خدمات پرستاری شبانه روزی

خدمات پرستاری شبانه روزی

1398/8/26 سارا سلیمان پور
خدمات پرستاری شبانه روزی از سرویس های پرمخاطب موسسه پرستاری می باشد. همان طور که در مقالات پیشین اشاره شد، پرستاران دارای گستره وسیعی از خدمات می باشند که در صورت اعلام نیاز مشتریان، قادر به سرویس دهی به آنها می باشند.

خدمات پرستاری شبانه روزی

خدمات پرستاری شبانه روزی از سرویس های پرمخاطب موسسه پرستاری می باشد. همان طور که در مقالات پیشین اشاره شد، پرستاران دارای گستره وسیعی از خدمات می باشند که در صورت اعلام نیاز مشتریان، قادر به سرویس دهی به آنها می باشند. موسسات پرستاری به منظور اعزام پرستار و ارائه خدمات پرستاری به مشتریان، می بایست مجوزهای لازم را از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت نمایند. برخی سالمندان به دلیل شرایط حساس و نیاز به مراقبت های ویژه، نیازمند مراقبت شبانه روزی می باشند. اگر مشتری از شرکت درخواست پرستار به صورت شبانه روزی نماید، شرکت اقدام به اعزام نیرو و ارائه خدمات پرستاری شبانه روزی به وی خواهد نمود. برخی از این خدمات به شرح زیر می باشد: 

خدمات پرستاری شبانه روزی شامل چه خدماتی می گردد؟

کنترل فشار خون ، ضربان قلب و سایر علایم حیاتی سالمند

خدمات پرستاری شبانه روزی شامل تحت کنترل در آوردن موقعیت های بحرانی و حساس در منزل سالمند بیمار می گردد. در سالمندانی که دارای افت فشار هستند و یا سالمندانی که اصطلاحا فشار بالا می باشند، کنترل فشار خون از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. خدمات پرستاری شبانه روزی شامل اندازه گیری فشار خون فرد سالمند طی ساعات معینی از شبانه روز می باشد. در صورت نوسان فشار خون، پرستار اعزامی می تواند پیش از فرا رسیدن اورژانس،  داروی مناسب به منظور کنترل فشار خون سالمند را به وی بدهد.

پانسمان نمودن زخم در سالمندان مبتلا به دیابت

 از جمله مسائلی که بیماران مبتلا به دیابت با آن مواجه می باشند، بروز زخم پای دیابتی در کف پای آنها می باشد. این عارضه، یک مشکل رایج در بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده می باشد. به جهت پیشگیری از بروز عفونت در بدن چنین بیمارانی، زخم آنها می بایست توسط پرستاری خبره پانسمان گردد. از دیگر خدمات پرستاری شبانه روزی ، تعویض پانسمان زخم پای سالمندان مبتلا به دیابت می باشد.

تعویض نمودن پانسمان سالمندان مبتلا به زخم بستر

در سالمندانی که به دلیل بیماری و شرایط خاص جسمی می بایست به مدت طولانی در بستر به سر ببرند، احتمال ابتلاء به زخم بستر بسیار زیاد می باشد. ابتلاء به زخم بستر علاوه بر مشکلات، درد و سوزشی که برای سالمند به همراه دارد، نیازمند مراقبت های خاص و پانسمان زخم بستر نیز می باشد. از جمله خدمات پرستاری شبانه روزی، می توان به تعویض نمودن پانسمان زخم بستر در سالمندان مبتلا به زخم بستر اشاره نمود.