خانه سالمندان شرق تهران موج نو

خانه سالمندان شرق تهران موج نو

1397/12/16 سارا سلیمان پور
خانه سالمندان شرق تهران موج نو از جمله مراکز سرای سالمندان واقع در محدوده شرقی تهران بوده و به منظور رفاه حال و بهبود روحیه سالمندان عزیز، اقدام به برگزاری فعالیت های تفریحی برای این عزیزان نموده است.

خانه سالمندان شرق تهران موج نو

خانه سالمندان شرق تهران موج نو از جمله مراکز سرای سالمندان واقع در محدوده شرقی تهران بوده و به منظور رفاه حال و بهبود روحیه سالمندان عزیز، اقدام به برگزاری فعالیت های تفریحی برای این عزیزان نموده است. این مرکز با شناسایی و اجرای برنامه های مورد علاقه سالمندان، توانسته گام های موثری در جهت بالا بردن امید به زندگی سالمندان مستقر در خانه سالمندان شرق تهران موج نو بردارد. با ما با معرفی تعدادی از فعالیت های تفریحی مرکز سپیدار در جهت نگهداری سالمند همراه باشید.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


فعالیت های تفریحی در خانه سالمندان شرق تهران موج نو

حضور در فضای سبز 

طراحی فضای سبز در مراکز سرای سالمندان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. زیرا برای سالمندان امکان مراجعه مستمر به پارک ها و سایر اماکن سرسبز عمومی وجود نداشته و بسیاری از سالمندان قادر به طی مسافت های طولانی نمی باشند. محوطه بیرونی سرای سالمندان شرق تهران موج نو  به گونه ای طراحی شده که سالمندان ضمن عدم نیاز به طی مسافت های طولانی، بتوانند به راحتی از فضای سبز این مرکز لذت ببرند.

نگهداری از سالمند

بازی های فکری گروهی

خانه سالمندان شرق تهران موج نو با هدف به فعالیت واداشتن ذهن سالمندان، تعدادی بازی فکری طراحی و ترتیب داده است. این بازی ها علاوه بر اینکه سالمندان را ترغیب به استفاده بیشتر و بهینه از توان ذهنی خود می نماید، همچنین به دلیل ماهیت گروهی بودن این بازی ها، سالمندان را به برخورد و تعامل موثرتر با سایر همسالان خود نیز ترغیب می نماید.

ورزش دسته جمعی

نرمش و ورزش، از دیگر فعالیت های تفریحی خانه سالمندان شرق تهران می باشد. برگزاری برنامه های ورزشی علاوه بر کمک به سلامت جسمی سالمندان، از نظر روحی نیز منجر به بهبود حال آنها می گردد. لازم به ذکر است که با توجه به مشکلاتی که برخی سالمندان عزیز در خصوص وضعیت جسمانی خود با آن مواجه می باشند، تمرین های ورزشی در این مرکز، زیر نظر مربی ورزشی خبره انجام می شود. همچنین، این حرکات ورزشی، متناسب با مشکلات ارتوپدی هر سالمند، برای وی تجویز می گردد.

رفتن به گردش در خارج از مرکز

از دیگر فعالیت های تفریحی در سرای سالمندان شرق تهران موج نو می توان به گردش های دسته جمعی در خارج از این مرکز اشاره نمود. این گردش ها عمدتا سفرهای یک روزه و کوتاه مدت بوده و با رعایت تمامی مراقبت های پزشکی و ایمنی برای سالمندان عزیز برگزار می گردد. چنین فعالیت هایی بر اساس زمانبندی معین و با توجه به فصل مناسب سال برنامه ریزی و ترتیب داده می گردد.