تعرفه خدمات پرستاری در منزل و عوامل اثرگذار بر آن

تعرفه خدمات پرستاری در منزل و عوامل اثرگذار بر آن

1399/3/13 سارا سلیمان پور
تعرفه خدمات پرستاری در منزل و خدمات نگهداری از سالمند در شرکت ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند و کودک تابع عوامل متعددی می باشد. میزان حضور نیروی مراقب سالمند در منزل، شیفت صبح یا شیفت شب، میزان نیاز شخص سالمند به خدمات مراقبتی، بیمار و یا سالم بودن شخص سالمند، نوع بیماری سالمند، همه و همه از عوامل اثرگذار بر تعرفه خدمات پرستاری در منزل می باشد.

تعرفه خدمات پرستاری در منزل و عوامل اثرگذار بر آن

تعرفه خدمات پرستاری در منزل و خدمات نگهداری از سالمند در شرکت ارائه دهنده خدمات مراقبت از سالمند و کودک تابع عوامل متعددی می باشد. میزان حضور نیروی مراقب سالمند در منزل، شیفت صبح یا شیفت شب، میزان نیاز شخص سالمند به خدمات مراقبتی، بیمار و یا سالم بودن شخص سالمند، نوع بیماری سالمند، همه و همه از عوامل اثرگذار بر تعرفه خدمات پرستاری در منزل می باشد. لازم به ذکر است که با وجود تمامی این موارد، قیمت نهایی خدمات مراقبت از سالمند در منزل، بستگی به توافق میان خانواده شخص سالمند و موسسه ارائه دهنده خدمات مراقبت و نگهداری از سالمند داشته و دو طرف به هنگام عقد قرارداد، می بایست در خصوص تمامی موارد، صحبت کنند.

تعرفه خدمات پرستاری در منزل تابع چه عواملی است؟

سالمند مشکل حرکتی دارد یا خیر؟

از جمله عوامل موثر بر تعرفه خدمات پرستاری در منزل ، میزان مشکلاتی است که سالمند با آنها مواجه می باشد. سالمندی که دارای مشکلات حرکتی می باشد، نیاز به کمک نیروی مراقب اعزامی به منظور حرکت کردن و راه رفتن دارد. همچنین، در برخی موارد، سالمند به کلی قادر به حرکت نمی باشد. به عنوان مثال، اگر سالمند سکته کرده باشد، قادر به حرکت نبوده و در انجام برخی امور شخصی خود با مشکل مواجه می باشد.  به همین دلیل، خانواده شخص سالمند می بایست درخواست نیروی مراقب سالمند به صورت شبانه روزی نمایند. 

سالمند نیاز به مراقبت های ویژه دارد یا خیر؟

سالمندانی که دچار مشکلاتی چون فلج، زخم بستر، آلزایمر، پارکینسون، روماتیسم، آرتروز پیشرفته، مشکلات قلبی عروقی، تنگی نفس و ... می باشند، نیازمند مراقبت های ویژه بوده و نیروی مراقب اعزامی در چنین مواقعی می بایست دائما علائم حیاتی سالمند را بررسی نموده و سعی در کنترل آن نماید. در مواقعی که سالمند مبتلا به تنگی نفس یا آسم می باشد، نمی بایست به هیچ عنوان با کمبود اکسیژن مواجه گردد. به دلیل بذل توجه تمام وقت به بیماران نیازمند مراقبت های ویژه، تعرفه خدمات پرستاری در منزل در خصوص این سالمندان، افزایش پیدا می نماید.

واگذاری امور منزل به نیروی اعزامی

در مواقعی که سالمند به همراه شخص یا اشخاص دیگری در منزل زندگی می نماید، عمدتا از نیروی اعزامی درخواست می گردد که علاوه بر مراقبت و نگهداری از سالمند، به انجام اموری چون امور نظافتی منزل و یا آشپزی و ... نیز بپردازد. در چنین حالتی، تعرفه خدمات پرستاری در منزل بیشتر شده و نیروی اعزامی می تواند از مشتری دستمزد بیشتری مطالبه نماید.