نظافت مجتمع مسکونی

نظافت مجتمع مسکونی

1397/10/8 سارا سلیمان پور
نظافت مجتمع مسکونی و نظافت شهرک ها، از جمله سرویس های نظافتی شرکت خدماتی موج نو بوده و بسیاری از ساکنین شهر تهران به منظور نظافت مجتمع مسکونی خود، اقدام به ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن موبایل این شرکت به نام سرویک می نمایند.

نظافت مجتمع مسکونی

نظافت مجتمع مسکونی و نظافت شهرک ها، از جمله سرویس های نظافتی شرکت خدماتی موج نو بوده و بسیاری از ساکنین شهر تهران به منظور نظافت مجتمع مسکونی خود، اقدام به ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن موبایل شرکت خدماتی موج نو (لینک دانلود اپلیکیشن سرویک) می نمایند. ارائه سرویس های نظافتی در مجتمع های مسکونی، تابع عوامل متعددی از جمله اتفاق نظر ساکنین، همسویی ساکنین با هیئت مدیره، تعداد سرویس های مورد نیاز، حجم کاری نیروها، متراژ ساختمان های مجتمع مسکونی و بسیاری عوامل دیگر می باشد. در ادامه به بررسی بخشی از فرایند نظافت مجتمع مسکونی توسط شرکت های خدماتی نظافتی خواهیم پرداخت. 


ثبت سفارش از طریق وبسایت


بخشی از فرایند نظافت مجتمع مسکونی به قرار زیر می باشد :

نظافت منازل هر یک از بلوک های مجتمع به تفکیک

نظافت مجتمع مسکونی شامل نظافت هر یک از واحدهای مسکونی در مجتمع مورد نظر می گردد. نظافت منزل در این مجتمع ها نیز شامل ارائه سرویس های نظافت عمومی به ساکنین این منازل می گردد. در صورتی که تعدادی از ساکنین خواهان سرویس هی نظافتی بیشتری چون نظافت لوستر، نظافت مبلمان، نظافت فرش و موکت با استفاده از شامپو فرش، نظافت دیوارهای منزل و نظافت سقف باشند، در این صورت می بایست حتما موارد مزبور را با نیروهای نظافتی اعزامی مطرح نموده تا در زمانبندی خود، به این موارد نیز توجه نمایند. 

نظافت لابی و راهروها در هر یک از ورودی های مجتمع

نظافت و پاکیزگی لابی در ساختمان های مسکونی بسیار مهم بوده و بر ذهنیت میهمانان و سایر افراد در خصوص ساکنین ساختمان های مذکور تاثیرگذار می باشد. نظافت راهروها نیز در مجتمع های آپارتمانی مسکونی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشند. در بسیاری مواقع، ساکنین مجتمع ها به منظور بردن زباله به محل دفع زباله، مجبور به طی مسیری در داخل راهروها می باشند. در خصوص مجتمع های مجهز به سیستم شوتینگ، این مسیر کوتاهتر می باشد. با این وجود، ممکن است آلودگی ناشی از ترشح آب زباله، منجر به تولید بوی نامطبوعی در راهرو، پلکان و یا آسانسور مجتمع مسکونی گردد. به همین دلیل، نیروهای نظافتی اعزامی در فرایند نظافت مجتمع مسکونی، به نظافت لابی، راهروها، پلکان و آسانسور نیز توجه نمایند تا بهداشت عمومی با اشکال مواجه نگردد.  

نظافت حیاط مجتمع

از دیگر مسئولیت های نیروهای نظافتی اعزامی به منظور نظافت مجتمع مسکونی، نظافت حیاط مجتمع مسکونی می باشد. در فرایند نظافت حیاط، می بایست تمامی موارد از جمله سطل زباله، نیمکت، اطراف باغچه و ... مد نظر نیروهای نظافتی قرار گیرد. پاکیزگی حیاط مجتمع مسکونی بر روحیه ساکنین مجتمع مزبور تاثیر بسزایی داشته و منجر به اشتیاق و تمایل هر چه بیشتر آنها به حضور در فضای سبز خواهد شد.