کاشت نهال و مراحل آن

کاشت نهال و مراحل آن

1397/8/26 سارا سلیمان پور
مراحل کاشت نهال می بايست در فرايند درخت کاری مورد توجه باغبانان قرار گيرد تا ارائه خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز به بهترين نحو ممکن به مشتری صورت پذيرد.

کاشت نهال و مراحل آن

زندگی در شهرهای بزرگ مانند تهران، با کاشتن گل و گیاه و نهال لذت بخش و شیرین می شود. با زیبا کردن محیط زندگی تان می توانید لحظات مفرحی را با گل ها و گیاهان شاداب و باغچه باطراوتتان سپری کنید. کاشت نهال یکی از خدمات باغبانی است که می تواند علاوه بر زیبایی به صرفه هم باشد چون با کاشت نهال در باغچه خود از محصول آن هم استفاده خواهید کرد. پس اگر از نظر جا و فضا مشکلی ندارید حتماً برای کاشبت انواع نهال اقدام کنید. مراحل کاشت نهال می بايست در فرايند درخت کاری مورد توجه باغبانان قرار گيرد تا ارائه خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز به بهترين نحو ممکن به مشتری صورت پذيرد. در مقالات پيشين در خصوص حفر گودال پيش از قرار دادن انواع نهال در داخل خاک اشاره نموديم. در اين مقاله به کاشت نهال و مراحل آن از منظری دیگر اشاره خواهيم کرد. 

مراحل کاشت نهال 

گونيا نمودن زمين مورد نظر

در مراحل کاشت نهال به منظور برقراری امکان استفاده از انواع ماشين آلات کشاورزی، می بايست نهال ها بر روی يک رديف کاشته شوند. از ماشين آلات کشاورزی می توان در کندن علف های هرز، سمپاشی درختان و ساير موارد استفاده کرد. در اين روش، می توان با استفاده از تعدادی ميخ چوبی و مقداری گچ، زمين را به صورت يک شبکه درآورد. بدين ترتيب، نقاط مشخصی برای کاشت نهال ها در اين روش معين خواهد شد.


ثبت سفارش از طریق وبسایت


گودبرداری

از ديگر مراحل درخت کاری و کاشت انواع نهال می توان به گودبرداری اشاره کرد. پس از معين شدن مکان نهال ها در زمين مورد نظر، می بايست چاله هايی برای هر يک از نهال ها در مکان معين، حفر شود. به هنگام گودبرداری، زمان مناسب گودبرداری، چگونگی گودبرداری، عمق و قطر چاله ها می بايست مورد توجه باغبان قرار گيرد. 

آماده سازی چاله های حفر شده برای کاشت نهال

مرحله دیگر کاشت نهال آماده سازی چاله های حفر شده برای کاشت نهال می باشد. اگر چه زمين مورد نظر پيش از کاشت نهال کوددهی شده است، اما در هنگام کاشت نهال نيز می بايست از مقداری کود مناسب استفاده نمود. اين کود می بايست با خاک مورد نظر مخلوط شود تا خاک به قدر کافی مغذی گردد. لازم به ذکر است که می بايست از کودهای ديرحل استفاده نمود تا در مدت زمان زيادی که نهال می بايست در خاک باقی بماند، خاک مغذی بوده و بتواند تامين کننده نيازهای نهال مورد نظر باشد.

قرار دادن نهال در چاله های مزبور

گام بعدی در مراحل کاشت نهال به هنگام ارائه خدمات باغبانی و طراحی فضای سبز، قرار دادن نهال ها در چاله های آماده سازی شده می باشد. به هنگام کاشت نهال، می بايست يک نفر نهال را به صورت عمودی قرار داده و فرد ديگر، خاک مورد نياز نهال را با بيل داخل چاله بريزد. پس از ريختن خاک و پر شدن چاله، نهال را با يک قيم می بندند تا محکم در جای خود قرار بگيرد. 

هرس نمودن اوليه

آخرين مرحله از مراحل کاشت نهال، هرس نمودن اوليه می باشد. هرس نمودن اوليه منجر به صاف شدن و يکدست شدن سر ريشه ها که عمدتا به هنگام جداسازی آسيب ديده اند، می گردد. همچنين، هرس نمودن اوليه منجر به تحريک گياه برای توليد ريشه های فرعی می گردد. 

چه فصلی برای کاشت نهال مناسب تر است؟

کاشت نهال در فصول مختلف انجام می شود البته به جز زمستان که معمولاً درختان به خواب زمستانی می روند. باغبانان اغلب تمایل دارند در فصل بهار و پاییز نهال بکارند. با توجه به شرایط هر اقلیمی باید فصل مناسبی را انتخاب کرد؛ در اقلیم های سردسیرتر، بهتر است کاشت نهال در بهار و آب وهوای معتدل آن صورت گیرد. اما در اقلیم هایی که  زمستان طولانی و سنگینی ندارند، کاشت نهال در پاییر پیشنهاد می شود. کاشتن نهال در بهار به درختان این فرصت را می دهد تا قبل از شروع فصل تابستان به اندازه کافی رشد کنند. از آنجا که سرمای فصل زمستان معمولاً سنگین است، کاشت نهال در این فصل آسیب جدی به نهال می زند و ممکن است آن را بخشکاند و از بین ببرد. با توجه به موقعیت اقلیم می توان در فصل بهار و پاییز به کاشت نهال پرداخت. اما متخصصان باغبانی توصیه می کنند از کاشت نهال در فصل تابستان و زمستان صرف نظر کنید. چون گرمای تابستان مانع رشد نهال می شود و سرمای شدید و یخ زدگی در زمستان هم آبرسانی به نهال را مختل می کند. بنابراین تابستان و زمستان دوره مناسبی برای طی کردن دوران نقاهت نهال نخواهد بود. 

اگر تمایل دارید برای کاشت نهال و درخت کاری از خدمات حرفه ای متخصصان باغبانی استفاده کنید، می توانید با شماره 02174402 تماس بگیرید. تیم تامین نیروی شرکت موج نو نیاز خدماتی شما را به متخصصان باغبانی ارجاع می دهد. همچنین از ابتدا تا پایان ارائه خدمت، با ارائه خدمات پشتیبانی روی روند ارائه سرویس باکیفیت به مشتری نظارت می کند.