نیرو برای پذیرایی

نیرو برای پذیرایی

1397/10/11 سارا سلیمان پور
نیرو برای پذیرایی و انجام خدمات مجالس از جمله نیازهای اساسی بسیاری هتل ها، رستوران ها و سالن های پذیرایی می باشد. خدمات تشریفات و پذیرایی شامل رعایت بسیاری اصول از جانب خدمه پذیرایی می باشد. نیروهای تشریفاتی اعزامی از سوی شرکت خدماتی پذیرایی به منظور سرویس دهی هر چه بهتر به مشتریان شرکت و مدعوین آنها،

نیرو برای پذیرایی

نیرو برای پذیرایی و انجام خدمات مجالس از جمله نیازهای اساسی بسیاری هتل ها، رستوران ها و سالن های پذیرایی می باشد. خدمات تشریفات و پذیرایی شامل رعایت بسیاری اصول از جانب خدمه پذیرایی می باشد. نیروهای تشریفاتی اعزامی از سوی شرکت خدماتی پذیرایی به منظور سرویس دهی هر چه بهتر به مشتریان شرکت و مدعوین آنها، می بایست تابع اصول و قواعدی باشند که در ادامه به تعدادی از این قواعد اشاره خواهیم نمود.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


نیرو برای پذیرایی و اصول مواجهه با میهمانان

حضور چند نیرو در ورودی مکان برگزاری

شرکت خدماتی پذیرایی می بایست نیروهای تشریفاتی خود را در خصوص تمامی ابعاد پذیرایی از مدعوین آموزش دهند. این آموزش ها از نخستین ثانیه های حضور میهمانان در سالن شروع شده و تا پایان مراسم و خروج آنها از سالن ادامه پیدا می نماید. از جمله آدابی که مهمانداران به هنگام حضور در مکان پذیرایی می بایست رعایت نمایند، حضور دست کم دو نیرو برای پذیرایی در جلوی درب ورودی می باشد. یک مهماندار خانم و یک مهماندار آقا با حضور در مدخل سالن پذیرایی می بایست با لبخند و گشاده رویی، امر استقبال از میهمانان را بر عهده بگیرند. 

استفاده از جملات کوتاه در پاسخگویی به میهمانان

رعایت ادب در برخورد با مدعوین و حضار در سالن، از ملزومات رفتاری نیروهای اعزامی می باشد. بنابراین، نیروهای پذیرایی می بایست در نهایت ادب و احترام با میهمانان برخورد نمایند. از مظاهر رعایت ادب، عدم استفاده از جملات طولانی هنگام صحبت با مخاطب می باشد. زمانی که میهمانان از نیرو برای پذیرایی کمک بخواهند، نیروی مزبور می بایست تا حد امکان از پاسخ های کوتاهی چون : بله، حتما و ... استفاده نماید. 

تمرکز بر رسیدگی به میهمانان

درخواست نیروی پذیرایی خانم و نیروی پذیرایی آقا به منظور تسریع و نظم بخشیدن به فرایند سرویس دهی به میهمانان و برگزاری مراسم مورد نظر صورت می گیرد. بنابراین، نیروها نمی بایست از هدف و مسئولیت اصلی خود دور شده و همواره بر چگونگی سرویس دهی به حضار در سالن تمرکز نمایند. مهمانداران نمی بایست مشغول گفتگو و شوخی کردن با یکدیگر شده و از نیازهای مدعوین غافل شوند.

استفاده از پاسخ های مثبت در مواجهه با میهمانان

نیرو برای پذیرایی می بایست این نکته را مد نظر قرار دهد که هنگام برخورد با میهمانان مجاز به استفاده از پاسخ های منفی نمی باشند. مهماندار می بایست تا حد امکان سعی در برآوردن نیازهای حضار در سالن نموده و همواره از پاسخ های مثبت در مقابل درخواست میهمانان استفاده نمایند.