15 سارا سلیمان پور
نظافت اتاق خواب از مهم ترین بخش های نظافت منزل می باشد. علت این امر این است که هر فرد روزانه به طور متوسط 8 ساعت در اتاق خواب خود به سر برده و بنابراین، پاکیزگی اتاق خواب و لوازم داخلی آن از جمله بالش،

نظافت اتاق خواب

نظافت اتاق خواب از مهم ترین بخش های نظافت منزل می باشد. علت این امر این است که هر فرد روزانه به طور متوسط 8 ساعت در اتاق خواب خود به سر برده و بنابراین، پاکیزگی اتاق خواب و لوازم داخلی آن از جمله بالش، تشک، ملحفه، پتو و همچنین ابزار و لوازم داخل اتاق از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. علت این امر، تاثیر مستقیم پاکیزگی موارد فوق بر سلامت جسمی و روحی شما می باشد. مراحل مهمی که به هنگام نظافت اتاق خواب می بایست مد نظر خود قرار دهید، به شرح زیر می باشد :


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نظافت اتاق خواب خود را چگونه انجام می دهید ؟

تفکیک نمودن جوراب ها و لباس های کثیف از لباس های تمیز

در هنگام نظافت منزل و به ویژه نظافت اتاق خواب می بایست در ابتدا لباس ها و جوراب های کثیف خود را جدا نموده و آنها را از اتاق خود خارج نمایید. سپس می بایست سایر لباس های خود را با استفاده از چوب لباسی از جالباسی داخل و یا خارج از کمد خود آویزان نموده و بدین ترتیب، به لباس های خود نظم ببخشید. لباس های کثیف خود را نیز می بایست در اسرع وقت در ماشین لباسشویی ریخته و شستشو نمایید. 

تفکیک لباس های تمیز و کثیف از یکدیگر

نظافت تمامی لوازم خواب

تمیز بودن لوازم خواب از جمله روباشی، پتو و سایر موارد، مستقیما بر سلامت شما تاثیر داشته و بنابراین، گام بعدی در فرایند نظافت اتاق خواب، شستشوی روبالشی، روتشکی، ملحفه، روی متکا و ... می باشد. می بایست بر اساس زمانبندی معینی به شستشوی رختخواب خود بپردازید تا از سلامت خود اطمینان حاصل نمایید. همچنین، می توانید با درخواست سرویس نظافت منزل توسط خانم، اتاق خواب خود را به صورت کاملا حرفه ای و در کمترین زمان ممکن تمیز نمایید. از شستشوی روبالشی به دلیل تماس مستقیم آن با پوست صورت، موها و چشم، بسیار حائز اهمیت می باشد. 

چیدمان کمد و مرتب نمودن وسایل داخل آن

پس از انجام شستشوی لباس ها و رختخواب ها، نوبت به مرتب نمودن کمدها در نظافت اتاق خواب می باشد. وسایل داخلی کمد را می بایست مرتب نموده و گرد و غبار آنها نیز تمیز نمایید. همچنین، در صورتی داشتن کتابخانه در اتاق خود، می بایست کتاب های موجود در کتابخانه خود را نیز تمیز نمایید تا هنگام مطالعه، دچار سرفه نشوید. 

جارو کشیدن اتاق خواب

آخرین گام در فرایند نظافت اتاق خواب، جارو کشیدن و تی کشیدن اتاق می باشد. فضای زیرین کمدها، تختخواب، میز کامپیوتر و ... نیز در این مرحله می بایست مد نظرتان بوده و با انجام این کار، نظافت اتاق خواب خود را به بهترین نحو ممکن به انجام برسانید.